Αυτοκίνηση

Μια διαφορετική προσέγγιση της αυτοκίνησης για όσους, ενδεχομένως, δεν καλύπτονται απ' ότι συναντούν.



M3 Sedan & M4 Coupe - Δευτέρα 30 Ιουνίου 2014 PDF Print E-mail

Σε μερικά θέματα, δεν χωρούν πολλές αμφιβολίες. Στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, η σειρά Μ της BMW διεκδικεί αυτή την τιμή. Οι νέες σειρές M3 Sedan & M4 Coupe έρχονται προς επίρρωση τούτης της άποψης.

Μ «Το πιο ισχυρό γράμμα του κόσμου.» έγραφαν στην πλάτη τους, τα πόλο που φορούσαν οι άνθρωποι της BMW στην Πορτογαλία. Μπορεί αρχικά να γίνεται δεκτό με κάποια επιφυλακτικότητα, ή ένδειξη αμετροέπειας, αλλά  τελικά είναι ένα έξυπνο μήνυμα και σε αυτή τη βάση ακριβές.



Αν ξεκινήσουμε με τον ορισμό των επιδιώξεων των σειρών Μ, είναι σαφές ότι ο κατασκευαστής επιθυμεί, την ανάδειξη ενός καθαρόαιμου αγωνιστικού χαρακτήρα, σε συνδυασμό με την εφαρμογή τεχνολογιών αιχμής. Ένα τελικό προϊόν που πέρα από τη δυνατότητα να προσφέρει στον γνώστη χειριστή – ιδιοκτήτη, αγνή πλούσια οδηγική χαρά, θα είναι ταυτόχρονα και μια πλατφόρμα τεχνολογικής εξέλιξης. Η εμπειρία με τις νέες Μ3 & Μ4 μάλλον έπεισε και τον πλέον δύσπιστο περί των ανωτέρω.

Read more...
 
Subaru WRX STI - Τρίτη 24 Ιουνίου 2014 PDF Print E-mail

Έχει ενδιαφέρον να αντιληφθούμε πως αντιμετωπίζει το υποψήφιο αγοραστικό κοινό το νέο WRX STI, αλλά και το αντίθετο. Πως αντιμετωπίζει η Subaru τους υποψήφιους πελάτες της. 

Είναι σαφές, κατ' αρχήν, ότι το Ιαπωνικό εργοστάσιο έχει επενδύσει σε δύο τομείς. Την τετρακίνηση και το αγωνιστικό προφίλ. Πριν και κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '90 συναντούσες αρκετά Subaru που δεν είχαν ούτε το ένα ούτε το άλλο στοιχείο, που είχαν ολότελα διαφορετική κατεύθυνση. Πρόχειρα να θυμηθούμε το Vivio, ή το δικίνητο Justy.
Στις μέρες μας όμως, τα Subaru είναι είτε τετρακίνητα, είτε σπορ. Στο προηγούμενο τεύχος αναλύσαμε τις χάρες του σπορ BRZ, στο τρέχον γνωρίζουμε και οδηγούμε την τελευταία έκδοση του παραδοσιακά τετρακίνητου WRX STI.

Σαν πρώτη προσέγγιση να γράψουμε ότι πιθανότατα αποτελεί τον τελευταίο εκπρόσωπο μιας σχολής που ανέτειλε στις αρχές της δεκαετίας του ΄90 και τώρα μεταλλάσσεται σε κάτι άλλο, σε κάτι διαφορετικό. Ήταν η φιλοσοφία κατασκευής αυτοκινήτων που είχαν πολύ κοντινή όψη με τα αντίστοιχες αγωνιστικές εκδόσεις του εργοστασίου που συμμετείχαν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Αν το gruppo έκανε την αρχή, σε επίπεδο τετρακίνητων, με την Integrale, οι Εγγλέζοι τη συνέχισαν με τα Escort πριν περάσουν στα Focus αλλά οι Γιαπωνέζοι τόσο με τα Lancer όσο και με τα Impreza έδωσαν την ακραία διάσταση, εκείνη που πρόσκειται κοντύτερα από οτιδήποτε άλλο στα εργοστασιακά αγωνιστικά.

Η σχολή είχε δημιουργηθεί. Ήταν ένθερμη και είχε πολλούς και φανατικούς ακολουθητές. Στις μέρες μας με την διαφαινόμενη απροθυμία της Mitsubishi να συνεχίσει να παράγει το έτερο δέος, όλα δείχνουν ότι το WRX STI θα είναι κάτι σαν τον τελευταίο των Μοϊκανών. Κι άν η συγκεκριμένη φυλή ήταν σκληροτράχηλη και αδάμαστη έτσι φαίνεται να είναι και η διάθεση της Subaru στο συγκεκριμένο θέμα. Επιμένει να παράγει αυτό το προϊόν που εμπεριέχει μεγάλη αλλά σωστή δόση αυτοκινητικού θράσους.

Read more...
 
Daihatsu. Ο ήλιος ανέτειλε πριν από 107 χρόνια - Τετάρτη 4 Ιουνίου 2014 PDF Print E-mail

Στις εγκυκλοπαίδειες η Daihatsu εμφανίζεται ως η αρχαιότερη ιαπωνική βιομηχανία κατασκευής αυτοκινήτων. Ιδρύθηκε το 1907 ως Hatsudoki Seizo Co. Ltd και έξι μόλις χρόνια μετά τη συνθηκολόγηση του 2ου Π.Π. μετονομάζεται σε Daihatsu Motor Co., Ltd. Στον δύσκολο μεταπολεμικό δρόμο που βίωσε ο τόπος και τον ξεπέρασε με σκληρή εργασία, είχε και η Daihatsu τη συμβολή της. Από τα μέσα της δεκαετίας του '60, αρχίζει να εξάγει τα προϊόντα της στη Γηραιά Ηπειρο. Το '67 υπογράφει σύμφωνο συνεργασίας με την Toyota ενώ 20 χρόνια αργότερα κάνει το ακόμα μακρύτερο βήμα των εξαγωγών στις Η.Π.Α. με κυρίαρχα μοντέλα το Charade και το Rocky. Πέντε χρόνια αργότερα όμως θα αποσυρθεί και το '99 η Toyota θα αποκτήσει το 51% των μετοχών και τον έλεγχο. Η ασιατική ύφεση του '97 είχε πλήξει το εργοστάσιο, που αναγκάστηκε να κλείσει το εργοτάξιο στην Ταϊλάνδη και να αποσυρθεί τμηματικά από διάφορες ασιατικές αγορές.


Το αυτό συνέβη και κάτι παραπάνω από μια δεκαετία αργότερα όταν αποφάσισε να τραβηχτεί από την ευρωπαϊκή αγορά, σχεδόν μισόν αιώνα από την εμφάνισή της.

Read more...
 
Περιπλεγμένος καινούργιος κόσμος - Σαββάτο 31 Mαίου 2014 PDF Print E-mail

Στον σχετικά ενδιαφέροντα δρόμο που συνδέει τις δυτικές πλαγιές της Πάρνηθας με τα Δερβενοχώρια, φωτογραφίζαμε τη συγκριτική δοκιμή των νέων Fiesta ST & Cooper S, υποτασσόμενοι, ως συνήθως, στον διατακτικό τρόπο του καλλιτέχνη μας.

Την προηγούμενη φορά που είχαμε βρεθεί εκεί, δεν θυμόμουν τον χαρακτηριστικό ήχο που δημιουργούν τα πτερύγια των ανεμογεννητριών καθώς κόβουν τον αέρα, διότι πιθανότατα δεν υπήρχαν. Οι κορφές από πάνω μας ήταν πια στεφανωμένες από τους πύργους τους, τα μέταλλα των αυτοκινήτων κρύωναν παράγοντας και αυτά ήχους και κοιτάζοντας ψηλά της λευκές λεπίδες προσπαθούσα να βάλω σε τάξη τις σκέψεις μου.

Θυμόμουν μόλις είκοσι χρόνια νωρίτερα τούτο τον οδικό άξονα χωματόδρομο, με μεγαλύτερη δενδροφυία, χωρίς ανεμογεννήτριες. Είναι δυσεπίλυτο το θέμα. Από την μια η καθαρή ενέργεια, από την άλλη η αλλοίωση του περιβάλλοντος και η μόνιμη θέση περί της αδυναμίας αποθήκευσης της αιολικής ενέργειας η οποία ως εκ τούτου συχνά χαρακτηρίζεται και άχρηστη. Αν προσθέσουμε και το ποιος τη χρηματοδοτεί, την αδειοδοτεί και ποιος την πληρώνει γίνεται ακόμα πιο ακανθώδης.

Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα και με τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα.

Read more...
 
Μ3 Sedan & M4 Coupe - Τρίτη 27 Μαίου 2014 PDF Print E-mail

Τι αυτοκίνητα! Από πού να αρχίσω;

Από το τρίλιτρο εξακύλινδρο εν σειρά μοτέρ, με δυο υπερσυμπιεστές ταχείας απόκρισης, mono scroll, άμεσο ψεκασμό, Valvetronic και διπλό Vanos;

Να κάνω λόγο για το κάρτερ μαγνησίου με τις διπλές αντλίες και τους «μπουλμέδες» στα έγκατά του, ώστε να υπάρχει υπό όλες τις συνθήκες πλούσια τροφοδοσία σε λιπαντικό;



Από τον κεντρικό άξονα μονοκόματο πια, κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και μισού βάρους από τον μεταλλικό;

Από το νέο σφυρήλατο άκαμπτο ελαφρότερο στρόφαλο και στροφαλοθάλαμο κλειστού τύπου ή τη χρήση ανθρακονημάτων για την κατασκευή της οροφής;

Η μήπως για τα κοίλα ημιαξόνια, το σοφιστικέ σύστημα ψύξης, ή τη σωρεία παραμετροποιήσεων και το αληθινό μπλοκέ διαφορικό με πολύδισκο και βαθμό εμπλοκής από 0 έως 100%.;

Ή, τέλος, το σύστημα διεύθυνσης όπου η ενσωματωμένη λειτουργία Servotronic προσαρμόζει ηλεκτρονικά το επίπεδο υποβοήθησης ανάλογα με τις οδικές παραμέτρους;

Οι νέες Μ3 & Μ4 είναι πλατφόρμες υψηλής τεχνολογίας, φτιαγμένες από αποφασισμένους, γνώστες, από Βαβαρούς που έχουν στόχο να κατασκευάζουν αυτοκίνητα κορυφαίας ποιότητας και επιδόσεων.

Read more...
 
Άστρο λαμπρό τους οδηγεί - Τετάρτη 21 Μαίου 2014 PDF Print E-mail

Η εικόνα (αριστερά) αποτελεί καταχώρηση της ημεδαπής αντιπροσωπείας της Mercedes (ΒΙΑΜΑΧ), από το μακρινό 1956 (Μ.Κ. Φωστηρόπουλος Α.Ε.), για την 180 (W120) σε έντυπο ειδικού Τύπου (Βολάν).

Η σειρά W120 με το παρατσούκλι «Pontoon» (σχεδία) ήταν η πρώτη πραγματικά νέα σειρά μεταπολεμικών αυτοκινήτων της Mercedes-Benz και η αφορμή για την αλματώδη εξάπλωση της φίρμας. Με βασικό κινητήρα 1,8 λίτρου, μεταξόνιο στα 2,65 μέτρα και βάρος στα 1.220 κιλά, είναι ο φυσικός πρόγονος των σημερινών Ε-Class αλλά με τη δημιουργία της C-Class αρκετά χρόνια αργότερα, τούτο το σκαρί είναι λόγω διαστάσεων πιο κοντά στη σημερινή C-Class.

Read more...
 
Toyota Corolla. 'Έντεκα γενιές σε 48 χρόνια - Σαββάτο 17 Μαίου 2014 PDF Print E-mail

Ας συνειδητοποιήσουμε ότι ο μέσος κάτοχος της πρώτης γενιάς Corolla, ήταν γεννημένος τον μεσοπόλεμο και ας πούμε, έτσι όχι και πολύ αυθαίρετα, ότι το ΄67 οδηγούσε με τα 1.077 κυβικά εκατοστά της, στις πόλεις της Ευρώπης ή της Ιαπωνίας το μικρό αυτό άγνωστο, τότε, αυτοκίνητο.

Στη χώρα μας η Corolla έχτισε, εύκολα θα λέγαμε, το μύθο του άθραυστου, του έντιμου, του πιστού αυτοκινήτου. Από το τη δεκαετία του '60 όταν ο Γιώργος Ανέστης την έφερνε πίσω στο ΙΣΤ' Δ.Ρ.Α., αλλά και τη δεκαετία του '70 τότε που ο Β. Γκάλο και ο Μ. (Ρον) Χαλιβελάκης αναδείκνυαν τις Ε 35 ως πρωταγωνίστριες στα 1.300 κυβικά της ομάδας 1.

Ασφαλώς δεν είχαν της χάρη ενός R5, τις επιδόσεις μιας Giulia, ή την παράδοση που κουβαλούσε ένα Escort.

Read more...
 
Περί του μύθου του Mini - Παρασκευή 9 Μαίου 2014 PDF Print E-mail

Σμύρνη 1906. Δυο σπουδαία τέκνα της Ιωνίας γης έρχονται στη ζωή. O Αλεκ Ισιγώνης και ο Αριστοτέλης Ωνάσης. Ο παππούς του Αλεκ, Δημοσθένης,  είχε μεταναστεύσει από την Πάρο στην Σμύρνη το 1830, ενώ ο  πατέρας του Αρίστου, Σωκράτης είχε γεννηθεί στην Μουταλάσκη της Καππαδοκίας. Το 1922 αναγκάστηκαν και οι δύο να αποχωριστούν την πατρογονική γη. Ο μεν Αρίστος που μιλούσε ήδη 4 γλώσσες με τρόπο πολύ δυσάρεστο. Ο δε Αλεκ καθώς είχε αποκτήσει Αγγλική υπηκοότητα πολύ πιο ήπια και ως Alek Issigonis, θα περνούσε στην Μ. Βρετανία μέσω Μάλτας.

Ο μεν Ωνάσης έγινε διάσημος όχι μόνον διότι δημιούργησε μια ανυπολόγιστη περιουσία αλλά διότι ζούσε σαν Ζορμπάς, αφού και ο Γκετύ ήταν βαθύπλουτος, αλλά ποιός τον έμαθε; Ο δε Ισιγώνης έγινε διάσημος από την κρίση του Σουέζ που σήμερα εκτιμάται ότι αποτελεί την μεγαλύτερη πολιτική ταπείνωση του  Βρετανικού  λέοντα.
Τότε λοιπόν, υπό την πίεση του δελτίου των καυσίμων, ο  Sir Leonard Lord επικεφαλής της British Motor Corporation έδωσε την εντολή στον Alek, να εγκαταλείψει τα σχέδια για μεγάλο όχημα και να επιταχύνει τις διαδικασίες για την κατασκευή μικρού.

Read more...
 
Σε διαδικασία Μπεμβεδοποίησης; - Σάββατο 26 Απριλίου 2014 PDF Print E-mail

Το έχουμε ξαναγράψει και γίνεται δεκτό αξιωματικά. Το παρόν του καθένα μας ορίζεται από το παρελθόν του. Αυτό ισχύει για όλα. Κι επειδή ακούγεται ολίγον αταίριαστο ας ξεκινήσουμε την αφήγηση.


Περασμένα μεσάνυχτα οδηγούσα το νέο Cooper στο κλεινόν άστυ. Στο οπτικό μου πεδίο ένα head up display (πώς άραγε να το αποδώσω στα ελληνικά σε έναν σημερινό 70άρη που νέος οδηγούσε Mini;),  με ενδείξεις για το όριο ταχύτητας στη Σταδίου, όπου βρισκόμουν και δίπλα την ταχύτητα με την οποία κινείται το αυτοκίνητο. Στο κέντρο η μεγάλη στρογγυλή οθόνη της οποίας η περίμετρος ολοένα άλλαζε χρώματα, από πράσινα, σε γαλάζια, σε πορτοκαλιά, σε λευκά και τανάπαλιν. Κι άλλα φώτα στο εσωτερικό, διακριτικά και ζεστά, πληθώρα πληροφοριών, εξαιρετικός ήχος από το στερεοφωνικό, αρκετοί διακόπτες και μια ήρεμη διάθεση.

Χαμηλά από μπροστά έφευγε ένας ασυνήθιστος, με το σήμερα, ήχος γενόμενος αντιληπτός κυρίως στις υψηλές στροφές, όταν η τρικύλινδρη καρδιά του δεν μπορούσε να κρυφτεί. Οταν τοποθετούσαν τρικύλινδρα μοτέρ μικρού κυβισμού σε οικονομικά ταπεινά οχήματα (Cuore π.χ.) υπήρχε έτσι μια ειρωνική διάθεση και η περιγραφή ως «ραπτομηχανή». Οταν αργότερα οι συνθήκες άρχισαν να σφίγγουν, ήρθε ο ecoboost, ήρθε και η ύφεση από δίπλα και αρχίσαμε να κάνουμε εμβριθείς αναλύσεις για το turbo, τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου και το διπλό μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρου, που  προσφέρει πιο αποτελεσματική λειτουργία. Δεν το βρίσκαμε απλώς χρήσιμο αλλά άρχιζε να μας αρέσει κιόλας.

Επιτρέψτε μου να πιστεύω ότι η διαδικασία ήταν ανάγκης και όχι επιθυμίας. Με το λίτρο καυσίμου να αγγίζει το 1,7 €, σκάρτα έξι κατοστάρικα δραχμούλες  για όσους θυμούνται ότι υπήρχε οικονομία και εθνικό νόμισμα και πριν από τον Φεβρουάριο του '02, ο χώρος για άγρια βενζινοβόρα οχήματα στενεύει και η ανάγκη φορά το ένδυμα της φιλοτιμίας.

Read more...
 
Περί οδηγικής χαράς - Τρίτη 8 Απριλίου 2014 PDF Print E-mail

Πέρα από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που έτυχε να οδηγήσω, αναρωτιιόμουν ποια ήταν εκείνα που γέννησαν τις μεγαλύτερες συγκινήσεις, την τρέχουσα δεκαετία. Κι όταν χρησιμοποιούμε τη λέξη συγκίνηση, εννοούμε την οικουμενική έννοια του όρου. Όχι μόνον την αίσθηση της χαράς, αλλά την επιθυμία να το ξαναοδηγήσεις, τον τρόπο που σε κάνει καλύτερο χειριστή, την άνεση που σε φτάνει σε κάποιο οδηγικό επίπεδο, ακόμα και το συναίσθημα του σεβασμού ή του φόβου που σου δημιουργεί.


Οδηγώντας κατά μέσο όρο περισσότερα από δέκα αυτοκίνητα κάθε μήνα οι πιθανότητες, στην μνημονιακή Ελλάδα, να χειριστείς κάτι ακραίο είναι περιορισμένες. Μολοντούτο το ακραίο δεν είναι ο στόχος. Το να πείς ότι χάρηκες μια Μ5 σε πίστα στη Γερμανία είναι αρκετά αναμενόμενο, αλλά και πολύ ουτοπικό, τουλάχιστον για την συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών. Το ζητούμενο είναι να καταλήξεις σε ένα προσιτό όχημα. Προσιτό με την έννοια ότι για κάποιον που επιδιώκει να χαίρεται την οδήγηση, να μην αποτελεί όνειρο απατηλό η απόκτησή του αλλά να κινείται στη σφαίρα της λογικής, όσο και αν η λογική δοκιμάζεται εντόνως στην πατρίδα μας την τρέχουσα δεκαετία.

Τέλος πάντων για να μην χαθούμε σε ορισμούς, του τι είναι εφικτό, ή τι είναι λογικό ας το θέσουμε σαν ένα αυτοκίνητο που θα μπορεί να χρησιμοποιείται καθημερινώς, δεν θα στοιχίζει πάνω από 35 χιλιάδες ευρώ, θα είναι αρκετά δυνατό, γρήγορο και ακόμα περισσότερο θα είναι ευχάριστο, ενώ θα μπορεί να εξυπηρετεί, οριακά έστω, κάποιες μίνιμουμ οικογενειακές ανάγκες.

Κι έτσι όπως έθεσα τα δεδομένα, έφθασα μάλλον εύκολα σε ένα αυτοκίνητο. Στα εξής δύο:

Read more...
 
More Articles...
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 Next > End >>

Page 3 of 5