Audi TT RS vs Nissan 370 Z (09.10.2009) PDF Print E-mail
Article Index
Audi TT RS vs Nissan 370 Z (09.10.2009)
2η σελίδα
3η σελίδα
All Pages

Περί απολαύσεως

«Η απόλαυση είναι το αντικείμενο, το καθήκον και ο στόχος κάθε λογικού πλάσματος», είχε αποφανθεί ο Βολτέρος. Σχεδόν ενάμισι αιώνα αργότερα, ο Oscar Wilde προσέγγισε το θέμα διαφορετικά αποφαινόμενος πως: «Η ψευδαίσθηση είναι η πρώτη από όλες τις απολαύσεις»

Δυο προϊόντα της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, το Audi TT RS coupe και το Nissan 370 Z, μας βοηθούν να ασχοληθούμε με το θέμα.


Το πρώτο

…λοιπόν, συναίσθημα που γεννάται όταν αντικρίζεις τούτα τα οχήματα, είναι η επιθυμία να τα απολαύσεις. Τόσο ωραία στην όψη, τόσο επιθυμητά και τόσο γεμάτα από μύχιες υποσχέσεις.

Είναι εντυπωσιακό, πόσο έχει βελτιωθεί το είδος αυτής της κατηγορίας, ευρύτερα χαρακτηριζόμενη ως sportcoupe και η αναφορά δεν σταματά στην εξωτερική εμφάνιση. Αυτό που τα κάνει ξεχωριστά δεν είναι μόνον οι επιδόσεις τους αλλά και ο ήχος που παράγει ο κινητήρας τους και τελικά ο χαρακτήρας που βγαίνει από το μέταλλά τους,

Για την συντριπτικά μεγαλύτερη κατηγορία χρηστών, η επιθυμία της απόλαυσης θα παραμείνει και το μοναδικό συναίσθημα αφού για αυτό κατασκευάστηκαν ή ακριβέστερα για αυτό το λόγο παράγονται σε τόσες πολλές μονάδες.

Αυτή η τελευταία επισήμανση έχει να κάνει με την θεωρία της υπερκατανάλωσης και της υπερβολικής διόγκωσης των παραδοσιακά θεωρούμενων ως μικρών, «στενών» κατηγοριών με στόχο μαζικές πωλήσεις και εκεί.

Το αντικείμενο δεν είναι αυτό, αλλά σε κάθε περίπτωση η συγκεκριμένη τάση της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι τόσο παρούσα, όσο και απόλυτα υπεύθυνη για τη διαμόρφωση της ροπής της αγοράς.

Συμπτώσεις & αντιθέσεις.

Ας δούμε κατ’ αρχήν που ταιριάζουν και που όχι. Πέραν της κοινής σκέπης, (της κατηγορίας sport coupe) παρατηρούμε σημαντικές διαφορές. Αρχής γενομένης από τη φιλοσοφία του κινητήρα. Το εν σειρά πεντακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο διαμάντι των 2.480 κ.εκ. τοποθετημένο εγκάρσια, είναι η επιλογή των Γερμανών, ενώ ο κατά τον διαμήκη άξονα τοποθετημένος 6κύλινδρος σε διάταξη V με 3.696 κ.εκ. κινητήρας είναι το όπλο των Ιαπώνων.

Μόνιμη τετρακίνηση με το χαρακτηριστικό σύστημα Quattro για το Audi, κίνηση στον πίσω άξονα με κεντρικό από ανθρακονήματα για το Nissan.

Αυστηρώς διθέσιο αμάξωμα για το 370 Ζ, δυο υποτυπώδης θέσεις στο πίσω μέρος του ΤΤ. Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης η γερμανική εμπρόσθια ανάρτηση, διπλά ψαλίδια για τον Ιαπωνική.

Στα κοινά σημεία των δύο οχημάτων μπορούμε να αναφέρουμε τα χειροκίνητα εξάρια κιβώτια, την πολλαπλών συνδέσμων οπίσθια ανάρτηση, τις 19άρες ζάντες και τους περιφερειακά αεριζόμενους δίσκους.

Στη γλώσσα των αριθμών,

το Nissan έχει 10 πόντους μεγαλύτερο μεταξόνιο ενώ στο συνολικό μήκος είναι 6 πόντους μακρύτερο με τις λοιπές διαστάσεις του, να διαφέρουν μόνο κατά χιλιοστά.

Τo TT είναι 46 κιλά ελαφρύτερο παρά το γεγονός ότι επιβαρύνεται με το επιπλέον βάρος της τετρακίνησης. Έτσι οι 340 ίπποι του, δίνουν μια υπεροχή με 4,4 κιλά ανά ίππο έναντι 4,5 του 370. Πολύ σημαντική είναι η διαφορά στη ροπή με το Audi να υπερέχει συντριπτικά καθώς από τις 1.600 σ.α.λ. δίνει 450 νιουτόμετρα, σε αντίθεση με τα 366 που αποδίδει ο κινητήρας του Nissan αρκετά ψηλότερα, στις 5.200 σ.α.λ.