Ferrari – (Σαββάτο 24 Φεβρουαρίου 2024) Print

Λίγα λόγια για μια ταινία που αναμενόταν με ανυπομονησία από τους λάτρεις της εμβληματικής Ιταλικής φίρμας, αλλά και γενικότερα της αυτοκίνησης, που αφορά τη ζωή, τις δραστηριότητες, τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο ιδρυτής της, Enzo Ferrari, για μια μικρή χρονική περίοδο, το 1957.


Ο Commendatore ήταν τότε σχεδόν 60 ετών. Στην ταινία τον υποδύεται ο Adam Driver, κατά 20 έτη νεότερος με τελείως διαφορετική σωματοδομή. Μπορεί να είναι εξαίρετος ηθοποιός, αλλά αταίριαστος για το συγκεκριμένο ρόλο. Το γκριζάρισμα της κόμης ένα παρεμφερές κούρεμα, χτένισμα μαζί με τα γυαλιά ηλίου δεν δημιουργούν την εικόνα ταύτισης.

Εννοείται ότι η παρουσία της αγγλικής γλώσσας αφαιρεί σημαντικό κομμάτι αυθεντικότητας. Αν η παραγωγή στηριζόταν σε Ιταλούς ηθοποιούς, ταλαντούχους και μελετημένους στο συγκεκριμένο θέμα, το αποτέλεσμα θα ήταν σαφώς πιο άρτιο και πιο ελκυστικό.

Κοστούμια, σκηνικά, ψηφιακά τρικ προσεγμένα, και πως θα μπορούσαν να μην είναι με συνολικό προϋπολογισμό 95 εκατομμυρίων δολαρίων. Η Penolepe Cruz κάνει αίσθηση με την ερμηνεία της ως Laura Garello, συζύγου του Enzo και μητέρα του αδικοχαμένου Alfredo. Το αυτό και για την Shailene Woodley που μας ζωντανεύει τον χαρακτήρα της Lina Lardi ερωμένης του Enzo και μητέρας του Piero Lardi Ferrari.

Εννοείται πως ένα κομμάτι της ταινίας, αναφέρει και αναδεύει αυτό το θέμα, των εξωσυζυγικών σχέσεων με  παιδί το οποίο δεν είναι ακόμα αναγνωρισμένο, που για την Ιταλία της δεκαετίας του 50 και τον καθολικισμό που την όριζε, ήταν σκάνδαλο.

Αν και η παραγωγή βασίστηκε στο βιβλίο του Brock Yates, που θεωρείται αξιόπιστο και αναλυτικό, οι διάλογοι ανάμεσα στους πρωταγωνιστές εμφανίζονται ιδιαιτέρως σοφιστικέ για τους πραγματικούς χαρακτήρες.

Σε ότι αφορά την αξιοπιστία, την καταγραφή των γεγονότων με ακρίβεια, ο Piero Ferrari σημείωσε διάφορα σημεία που, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν αντανακλούσαν με ακρίβεια το παρελθόν. Επίσης έχει δοθεί τεράστια σημασία στο αποτέλεσμα του Mille Miglia του 1957, ως κομβικό σημείο για την επιβίωση της εταιρείας.

Στον αγώνα αυτόν, που έμελλε να είναι και τελευταίος της ιστορίας στη συγκεκριμένη μορφή, καθότι μαζί με τον μαρκήσιο de Portago και το συνοδηγό του Edmund Nelson, έχασαν τη ζωή τους εννιά θεατές, επτά ενήλικες και δυο παιδιά, τα αυτοκίνητα του Enzo κατέλαβαν τις τρεις πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης. Ο Μαρκήσιος, αν δεν είχε το δυστύχημα στο Guidizzolo που προκλήθηκε από κλαταρισμένο λάστιχο, θα μπορούσε να είναι στην τριάδα.

Όπως και να έχει, στα 80 του ο σκηνοθέτης Michael Mann, συνεχίζει να παράγει άξιο έργο και καλό κινηματογράφο παρά την συμπαθή μουρμούρα των γκρινιάρηδων, όρα …προηγούμενες αράδες.