The Racing Baron - (Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016) Print

Μεγαλωμένος με τα αυστηρά πρότυπα, του πατέρα του Πρώσου αξιωματικού, αλλά και με την ιδιαίτερη φροντίδα που μοιραία κουβαλούσε η ευγενική του καταγωγή, ο γεννημένος το 1911 Fritz von Hanstein, δεν άργησε να δείξει τις προτιμήσεις του.

Όταν μετά την εφηβεία του, τα άλογα της οικογένειας του φαίνονταν ήδη πολύ αργά, τον κέρδισε ο δίτροχος κόσμος. Ο 20ος αιώνας ερχόταν με τρομερή ταχύτητα και ο νεαρός Fritz ήταν παραπάνω από έτοιμος όχι μόνον να τον ακολουθήσει αλλά και να τον ανταγωνιστεί.

Στα 44 του χρόνια, το ‘55. Οι αγώνες, τότε, έκρυβαν περισσότερο θάνατο, αλλά αποκάλυπταν και περισσότερα χαμόγελα.

Κάπως έτσι κέρδισε και το παρατσούκλι "Huschke" έναν λεκτικό ιδιωματισμό που περιέγραφε την τολμηρή βιασύνη του. Από το 1956, αυτό το παρονόμι θα προστεθεί και επισήμως στο μακρύ του ονοματεπώνυμο για να ολοκληρωθεί ως Fritz Huschke Sittig Enno Werner von Hanstein.

 

Βρισκόμαστε στον μεσοπόλεμο, όταν το 1929, συμμετέχει στον πρώτο του αγώνα μοτοσυκλετών ενώ παράλληλα σπουδάζει στο Αμβούργο. Θα συνεχίσει συμμετέχοντας με τις γερμανικές Ardie και τις Βρετανικές BSA και Norton, αλλά δεν θα αργήσει να μεταπηδήσει στους αγώνες αυτοκινήτων.

Το '37 θα συμμετάσχει στις 24ώρες του Le Mans μαζί με την Γαλλίδα Anna-Cecile Rose-Itier σε μια Adler με κινητήρα 1,5 λίτων, χωρίς να καταφέρουν να τερματίσουν, ενώ το '38 στέφεται πρωταθλητής αναβάσεων με BMW. Αν και ο ίδιος δήλωνε απολιτικός, δεν θα αποφύγει την ένταξη του στα SS και το αυτοκίνητό του θα φέρει τον αριθμό κυκλοφορίας  SS-333 αποτυπωμένο με το ρουνικό αλφάβητο.

Ενώ ο πόλεμος μαίνεται με την Γερμανική εκστρατία στην Νορβηγία, θα κερδίσει το Mille Miglia του '40, το τελευταίο προπολεμικό, με 328 BMW  όντας ένας από τους δύο μη Ιταλούς που κέρδισαν τον αγώνα προπολεμικά. Είχε προηγηθεί το '31 ο συμπατριώτης του Rudorf Caracciola, ενώ μεταπολεμικά επανέλαβε για τελευταία φορά και πολύ εμφατικά το '55, ο S. Moss με τον «Jenks» και ένα «ρολό χαρτί», σημειώσεις δηλαδή για την διαδρομή. Και σε αυτή την περίπτωση όμως, υπήρχε Γερμανική συμμετοχή στην νίκη. Η Merc 300 SLR που οδήγησαν οι Βρετανοί.

Σεπτέμβριος του '57. Ο Huschke στην πρώτη του αγωνιστική εμφάνιση στην Ελλάδα. Στην τελετή απονομής στις αίθουσες της Λέσχης, πιθανόν στο κτίριο της οδού Αμερικής, διακρίνονται από αριστερά οι Fritz Jüttner, Edgar Barth, Richard von Frankenberg, Wolfgang von Trips, Fritz von Hanstein, Hans Hermann. Ας παρατηρήσουμε τα εξής: Οι τρεις στους έξι ευγενείς. Και οι τρείς ευγενείς είναι μυστακοφόροι. Ο Edgar Barth θα μπορούσε να είναι αδελφός του Κούλη Στολίγκα.


Ας σημειωθεί ότι εκείνη τη χρονιά ο αγώνας δεν είχε την κλασσική του σχεδίαση από την Brescia στην πρωτεύουσα και πίσω μέσα από τα ορεινά περάσματα, αλλά ήταν εννέα γύροι μήκους 103 μιλίων ο κάθε ένας γύρω από την Brescia. Ο Huschke οδήγησε τους οκτώ και ο Walter Bäumer μόλις έναν. Ο Mike Lawrence στο βιβλίο του The Mille Miglia, κλείνει την περιγραφή του, για την συγκεκριμένη χρονιά, γράφοντας: «όχι και τόσο κατάλληλο το γεγονός, ότι ο von Hanstein, έφερε πάνω στη φόρμα του το έμβλημα των Waffen (ένοπλων) SS. Μια ένδειξη ότι το Mille Miglia δεν θα διοργανωνόταν για αρκετά χρόνια».

Καλοκαίρι του 1966. Από αριστερά, ο Huschke ο Gunter Klaas εργοστασιακός οδηγός της Porsche και ο Rolf Wutherich. Δώδεκα μήνες αργότερα, στα 31 του χρόνια, ο Klaas θα χάσει τη ζωή του σε ένα πολύ άσχημο δυστύχημα σε δοκιμές εξέλιξης μιας Ferrari 206SP.  Ο Wütherich, συνοδηγός στο μοιραίο δυστύχημα του J. Dean, έμεινε στο Zuffenhausen μέχρι το '68 συμπληρώνοντας 18 χρόνια συνεργασίας. Σκοτώθηκε σε τροχαίο τον Ιούλιο του '81. Ήταν 53 ετών.


Με το πέρας του πολέμου όλη η περιουσία του εξανεμίζεται καθότι τα οικογενειακά κτήματα και ακίνητα βρίσκονταν στην ανατολική Γερμανία. Τον Ιούνιο του ’50 παντρεύεται στην πίστα του Nurburgring την Ursula von Kaufmann.

Τα επόμενα χρόνια και μέχρι το ’74 θα γίνει μια από τις πιο σημαντικές προσωπικότητες που πέρασαν από την Porsche ως οδηγός αγώνων, υπεύθυνος του γραφείου Τύπου και αγωνιστικός διευθυντής.

Αργότερα θα επιφορτισθεί με τις ευθύνες του προέδρου των αγώνων της Γερμανικής Λέσχης Αυτοκινήτου και του αντιπροέδρου της  FISA (International Automobile Sport Association).

Μάιος ΄68. Στα 1000 χιλιόμετρα του Nürburgring ο  Huschke συνομιλεί με τον Jo-Siffert. Ο Ελβετός οδηγός μαζί με τον Βρετανό Vic Elford, σπουδαίοι allroundres και οι δύο, κέρδισαν τον αγώνα με  Porsche 908.


Μάιος '75. Πάλι στην Ελλάδα με την ιδιότητα του επιθεωρητή της FISA. O  Huschke με τον Αλέξανδρο Δαρδούφα στην Διονυσίου Αρεοπαγίτου στον τερματισμό του 22ου Δ.Ρ.Α., όπου ένας άλλος Γερμανός πήρε την νίκη. Ο Walter Rohrl. Την πρώτη του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλυ. Στην κάτω εικόνα, λίγες ώρες αργότερα με τη σύζυγό του Ursula και τον Α. Δ. στην απονομή των επάθλων στο λόγο του Φιλοπάππου.


Ο Racing Baron, άφησε την τελευταία του πνοή στις 5 Ιανουαρίου του ’95 στην Στουτγάρδη. Ήταν 84 ετών και δυο ημερών. Είχε γεννηθεί στις 3 Ιανουαρίου του ’11, πενήντα οκτώ χρόνια ακριβώς πριν την γέννηση του πρώτου Γερμανού πρωταθλητή F1, του M. Schumacher, τον οποίο πρόλαβε να δει να αποσπά τον πρώτο του τίτλο

Mε το # 84 η Porsche 550 RS Spyder που έλαβε μέρος και κέρδισε το Targa Florio τον Ιούνιο του '66. Οδηγός ήταν ο Umberto Maglioli ενώ πρέπει να οδήγησε και ο Haschke. Είναι κάπως διφορούμενο, καθώς στα περισσότερα έντυπα και στο διαδίκτυο δεν αναφέρεται ο Γερμανός ευγενής.