Porsche Boxster S (07.02.2009) Print

Δεν είναι τυχαίο που η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει πλήξει ιδιαίτερα τόσο την παραγωγή όσο και το τμήμα της διανομής της αυτοκινηταγοράς. Όπως και να έχει, η απόκτηση οχήματος είναι κάτι που πολύ εύκολα παίρνει αναβολή σε κάθε νοικοκυριό. Έτσι, στο σύνολο της, η αυτοκινητοβιομηχανία δοκιμάζεται. Του κανόνα αυτού δείχνουν να διαφεύγουν, προς το παρόν, ελάχιστα εργοστάσια.Ίσως η πιο ξεχωριστή περίπτωση είναι η Porsche. Λογικό, αφού αυτή η εξαιρετικά υγιής οικονομικά εταιρεία μπορεί να αντέξει τους ευρύτερους κλυδωνισμούς της κρίσης για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.Δεν δίστασε λοιπόν, να προχωρήσει στην παγκόσμια πρεμιέρα της νέας Boxster S και το έκανε με πολύ στυλ.

Αξιοποιώντας

το ένδοξο και ιστορικό παρελθόν της πραγματοποίησε την παρουσία σε ένα έδαφος που έχει αφήσει επανειλημμένα τα κυρίαρχα αγωνιστικά διαπιστευτήρία της. Στη Σικελία, όπου από το ’56 έως το ΄73 έχει επικρατήσει 9 συνολικά φορές σε έναν από τους δύσκολους, απαιτητικούς, επικίνδυνους αγώνες. Στο Targa Florio.

Εκεί λοιπόν, πριν από 52 χρόνια ο Umberto Maglioli πέτυχε την πρώτη μεγάλη νίκη για το Γερμανικό εργοστάσιο οδηγώντας μια Spyder 550, επικρατώντας σπουδαίων αντιπάλων με ισχυρότερα οχήματα. Η φήμη της 550 εκτοξεύθηκε στα ύψη το ίδιο και το όνομα της κατασκευάστριας και μπορούμε να ισχυριστούμε ότι από τότε αρχίζει η μοναδικά ανοδική πορεία της.

Η επικράτηση στο πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα αναβάσεων το ’57, η σοβαρή, αποτελεσματική εμπλοκή με το μότοσπορ δεν άργησε να δώσει καρπούς και η συνεχής εξελικτική πορεία έφερε το Γερμανό κατασκευαστή εκεί βρίσκεται σήμερα. Η 550 ήταν ένα πολύ διαφορετικό όχημα. Ελαφρύ, με κινητήρα μόλις 1.500 κ.εκ., πολύ χαμηλό, δεν άργησε να χαρακτηριστεί ως «φονεύς γιγάντων» καθώς μπορούσε να σταθεί δίπλα σε ισχυρότερες κατασκευές ειδικά σε «αργούς» στριφτερούς αγώνες. Ένα άλλο παρανόμι που κέρδισε ήταν και «little bastard» όπως πολύ προφητικά και αρκετά μακάβρια την αποκαλούσε ο James Dean, αφού μέσα σε στη δική του 550 έχασε τη ζωή του στις 30 Σεπτεμβρίου του ’55 στο δρόμο προς το Salinas της Καλιφόρνια όπου θα συμμετείχε σε αγώνα.

Η πρώτη

Boxster, παρουσιάστηκε στα τέλη του ’96 και πιστώθηκε ως μοντέλο του ’97. Ήταν εφοδιασμένη με εξακύλινδρο επίπεδο κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων, ενώ από το 2000 υπήρχαν οι επιλογές για κινητήρες των 2,7 και 3,2 λίτρων.

Με το μοντέλο του 2009 η χωρητικότητα του «μικρού» κινητήρα ανέβηκε στα 2,9 λίτρα ανεβάζοντας την ισχύ άλλους 10 ίππους, ενώ και η έκδοση S με τα 3.234 κ.εκ από τους 295 ίππους ανέβηκε στους 310. Αντίστοιχες βελτιώσεις έγιναν και στις τιμές της ροπής. Πέρα από τις διάφορες μικρές σχεδιαστικές αλλαγές που αφορούν στα φωτιστικά σώματα, η μεγάλη καινοτομία είναι η χρησιμοποίηση του PDK ή αλλιώς dopellkuplungsgetriebe ή πιο απλά και λιγότερο γερμανικά, κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη που χρησιμοποιείται στις εκδόσεις Carrera & Targa υποσχόμενο ταχύτερες αλλαγές από τα μηχανικά κιβώτια.


Στην πράξη

και πάνω στην ιστορική διαδρομή του Targa Florio η νέα Βoxster ξεδίπλωσε με χάρη τα προσόντα της χαρίζοντας μοναδικές στιγμές στους περιστασιακούς χειριστές της. Η δύσκολη, απρόβλεπτη, αλλά εξαιρετικής ομορφιάς διαδρομή, σχεδόν απαράλλαχτη από τότε που ο U. Maglioli σημείωσε την πρώτη μεγάλη διεθνή νίκη για το όχι και ιδιαίτερα γνωστό τότε Γερμανικό εργοστάσιο, αποτελεί ένα είδος Λυδίας λίθου για τις δυνατότητες ενός οχήματος.

Η αλήθεια είναι ότι οι συνθήκες αυτές σε συνδυασμό με τον καλό καιρό, τη λαμπρή ατμόσφαιρα, το καθαρό γαλάζιο ουρανό σε ξεμυαλίζουν. Σε σπρώχνουν να εξαντλήσεις κάθε ικανότητά σου. Μόλις αρχίζεις να χτίζεις μια αυτοπεποίθηση με αυτό που οδηγείς, εκεί που το οδηγείς, αρχίζεις πρώτα να το γλιστράς δυναμικά στις εξόδους, μετά αδρανειακά στις εισόδους, να κερδίζεις μέτρα στα φρένα, να συγκεντρώνεσαι πιο πολύ.

Ο ρυθμός ολοένα και ανεβαίνει. Οι επιταχύνσεις γίνονται πιο άμεσες, οι επιβραδύνσεις πιο βίαιες, οι ταχύτητες υψηλότερες, τα 3,4 λίτρα βγάζουν όλη τους την οργή από τα καινούργια τελικά και αντηχούν σε όλη την πλάση.

Το PDK εκτελεί αυτό που υπόσχεται σε ότι αφορά τα ανεβάσματα αλλά σε ότι αφορά τα κατεβάσματα απομακρύνεται από την πρακτική που έχει συνηθίσει ένας κάπως.. πρεσβύτερος.

Δεν αργεί, όλος σου ο κόσμος να έχει γίνει αυτό το μαύρο φίδι που ξετυλίγεται μπροστά. Άπασες οι αισθήσεις σε επιφυλακή. Προσπαθείς να κερδίσεις λίγους ακόμα πόντους πριν επιβραδύνεις για την κάθε στροφή και ξάφνου εντοπίζεις το μόνο αρνητικό σημείο του οχήματος που οδηγείς. Είναι η μεγάλη απόσταση που εκτελεί το μεσαίο πεντάλ μέχρι να δουλέψει και η σπογγώδης του αίσθηση. Δεν λέω ότι δεν έχει καλά φρένα. Λέω ότι δεν έχει καλή αίσθηση και ότι σε κάθε περίπτωση δεν συνάδει με τον υπόλοιπο άμεσο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ο μορφή του δρόμου και ο ρυθμός θυμίζει πια rollercoaster. Μεγάλες κλήσεις χασίματα, βυθίσματα, κλειστές, τυφλές στροφές, μικρά ευθύγραμμα τμήματα, καμπές από την μία στην άλλη, παγίδες από υγρασίες στα ανήλια κομμάτια και ολοένα ταχύτερος ρυθμός. Πόσο ακόμα μπορείς να αντέξεις;

Λίγο. Μη το προκαλείς άλλο!

Μέχρι εδώ καλά. Φτάνει.


Συμπέρασμα.

Η νέα Boxster S ακολουθεί την πετυχημένη συνταγή του εξευγενισμένου σπορ αυτοκινήτου. Είναι δυνατό, είναι ταχύ, παρέχει πλήρη υποστήριξη ηλεκτρονικών εφαρμογών που βοηθούν όσους δεν είναι αισθάνονται άνετα με τις μεγάλες ιπποδυνάμεις, έχει ύφος και βέβαια έχει ένα όνομα που εγγυάται πολλά.

Προφανώς δεν έχει πολλά κοινά σημεία με την 550 που 53χρόνια νωρίτερα έκλεψε την νίκη από οχήματα με διπλάσιο κυβισμό και υπερδιπλάσια ιπποδύναμη, καθώς η περίφημη εκείνη spyder με τα 600 κιλά, τους 110 ίππους και τη Δωρική της απλότητα αναζητούσε ένθερμους οπαδούς μιας άλλης αυτοκινητικής ιδεολογίας.

Για να μην νιώσουν όμως άσχημα, οι σημερινοί εραστές της Boxster των 1.400 κιλών και 310 ίππων να αναφέρουμε το κλασσικό επιχείρημα:

«Άλλαξαν οι εποχές»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό car & driver τ. 231, Μάρτιος 2009