Datsun Cherry - (Πέμπτη 22 Ιουνίου 2017) Print

H πέμπτη γενιά του Micra, συνεχίζει μια σειρά, που χαρακτηρίζεται από αλματώδη εξέλιξη, διατηρώντας το παραδοσιακό στοιχείο των Ιαπωνικών κατασκευών. Την αξιοπιστία.

Για να κάνει όμως το Micra, το '82, την εμφάνισή του στην Ιαπωνία και τον επόμενο χρόνο στην Ευρώπη, είχε προηγηθεί το Cherry. Τότε που η Nissan, εκτός Ιαπωνίας, ήταν Datsun.
Το Cherry αποτέλεσε τρόπον τινά τον καρπό της συγχώνευσης της Nissan με την Prince Motor Company, που συντελέστηκε το '66 και ήταν το πρώτο προσθιοκίνητο σούπερ μίνι που κατασκεύασε η Nissan.

Η πρώτη γενιά κυκλοφόρησε τον Οκτώβρη του '70, εφοδιασμένη με δύο κινητήρες χωρητικότητας 988 και 1.171 cc,  σε εκδόσεις δίπορτες, τετράπορτες σεντάν, ενώ το φθινόπωρο του επόμενου έτους προστέθηκαν δίπορτες κουπέ, αργότερα τρίπορτες χάτσμπακ καθώς με τρίπορτες βαν εκδόσεις. Όλα τα μοντέλα έφεραν με ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς, κάτι που τότε ήταν είδηση. Στην Ευρώπη έφεραν το όνομα Datsun 100/120 A.

Η δεύτερη γενιά ('74 - '78), γνωστή ως F-II στην Ιαπωνία και Datsun F10 στην βόρεια Αμερική ήταν εκείνη που έφερε το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της Nissan στην βόρεια Αμερική, όχι πάντως με ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία.

Ακολούθησαν άλλες δυο γενιές, η τρίτη ('78 – '82) και η τέταρτη και τελευταία ('82 – '86), όπου καταγράφηκε και μια προσωρινή συνεργασία μεταξύ Nissan και Alfa Romeo.

Παράγωγο αυτής της σχέσης ήταν το μοντέλο Arna, αρκτικόλεξο για τις λέξεις Alfa Romeo Nissan Autoveicoli και ήταν ένα «υβριδικό» Cherry με Alfasud, κατασκευασμένο στην Pratola Serra κοντά στην Νάπολη, με στόχο να ξεπεραστούν οι αυστηρές ποσοστώσεις εισαγωγής που επιβάλλονται σε ιαπωνικά αυτοκίνητα εκείνη την εποχή.

Οι πωλήσεις δεν πήγαν καλά και με την απόσυρση του μοντέλου, δόθηκε το τέλος σε αυτήν την Ιταλοϊαπωνική συνεργασία.

Ως μοντέλο, το Cherry, έχει και ένα Ελληνικό κομμάτι. Τότε που δημιουργήθηκε η μονάδα παραγωγής στο Βόλο την οποία σύστησε η οικογένεια Θεοχαράκη.

Η συναρμολόγηση ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 1980 με το ελαφρύ, ενός τόνου, φορτηγό Datsun Pick Up 1,6 και σύντομα ακολούθησε το Datsun Cherry σε δύο εκδόσεις με κινητήρες 988 και 1.171 cc.

Μετά από 16 χρόνια λειτουργίας και 170.000, περίπου, οχημάτων που συναρμολογήθηκαν εκεί, το εργοστάσιο έκλεισε. H Datsun, ήταν από το '86 παντού Nissan, και το Βρετανικό Suderland είχε κερδίσει τον Ελληνικό Βόλο, σε μια διεκδίκηση που εξ αρχής οι ελληνικές πιθανότητες ήταν ελάχιστες.