Αυτοκίνηση

Μια διαφορετική προσέγγιση της αυτοκίνησης για όσους, ενδεχομένως, δεν καλύπτονται απ' ότι συναντούν.



Πολύ Golf , λίγο GTI (25.07.2009) PDF Print E-mail

Στην πενταετία πριν την εφαρμογή της απόσυρσης, η τρέλα των μετατροπών είχε προσφέρει χαρά σε πολλούς οδηγούς και χρήμα σε λίγους ρίσκους διορατικούς και όχι απαραίτητα νομότυπους….

Μια φουρνιά χρηστών ζυμώθηκε με αυτοκίνητα που, λόγω τρέχουσας φορολογίας, δεν μπορούσε ούτε να ονειρευτεί, όπως τα 16βάλβιδα Golf δεύτερης γενιάς των 900 κιλών και 139 ίππων που ήταν ο ορισμός του GTI.

Read more...
 
Nissan 370 Z (30.05.2009) PDF Print E-mail

Η πέμπτη γενιά Ζ ξεπροβάλει πιο δυνατή, πιο ενδιαφέρουσα. Προκαλεί ευθέως τη δυτικοευρωπαϊκή αυτοκινητική ιντελιγκέντσια και φέρνει στο προσκήνιο τον R. Wagner.

Ολίγα ιστορικά

Η εμπλοκή της Nissan με το τελευταίο γράμμα της λατινικής αλφαβήτου ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 1969 όταν βγήκε στην Ιαπωνική αγορά το 240 Fairlady Ζ.

Στις 12 Απριλίου του ’71, έπειτα από 5 μέρες και 6.600 χλμ. αγώνα, δύο 240 Ζ με πληρώματα τους Edgar Herrmann - Hans Schuller και Sekhar Mehta - Mike Doughty έκαναν το 1 – 2 στο 19ο east African Safari rally. Δύο χρόνια αργότερα, ο μικρός το δέμας, γεννημένος στην Ουγκάντα Mehta, θα σημείωνε τη δεύτερη και τελευταία νίκη του 240 Ζ στο Safari.

Το Ιαπωνικό εργοστάσιο συνέχισε την επιτυχημένη εμπλοκή του στο χώρο των ράλυ με άλλα μοντέλα έως τις αρχές της τελευταίας δεκαετίας του προηγούμενου αιώνα, αλλά συνέχισε και την παραγωγή της σειράς Ζ με τους διαδόχους του 240 φτάνοντας αισίως στις μέρες μας με το 370.

Έχουν ήδη περάσει 40 χρόνια και από τα εξακύλινδρα, εν σειρά δίλιτρα Datsun Fairlady 240 Ζ που προοριζόντουσαν για την Ιαπωνική αγορά φθάσαμε στα θηριώδη 370 S. Αυτό που δεν δείχνει να έχει αλλάξει είναι η επιθυμία των Ιαπώνων να φτιάχνουν προσιτά, διθέσια, τρίπορτα, ευχάριστα οχήματα. Μια άτυπη απόδειξη για τον προηγούμενο ισχυρισμό αποτελεί και το γεγονός ότι στο σύνολο της η σειρά Ζ φέρεται να κατέχει το άτυπο ρεκόρ των περισσότερων πωλήσεων σπορ αυτοκινήτων με 1.685.000 τεμάχια περίπου. Ενδεικτικό ότι το 350 Ζ πούλησε 23.000 κομμάτια στην Ευρώπη και 163.000 στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού αν βέβαια υποτεθεί ότι η εμπορική πορεία αποτελεί πιστοποιητικό επιτυχίας.

 

Read more...
 
Τόσο συγγενή, μα τόσο διαφορετικά. Audi TT S roadster -Opel Gt (10.04.2009) PDF Print E-mail

Έχοντας σχεδόν κοινή αφετηρία και ανάλογους στόχους, τα δύο οχήματα ακολουθούν αλλιώτικους δρόμους προκειμένου να φτάσουν περίπου στο ίδιο σημείο. Το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει αυτές τις τόσο συγγενείς αλλά ταυτόχρονα και τόσο ανόμοιες προτάσεις.

Read more...
 
Η δυαδικότητα των προϊόντων.C 63 AMG - Lexus ISF(13.04.2009) PDF Print E-mail

Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται αλματωδώς, μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο μια κατηγορία προϊόντων που διακρίνονται για την δυαδικότητα τους. Την ίδια χρονική στιγμή, είναι ικανά να προσφέρουν λύσεις ή προβλήματα, επικοινωνία, ή αποξένωση, γαλήνη ή αναστάτωση.

Γενικά & ακαδημαϊκά.

Τα αυτοκίνητα ως βιομηχανικά αγαθά, εκ των πραγμάτων δεν θα μπορούσαν να ξεφύγουν από αυτή την αρχή της δυαδικότητας. Όσο δε πιο ξεχωριστά, πιο ακριβά, πιο δυνατά είναι, τόσο πιο πολύ γίνονται δέσμια της.

Θα μπορούσε μάλιστα εύκολα να ισχυριστεί κάποιος, πως έχει δημιουργηθεί μια νέα γενιά οχημάτων που είναι ο ορισμός της δυαδικότητας. Δηλαδή: Αφ’ ενός έχουν οικογενειακό φορμά, τέσσερις πόρτες, χώρους, είναι ικανά να μεταφέρουν άνετα τέσσερα άτομα, αφ’ ετέρου ξεχωρίζουν με τη σπορτίφ συμπεριφορά και τις υψηλές επιδόσεις τους. Παράλληλα, ενώ έχουν αστείρευτη ισχύ, οι παρεχόμενες εφαρμογές της ηλεκτρονικής τα κάνουν προσιτά και στους αδιάφορους ή ακόμα και στους ατάλαντους χειριστές.

Read more...
 
Σαν, Ψυχανάλυση.Infinity G37S.(07.03.2009) PDF Print E-mail

Υπάρχει ο ισχυρισμός, που συχνά προβάλλεται σαν αστείο, ότι πολλές νευρώσεις παρουσιάστηκαν αφότου ο S. Freud μας έμαθε να τις περιμένουμε. Αν προβάλουμε την ίδια συλλογιστική πάνω στην αυτοκινητοβιομηχανία, μπορούμε άνετα να ισχυριστούμε ότι πολλά οχήματα παρουσιάστηκαν αφότου οι αντίστοιχες οικονομικές συνθήκες και η ανάλογη τεχνολογία μας έμαθαν να τα περιμένουμε.

Read more...
 
Porsche Boxster S (07.02.2009) PDF Print E-mail

Δεν είναι τυχαίο που η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει πλήξει ιδιαίτερα τόσο την παραγωγή όσο και το τμήμα της διανομής της αυτοκινηταγοράς. Όπως και να έχει, η απόκτηση οχήματος είναι κάτι που πολύ εύκολα παίρνει αναβολή σε κάθε νοικοκυριό. Έτσι, στο σύνολο της, η αυτοκινητοβιομηχανία δοκιμάζεται. Του κανόνα αυτού δείχνουν να διαφεύγουν, προς το παρόν, ελάχιστα εργοστάσια.Ίσως η πιο ξεχωριστή περίπτωση είναι η Porsche. Λογικό, αφού αυτή η εξαιρετικά υγιής οικονομικά εταιρεία μπορεί να αντέξει τους ευρύτερους κλυδωνισμούς της κρίσης για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.Δεν δίστασε λοιπόν, να προχωρήσει στην παγκόσμια πρεμιέρα της νέας Boxster S και το έκανε με πολύ στυλ.

Read more...
 
Περί κρίσεων.Carrera 911 - B.M.W. 535 d (18.01.2009) PDF Print E-mail

Μέσα στη δίνη της μεγάλης οικονομικής κρίσης που μαστίζει τον πλανήτη ακολουθούμε ένα διαφορετικό μονοπάτι προσέγγισης για δυο ξεχωριστά οχήματα.

Το πλαίσιο.

Τα χρηματιστήρια καταρρέουν, οι αγορές παραλύουν, οι βιομηχανίες ετοιμάζουν μαζικές απολύσεις, τα αποκαλούμενα ως βαριά χαρτιά κατακρημνίζονται, οι γνωρίζοντες κάνουν λόγο για απώλειες τρισεκατομμυρίων ευρώ, κάποιοι μιλούν για το χειρότερο οικονομικό εφιάλτη από την ύφεση του μεσοπολέμου, οι υπουργοί επί των οικονομικών βρίσκουν το καλύτερο καταφύγιο να κρύψουν τις αδυναμίες τους, κάποιοι άλλοι σίγουρα θα βρουν τρόπους να κερδίσουν περισσότερα και τα πιο απαισιόδοξα σενάρια αναφέρουν ότι η ανάκαμψη θα χρειαστεί χρόνια.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η οποία όπως και το ’29 είναι η κύρια υπεύθυνη για ότι συμβαίνει, οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι ραγδαίες και το μέλλον της δυσοίωνο αφού η μετοχή της GM έφθασε στα 2,8 δολάρια, στο χαμηλότερο δηλαδή επίπεδο των τελευταίων 65 ετών. Τόσο η GM όσο η Ford αλλά η Chrysler οι «τρεις μεγάλες» όπως αποκαλούνται έχουν αιτηθεί βοήθεια 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την αμερικανική κυβέρνηση, προσθέτοντας άλλον έναν πονοκέφαλο στον νεοεκλεγέντα πρόεδρο.

Στην Ευρώπη οι βιομηχανίες προχωρούν σε παροχή υπολοίπων αδειών στο προσωπικό και ελπίζουν να ανακάμψουν οι πωλήσεις τους, ώστε να μην προχωρήσουν άμεσα σε απολύσεις. Στην Ελλάδα που ευτυχώς ή ατυχώς δεν είναι πια μια ξεκομμένη χώρα της Βαλκανικής οι απόηχοι της κρίσης φθάνουν κατά κύματα με μειωμένες πωλήσεις, απολύσεις εργαζομένων του κλάδου, αρνήσεις χρηματοδοτήσεων και κλείσιμο επιχειρήσεων όπως τουλάχιστον εντοπίζουν τα ημερήσια φύλλα. (Έθνος 17ης 11ου ‘08).

Ασφαλώς και οι πωλήσεις των ακριβών οχημάτων θα γνωρίσουν κάμψη αλλά όπως όλες οι σταθερές αξίες θα έχουν πάντα την προτίμηση αυτών που ξέρουν και μπορούν.

Χαλεποί συνεπώς οι καιροί αλλά σε τέτοιες συνθήκες αναδεικνύονται οι καλοί διαχειριστές που έτοιμοι, προετοιμασμένοι δεν ανησυχούν ιδιαιτέρως. Επιτυχημένοι λοιπόν, γνώστες και αποφασισμένοι δεν θα αναστείλουν την επιθυμία τους για αγορά και το μόνο τους πρόβλημα θα είναι:

Read more...
 
Paris 2008 (13.01.2009) PDF Print E-mail

Ένα έργο με τρεις πράξεις που επιχειρεί μια διαφορετική προσέγγιση, για το τι βλέπει και κυρίως για το τι αισθάνεται, άνθρωπος τις, σε ένα σύγχρονο διεθνές σαλόνι αυτοκινήτων.

 

Read more...
 
MINI John Cooper Works (09.12.2008) PDF Print E-mail

Αναζητώντας το χαμένο χρόνο.

Η συνήθεια θα επέβαλε το δημιούργημα κάποιου βρετανού λογοτέχνη ως τίτλο, αλλά το αυτοβιογραφικού περιεχομένου πόνημα του Γάλλου Marcel Proust, περιγράφει  άριστα αυτό που έχει συμβεί.

Εξ’ άλλου μέσα στο παγκοσμοιοποιημένο σύμπαν, πόσο βρετανικό πια, είναι το Mini;

 


 

Γενικώς και όχι αορίστως


Κάθε ιδέα ικανή να σε τρελάνει, αποκτά κολοσσιαία αξία όταν γίνεται προϊόν. Αυτή ήταν η αρχή πάνω στην οποία στηρίχτηκε και η μεγάλη εμπορική επιτυχία του Mini στα swinging sixties.

Επειδή όμως όλα τα πράγματα έχουν περισσότερο από μια όψη, ο  sir Άλεκ Ισσιγώνης, ο εμπνευστής του αληθινού Mini φέρεται, ότι προσπαθώντας να περιγράψει τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών, είπε:  «Η καμήλα είναι ένα άλογο που σχεδιάστηκε από μια επιτροπή εξειδικευμένων στελεχών»

Αν υποτεθεί ότι ο Σμυρνιός σχεδιαστής παραιτήθηκε το 1971, τρομάζει κάποιος στο τι θα έλεγε σήμερα. Ήταν ιδιαίτερος άνθρωπος ο sir Άλεκ. Μάλλον μοναχικός, προτίμησε να μη δημιουργήσει οικογένεια, όπως άλλωστε και ο Proust, ενώ τη χρονιά που πέθανε ο Γάλλος (1922), ο Σμυρνιός έχασε τον πατέρα του και μετακόμισαν πένητες, με την μητέρα του μέσω Μάλτας, στην Αγγλία. Τα υπόλοιπα, λίγο ή πολύ είναι γνωστά. Ο Ισσιγώνης, εγκατέλειψε το μάταιο τούτο κόσμο το 1988, ενώ 12 χρόνια αργότερα τον ακολούθησε ο John Cooper ο δημιουργός του αγωνιστικού μύθου του Mini.

Σήμερα, η κληρονομιά τους πλανάται πάνω από την αυτοκινητοβιομηχανία και θα παραμένει ζωντανή όσο αποδίδει. Αν μάλιστα κρίνουμε από το John Cooper Works, το πιθανότερο είναι να αποδίδει για πολύ ακόμα.

Read more...
 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 Next > End >>

Page 5 of 5