Για κάποιους που...

Είτε για όσους πρόσφατα μας εγκατέλειψαν, είτε για όσους η απουσία τους είναι ακόμα ηχηρή.
Λίγα λόγια για αυτούς που εγκατέλειψαν τα εγκόσμια.
Κάποιοι πλήρεις ημερών, άλλοι αναπάντεχα και αδόκητα, μερικοί με τρόπο βίαιο.



Bonnie & Clyde - (Παρασκευή 16 Ιουνίου 2017) PDF Print E-mail

Η σύντομη, αιματηρή ιστορία, ενός παράνομου ζεύγους, που έδρασε στα χρόνια του μεσοπολέμου στις Η.Π.Α. Την εποχή της μεγάλης ύφεσης.
Ήταν η Bonnie Parker και ο Clyde Barrow

Υπάρχει η πληροφορία ότι η Bonnie δεν κάπνιζε. Το πούρο της εικόνας είναι ένα εικαστικό στοιχείο.

Οι κοινωνιολόγοι σταθερά υποστηρίζουν, ότι εγκληματικότητα, έχει γονείς. Τη φτώχεια, τη βία, τον αναλφαβητισμό και ασφαλώς την αδικία. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι όλοι όσοι στα τρυφερά τους χρόνια θα έχουν να αντιμετωπίσουν μια πραγματικότητα με τα παραπάνω χαρακτηριστικά, απαραίτητα θα γλιστρήσουν στο έγκλημα. Κάποιοι όμως δεν καταφέρνουν να αντισταθούν.

 

Read more...
 
Chevrolet bross - (Σαββάτο 27 Μαίου 2017) PDF Print E-mail

To στόρυ με την Αμερική ως την γη των ευκαιριών και τις τόσες αφηγήσεις μεγάλων επιτυχιών, δεν έχει μια ανάγνωση. Οι ζωές των αδελφών Chevrolet αποτελούν την άλλη, τη θλιβερή, όψη.



Διότι πως αλλιώς θα μπορούσαμε να προσεγγίσουμε το θέμα των αδελφών  Chevrolet; Από την Ευρώπη στην Αμερική ως μετανάστες για ένα καλύτερο οικονομικό μέλλον. Εμπνευσμένοι μηχανικοί, τολμηροί οδηγοί αγώνων, ιδρυτές  της ομώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά με κάθε άλλο, παρά ευτυχές τέλος.

Ο μικρότερος Gaston έχασε τη ζωή του, στα 28, κατά τη διάρκεια αγώνα στο Beverly Hills. Ο μεσαίος Arthur, εννιά μέρες πριν συμπληρώσει τα 62 του χρεοκοπημένος πια, κρεμάστηκε πάσχοντας από βαθιά κατάθλιψη. Ο μεγαλύτερος Luis έχασε τη ζωή του 63 ετών, μετά από χειρουργικές επιπλοκές και ακρωτηριασμό του ποδιού του. 
Όταν τα τρία αδέλφια ξεκινούσαν την πορεία τους στο χώρο, με πολύ δουλειά και πίστη, όλα έδειχναν πιο ευοίωνα.

Read more...
 
Hans Ledwinka - (Τρίτη 9 Μαίου 2017) PDF Print E-mail

Πριν, ο Α. Hitler,  γίνει ακραία επικίνδυνος, τότε που οραματιζόταν τις εθνικές οδούς όπου η υπέρτερη, η περήφανη Άρια φυλή του, θα ταξίδευε εποχούμενη με αδιανόητες για την εποχή ταχύτητες προς Ανατολάς, αντικρίζοντας τα δημιουργήματα του Hans Ledwinka φέρεται ειπών: «Αυτό είναι το αυτοκίνητο για τους δρόμους μου». Έτσι τουλάχιστον καταγράφεται στη σχετική βιβλιογραφία.

Ο καγκελάριος και ο μηχανικός είχαν συναντηθεί μερικές φορές, είχαν δειπνήσει μαζί, σε μια χρονική περίοδο που και οι δυο είχαν στόχους. Είναι η ίδια περίοδος όπου εμπλέκεται ο Ferdinand Porsche και πέφτει ο σπόρος του ανταγωνισμού μα και της διχόνοιας ανάμεσα σε δυο μεγάλες προσωπικότητες, της υπό διαμόρφωση αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σύμφωνα με ομολογία του Βοημού  Ferdinand Porsche, για το ποιος αντέγραψε ποιόν: «Ε λοιπόν, κάποιες φορές κοιτούσα εγώ πάνω από τον ώμο του, κάποιες άλλες, εκείνος, πάνω από τον δικό μου ώμο».. H δικαστική απόφαση όμως, όπως θα δούμε, αντιμετώπισε διαφορετικά τα γεγονότα

Όπως και να έχει ο Hans Ledwinka γεννήθηκε τον Φεβρουάριο του 1878, στο Klosterneuburg, της κάτω Αυστρίας, τμήμα τότε, της Αυστροουγγρικής αυτοκρατορίας. Εκεί άφησε και την τελευταία του πνοή, το 1924, στα 41 του χρόνια ο Franz Kafka.

Εκείνη τη χρονιά, ο Ledwinka εργαζόταν στην Steyr. Είχε ξεκινήσει την επαγγελματική του καριέρα, ως μαθητευόμενος του θείου του Johann Zwiauer, και ενός  μηχανικού και κατασκευαστή εργαλείων. Έτσι απέκτησε τις πρώτες εμπειρίες του. Αργότερα, σπούδασε στην δημόσια σχολή Artisanry της Βιέννης και ακολούθως, το 1897, εργάστηκε ως σχεδιαστής μηχανικός στην  Nesselsdorfer -Wagenbau, εταιρεία που κατασκεύαζε τροχαίο σιδηροδρομικό υλικό. Κάποια χρόνια αργότερα θα γίνει γνωστή ως Tatra με την έδρα της στη Moravia, της ανατολικής Τσεχίας.

Read more...
 
Η μέρα που ο κόσμος έχασε τον J. Clark - (Σαββάτο 8 Απριλίου 2017) PDF Print E-mail

Παρά ένα, πενήντα χρόνια από εκείνον το Απρίλη του '68. Τότε που έδυσε απρόσμενα, βίαια και αναπάντεχα το λαμπερό άστρο ενός πολύ ξεχωριστού ανθρώπου και οδηγού.

Ως οδηγός αγώνων αυτά που κάνουν τον Jimy Clark ξεχωριστό, αν όχι μοναδικό, δεν είναι ότι όπως αρκετοί άλλοι την εποχή εκείνη ήταν κι αυτός allrounder.

Ο,τι δηλαδή συμμετείχε σχεδόν παντού, όπως F1, Βρετανικό πρωτάθλημα τουρισμού, 500 μίλια Ινδιανάπολης, Tasman series, F2, RA.C. rally, 24 ώρες του Le Man, N.A.S.C.A.R. Ούτε πως ήταν δυο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής F1 και νικητής στα 500 μίλια Ινδιανάπολης.

Δεν είναι μόνος σε αυτή τη μικρή κατηγορία. Ο ομόλογός του στην Lotus π.χ. ο Grahman Hill, τα είχε πετύχει και αυτός αυτά.

Αλλά μόνον αυτός είχε από την πρώτη του σεζόν στην F1 έως την τελευταία πάντα παρουσίες στο βάθρο, ενώ από το '62 έως το '68 είχε σε κάθε χρονιά πρώτες νίκες.

Επίσης μόνον αυτός σε επίπεδο συμμετοχών με μονοθέσια αυτοκίνητα είχε κάτσει αποκλειστικά σε μπάκετ Lotus. Τέλος, είχε το απαράμιλλο χάρισμα να είναι «...τόσο απαλός, τόσο καθαρός, τόσο φινετσάτος. Ποτέ δεν συμπεριφέρθηκε βίαια σε αυτοκίνητο, το χάιδευε και το όριζε», όπως είπε για αυτόν ο έτερος Σκοτσέζος πρωταθλητής J. Stewart.

Read more...
 
Καίτη Κουβάτσου – Κυρίτση - (Τρίτη 28 Μαρτίου 2017) PDF Print E-mail

in memoriam

Η Καίτη Κουβάτσου δέχτηκε το πλήγμα να γίνει η πρώτη γυναίκα στην Ελλάδα που έχασε το σύζυγό της σε δυστύχημα κατά τη διάρκεια αγώνων αυτοκινήτου. Ο Πέτρος Κουβάτσος σκοτώθηκε, στα 38 του χρόνια, το Σαββάτο 27 Ιουλίου του '63, στην τελευταία στροφή της ανάβασης Φιλερήμου στη Ρόδο.

H Καίτη (αριστερά) με την Τζούλια, τον Οκτώβριο του 2002, στην παρουσίαση του βιβλίου « η ειδική μου διαδρομή» του Σαράντη Αποστολίδη.

Ήταν ένα δυστύχημα η βιαιότητα και το αποτέλεσμα του οποίου, σοκάρισε την μικρή κλειστή κοινωνία των Ελληνικών αγώνων, που μέχρι τότε δεν είχε τέτοιου είδους απώλειες. Η Καίτη κατέβηκε στο νησί παντρεμένη και γύρισε χήρα.

Το χτύπημα ήταν πελώριο, αλλά όχι μόνον κατάφερε να ξαναφτιάξει τη ζωή της, να μεγαλώσει τα παιδιά της, να ξαναπαντρευτεί τον γιατρό Κυρίτση αλλά και να παραμείνει κοντά στο σπορ επί δεκαετίες με κυρίαρχο ρόλο στην Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου. 

Τα θυμηθήκα όλα τούτα, με την είδηση του θανάτου της. Συλλυπητήρια στα παιδιά της Λυδία και Δημήτρη.

υ.γ. επί προσωπικού:

«Γαλήνη» – Πόρος ’63
Από την κατοικία του Στέφανου και της Έρας Ζάννου, τη « Γαλήνη» στον Πόρο, είχαν παρελάσει οι περισσότεροι των Ελλήνων αγωνιζομένων των αρχών της δεκαετίας του ’60 μαζί με τις οικογένειές τους. Νωρίτερα είχαν αφήσει το στίγμα τους σε αυτό το μοναδικό κτίσμα ο Ελ. Βενιζέλος, ο Γ. Σεφέρης, ο Γιάννης Τσαρούχης, ο Καραγάτσης, ο Henry Millerι.

Read more...
 
John Surtees (1934 -2017) - (Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017) PDF Print E-mail

Εγκαταλείποντας τον μάταιο κόσμο μας, ο John Surtees, σφράγισε μια ιστορία μοναδική. Πιθανότατα δε, και εις το διηνεκές, ανεπανάληπτη. Γεννημένος στο Tatsfield του Surrey στις 11 Φεβρουαρίου του '34 έχει το αποκλειστικό προνόμιο, να κατέχει παγκόσμιους τίτλους στους κορυφαίους θεσμούς τόσο στο δίτροχο όσο και στο τετράτροχο σύμπαν.

Μετρά τρεις τίτλους στα 350 δίτροχα c.c. τέσσερις στα 500 c.c., κορυφαία κατηγορία τότε που τους κατέκτησε στο δίτροχο κόσμο ('56, '58, '59, '60) και έναν στην F1 ('64). Σύνολο οκτώ. Αν προστεθεί και μια «ταπεινή» τρίτη θέση στις 24 ώρες του Le Mans το '64, έχουμε μια εικόνα γιατί το σύνολο των επιδόσεών του είναι πάρα πολύ απίθανο να βρει, ποτέ, μιμητές.

Επέζησε σε εποχές όπου οι φυλές των αναβατών και των οδηγών γνώριζαν μεγάλες απώλειες. Διακρίθηκε μέσα από συνθήκες πρωτόγονες σε σχέση με τις σημερινές. Τον Σεπτέμβρη του '65 καθώς κατέρρευσε το εμπρόσθιο σύστημα της Lola T70, σε δοκιμές στο σιρκουί  Mosport στον Καναδά, επέζησε μεν, με πολλαπλά κατάγματα δε. Με αλλεπάλληλες εγχειρήσεις η διαφορά ανάμεσα στα δυο πόδια του, μειώθηκε από τα δέκα εκατοστά αμέσως μετά τον τραυματισμό, στα 2,5.

Read more...
 
Roger Clark – (Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017) PDF Print E-mail

Γενάρης ’98, βραδάκι παραμονή εκκίνησης του 66ου rally Monte Carlo. Aνάμεσα από το Casino και το Cafe de Paris, η Ford παρουσιάζει την ομάδα της. Είναι η τελευταία χρονιά που θα συμμετείχε με Escort στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ράλυ.


Πληρώματα ο τετράκις παγκόσμιος ΚΚΚ με τον συνωνόματο Repo (#7)  και οι Βέλγοι Bruno Τhiry - Stephane Prevot (#8). Πέρα από τα χρώματα των χορηγών, διακρίνεται στα εμπρόσθια φτερά η φιγούρα του Roger Clark με την ημερομηνία γέννησης και θανάτου του (1939 – 1998). Ο Βρετανός ράλυμαν είχε χάσει τη ζωή του στις 12 εκείνου του Γενάρη, στα 59 του χρόνια από εγκεφαλικό επεισόδιο και η Ford δεν τον λησμόνησε. Δεκαπέντε χρόνια συνεργασίας ήταν αυτά.

Συνεπώνυμος, και σχεδόν συνομίληκος με τον Σκωτσέζο Jim (1936 - 1968), δεν είχε την τύχη να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής, αλλά έκανε περήφανους τους συμπατριώτες του, καθώς το ΄72, έσπασε μια αρνητική παράδοση 13 ετών, επικρατώντας στο R.A.C. με Escort, νικώντας όλους τους Σκανδιναβούς, που κυριαρχούσαν μέσα στο Ηνωμένο Βασίλειο επί μακρόν. Τέσσερα χρόνια αργότερα, το ΄76, με την δεύτερη νίκη του στο R.A.C., οδηγώντας πιά MK II, έγινε ο πρώτος Βρετανός που κέρδιζε αγώνα του νεοσύστατου WRC.

Πέρα από τις διακρίσεις όμως, ο Roger «το είχε». Λίγες εικόνες μας το αποδεικνύουν.

Read more...
 
Dr. D.Α. Cooley & Θείος Πάνος – (Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2016) PDF Print E-mail

Ανόρεχτα ξεφύλλιζα την εφημερίδα «The Dallas Morning news», το βράδυ του Σαββάτου 20 Νοεμβρίου, περιμένοντας να περάσει η ώρα για την πτήση της επιστροφής, από το αεροδρόμιο Fort Worth του Dallas της πολιτείας του Τέξας.

Έως τη στιγμή που σκόνταψα στην είδηση της σελίδας 1Β. Ήταν η κάλυψη του θανάτου του Dr. Denton Arthur Cooley μαζί με ένα αφιέρωμα για τη ζωή του. Πριν από 42 χρόνια άκουσα, για πρώτη φορά, το επώνυμο αυτό ως μια θεότητα της Ιατρικής που λατρευόταν μέχρι την Ελλάδα. Κι αυτό, διότι εγχείρησε τον Θείο Πάνο που τούτυχε ένα βαρβάτο έμφραγμα.

Το πλήγμα, που παρ' ολίγο να του στοιχίζει τη ζωή λίγο πριν τα πενήντα του χρόνια, του συνέβη  πάνω στα επιτελικά τραπέζια του Γ.Ε.Σ., στην δίνη της κρίσης του Κυπριακού. Αξιωματικός καριέρας, μάχιμος με συμμετοχή στον Εμφύλιο, με σχολή πολέμου, με θητεία στην  ΕΛ.ΔΥ.Κ. Άνθρωπος με βαθιά εντιμότητα και ντομπροσύνη. Με το θείο με χώριζαν σημαντικές ιδεολογικές διαφορές. Μας ένωνε μια πολύ μεγαλύτερη, αμοιβαία, ανυστερόβουλη αγάπη. Όπως και ανταλλαγές βιβλίων, συζητήσεις επί συζητήσεων και απόπειρες  για την ερμηνεία του παρελθόντος.

Αφού λοιπόν του έκατσε το έμφραγμα, τελειώνοντας κατ’ ουσίαν την καριέρα του, η υπηρεσία τον έστειλε στο Τέξας και στα μαγικά χέρια του Dr. Cooley. Έτσι άκουσα από την οικογένεια: «Τον Πάνο θα τον εγχειρήσει ο καλύτερος γιατρός του κόσμου».

Read more...
 
Maximo lider 1920 - 2016 - (Σαββάτο 26 Νοεμβρίου 2016) PDF Print E-mail

H ιστορία μας εμπαίζει. Σαν μια θεότητα που μας εξουσιάζει δεν μας αφήνει να αποφασίσουμε, για μια σειρά από υποθέσεις που μας αφορούν, ή έστω μας ιντριγκάρουν. Την ίδια στιγμή που Κουβανοί εξόριστοι στο Miami πανηγύριζαν για την είδηση του θανάτου του Fidel, άλλοι τόσοι κάπου αλλού, έκλαιγαν από οδύνη.

Fidel. Ο μαχητής που έκανε αντάρτικο επί τρία σχεδόν χρόνια στα βουνά της Sierra Maestra, κατάφερε να εκδιώξει ένα σάπιο καθεστώς, και έκανε την θριαμβευτική  είσοδο στην Αβάνα την πρωτοχρονιά του ’59. Έγινε ο ίδιος εξουσία και τότε συνέβησαν πολλά.
Βρέθηκε στη δίνη του πιο ακραίου συμβάντος του Ψυχρού πολέμου, έπαιξε ένα πρωταγωνιστικό ρόλο, σε μια κρίση που έφερε τον πλανήτη πιο κοντά από ποτέ σε μια πυρηνική σύγκρουση, αφού η ακεραιότητα της πατρίδας είχε προκληθεί από την ανοηCIA του κόλπου των χοίρων.
Όταν εξουσιάζεις τα πράγματα αλλάζουν.

Read more...
 
The Racing Baron - (Δευτέρα 7 Νοεμβρίου 2016) PDF Print E-mail

Μεγαλωμένος με τα αυστηρά πρότυπα, του πατέρα του Πρώσου αξιωματικού, αλλά και με την ιδιαίτερη φροντίδα που μοιραία κουβαλούσε η ευγενική του καταγωγή, ο γεννημένος το 1911 Fritz von Hanstein, δεν άργησε να δείξει τις προτιμήσεις του.

Όταν μετά την εφηβεία του, τα άλογα της οικογένειας του φαίνονταν ήδη πολύ αργά, τον κέρδισε ο δίτροχος κόσμος. Ο 20ος αιώνας ερχόταν με τρομερή ταχύτητα και ο νεαρός Fritz ήταν παραπάνω από έτοιμος όχι μόνον να τον ακολουθήσει αλλά και να τον ανταγωνιστεί.

Στα 44 του χρόνια, το ‘55. Οι αγώνες, τότε, έκρυβαν περισσότερο θάνατο, αλλά αποκάλυπταν και περισσότερα χαμόγελα.

Κάπως έτσι κέρδισε και το παρατσούκλι "Huschke" έναν λεκτικό ιδιωματισμό που περιέγραφε την τολμηρή βιασύνη του. Από το 1956, αυτό το παρονόμι θα προστεθεί και επισήμως στο μακρύ του ονοματεπώνυμο για να ολοκληρωθεί ως Fritz Huschke Sittig Enno Werner von Hanstein.

Read more...
 
More Articles...
<< Start < Prev 1 2 3 4 Next > End >>

Page 2 of 4