Χρονογράφημα

Ως χρονογράφημα ορίζεται, ένα ελαφρύ πεζό λογοτέχνημα. Άδηλον, αν ο επιμελητής τούτου του ιστότοπου μπορέσει να επιβεβαιώσει τον ορισμό.



κάτι Κυριακές - (Κυριακή 18 Φεβρουαρίου 2024) PDF Print E-mail

Υπάρχουν κάτι Κυριακές, κάπως άχαρες, χωρίς συγκεκριμένη ατζέντα, άνευ καλών καιρικών συνθηκών, λίγο αμήχανες, με περιορισμένες  προοπτικές, οπότε θυμάσαι τον Τύπο. Όχι εκείνον που περιέγραφε ο Τζιμάκος, πως μαζί με το cd, έπαιρνες ως δώρο την εφημερίδα. Δηλαδή κοντά σε αυτόν, αλλά σε πιο ευπρεπή μορφή.


Αυτές τις Κυριακές λοιπόν, αποφασίζεις να ξοδέψεις σκάρτα δέκα έουρος, τουτέστιν παραπάνω από τρεις χιλιάδες δραχμές, τους παλαιού εθνικού νομίσματος, για να το θυμηθούν όσοι το λησμόνησαν, ή όσοι δεν το γνώρισαν, προκειμένου να προμηθευτείς δυο Κυριακάτικες εκδόσεις που υποστηρίζουν διαφορετικές πολιτικές θέσεις, αλλά καμία το κυβερνητικό έργο.

Read more...
 
Μάρτυς - (Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2024) PDF Print E-mail

Όσο ωριμάζει κάποιος, αν υποτεθεί ότι ωριμάζει και δεν γηράσκει μόνον, τόσο μεγαλύτερη επίδραση έχουν πάνω του όλα σε όσα παρίσταται. Όχι αυτά που του είπαν ή που διάβασε, αλλά εκείνα που είδε, άκουσε, που έζησε. Εκείνα στα οποία ήταν παρών. Μάρτυς.


Μάρτυς, λοιπόν, αυτόπτης και αυτήκοος σε μια επινόηση που ήρθε από την  πολιτεία, που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2011 αποτελώντας μια πρωτοβουλία του υπουργείου περιβάλλοντος και ενέργειας. Ο στόχος του ήταν η αναβάθμιση των κατοικιών και η εξοικονόμηση ενέργειας, με σκοπό την μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα. Ο τίτλος του: «εξοικονομώ».

Read more...
 
επ’ ευκαιρία - (Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2024) PDF Print E-mail

Καθώς έγινε λόγος, στην αμέσως προηγούμενη ανάρτηση, για το Hilton των Αθηνών, δράττομαι της ευκαιρίας να αναφερθώ σε έναν καθηγητή μου στο Γυμνάσιο. Φιλόλογος - ιστορικός, από τις κλασσικές περιπτώσεις του λάθους ανθρώπου στη λάθος θέση. Ηθικά ανέστιος και χυδαία εκδικητικός απέναντι στους τους μαθητές του. Δεδομένης συζητήσεως είχε πει, περί το ’72, για το Hilton ότι οι πελάτες του είχαν την μοναδικότητα να αντικρίζουν την Ακρόπολη, τον Λυκαβηττό, το Φιλοπάππου και τον Σαρωνικό. Ήταν το μόνο σημείο που συμφωνούσαμε.


Είχε σχολιάσει κάτι και για τις ανάγλυφες συνθέσεις στα μάρμαρα, δεν νομίζω να είχε αναφερθεί το όνομα του Γ. Μόραλη. Στο αντικείμενό του πάνω, είχε ρητορικά διερωτηθεί με έμφαση: «τι ήτο βρε η Αγριππίνα;» και συμπλήρωσε, δίνοντας την απάντηση: «Μια πόρνη ήτο». Για να επανέλθουμε στο ξενοδοχείο, ας πούμε ότι στη συνειδητή μου ζωή ήταν πάντα εκεί. Δεν υπήρξα πελάτης, ούτε από εκείνους που πήραν το πρωινό τους την πρώτη μέρα του χρόνου μετά το ολονύκτιο reveillon. Δεν έτυχε. Περαστικός, επισκέπτης ναι. Έτυχε. Όπως τότε, στα μέσα της δεκαετίας του ΄80.

Read more...
 
Αριθμοί, νούμερα, ποσοστά – (Σαββάτο 13 Ιανουαρίου 2024) PDF Print E-mail

Υποστηρίζεται ότι οι αριθμοί λένε αλήθειες. Μια πιο αληθινή πρόταση θα ήταν ότι οι αριθμοί περιγράφουν με ακρίβεια. Την πρώτη Κυριακή του 2024, στις εννέα το βράδυ που αποτελεί την πιο ακριβή χρονική ζώνη για τους διαφημιζόμενους, το πρώτο κανάλι της κρατικής τηλεόρασης στην μουσική εκπομπή του Νίκου Πορτοκάλογλου και της Ρένας Μόρφη προσκλήθηκαν  η Μαρία Φαραντούρη και ο Zülfü Livaneli. Η εκπομπή που θεωρείται ποιοτική και καλοδουλεμένη συγκέντρωσε το 5% στο σύνολο του κοινού και το 3,3% από αυτό που περιγράφεται ως «δυναμικό κοινό».

Το ίδιο χρονικό διάστημα στον ιδιωτικό σταθμό που ελέγχει επιχειρηματίας ο οποίος παραδοσιακώς και οικογενειακώς ενεργοποιείται στον εφοπλισμό προσέφερε τηλεοπτικό προϊόν με το χαρακτηρισμό ριάλιτυ το οποίο σημείωσε τηλεθέαση 28,6% στο σύνολο και 24,8% στο «δυναμικό κοινό». Οι μετρήσεις έδειξαν ότι το παρακολούθησαν 1.153.717 τηλεθεατές.

Read more...
 
τελειώνοντας με το ‘23 – (Σαββάτο 30 Δεκεμβρίου 2023) PDF Print E-mail

Στον ανηλεή αγώνα της παραπληροφόρησης, που στις πιο ακραίες μορφές  του ακουμπά την έννοια της αντιπληροφόρησης, ο μέσος, έστω χαλαρά ενδιαφερόμενος, πολίτης δυσκολεύεται να αντιληφθεί την πραγματικότητα, να ξεχωρίσει το γεγονός από την ερμηνεία του. Ασφαλώς και πρέπει να τεθεί ότι το ποσοστό των πολιτών που ενδιαφέρεται πραγματικά, που δεν ανήκει σε κομματικά στρατευμένους, που έχει γνώση και κρίση, που δεν πνίγεται από τον βρόγχο του φανατισμού και που, το πιο σημαντικό από όλα, είναι διαθέσιμο να υποχωρήσει έστω και ελάχιστα από το προσωπικό συμφέρον  για το γενικότερο καλό, είναι πολύ  - πολύ μικρό.

Συνεπώς όλοι οι υπόλοιποι και συντριπτικά περισσότεροι πολίτες, είναι η ευκολότερη λεία, το πιο διαλεκτό πελατολόγιο για να συρθούν μέσα από τις σελίδες των εναπομεινάντων εντύπων, αλλά κυρίως από τα αμέτρητα γιγαμπάιτς κειμένων και εικόνων του παγκόσμιου δικτύου, σε τούτη την άνευ προηγουμένου εκστρατεία θόλωσης. Στην παρατήρηση πως έτσι γινόταν πάντα, μια πρώτη απάντηση βρίσκεται στο ότι:

Read more...
 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next > End >>

Page 1 of 15