Audi TT RS vs Nissan 370 Z (09.10.2009) - 3η σελίδα PDF Print E-mail
Article Index
Audi TT RS vs Nissan 370 Z (09.10.2009)
2η σελίδα
3η σελίδα
All Pages

Με νωπές

τις εντυπώσεις, αλλάξαμε περιβάλλον. Από ατμοσφαιρικό μοτέρ σε υπερτροφοδοτούμενο και από πίσω κίνηση σε τετρακίνηση. Οι διαφορές είναι περισσότερο από ευδιάκριτες από την πρώτη στιγμή.

Η δύναμη από τον κινητήρα του ΤΤ δεν είναι τόσο περισσότερη, αλλά κυρίως περισσότερο αισθητή. Η παρουσία της σημαντικά υψηλότερης ροπής του τόσο χαμηλότερα του δίνει μια εκρηκτικότητα σε σχέση με τον ατμοσφαιρικό.

Αυτό δε που επιτείνει την αίσθηση της ισχύος, είναι ο χαρακτηριστικός ήχος των 5 κυλίνδρων. Δεν σε αφήνει να ησυχάσεις. Όταν μάλιστα περνάς από κλειστά κομμάτια, όπως σήραγγες, γεφύρια, βράχια με το μοτέρ φορτωμένο στροφές είναι ο ήχος της αποκάλυψης. Είναι δίχως άλλο, προσομοίωση των κατασκευών του Ingolstadt των μέσων της δεκαετίας του ’80 και το μυαλό αυτόματα σε ταξιδεύει σε εκείνες τις πρωτόλειες, σατανικές κατασκευές, οι οποίες με πληρώματα που διέθεταν απίστευτα ψυχικά αποθέματα, κατακυρίευαν τις ειδικές ενός θεσμού που τότε ήταν και παγκόσμιο και πρωτάθλημα και ράλυ.

Στην καλή άσφαλτο αυτό που έχεις να κάνεις είναι να φθάσεις στις στροφές, να επιβραδύνεις, να στρίψεις και να επιταχύνεις. Η συμπεριφορά του είναι αυστηρή, καθαρά ουδέτερη και το μόνο εμπόδιο δεν είναι παρά το θάρρος του χειριστή. Δεν θα χάσεις ούτε το μπροστινό, ούτε θα γλιστρήσει η ουρά ούτε θα ασχοληθείς με διορθώσεις. Είναι ένα σύνολο που σε κάνει οδηγό. Για τις τιμές επιβράδυνσης το γερμανικό εργοστάσιο μας έχει συνηθίσει σε τιμές κορυφαίες και θεωρούμε πια τα 51 μέτρα, (όρα πίνακες) συνηθισμένη νόρμα, ενώ προφανώς δεν είναι.

Σε επιφάνειες γλιστερές έχει την τάση να γλιστρήσει, αλλά ακόμα και αν τα ηλεκτρονικά είναι εκτός λειτουργίας θα επέμβουν και θα επαναφέρουν την κατάσταση στην τάξη. Στις εξόδους και με το γκάζι στο πάτωμα, εμφανίζει κατ’ αρχήν μια ελάχιστη υποστροφή και στη συνέχεια επιταχύνει γλιστρώντας με τα τέσσερα καθώς εξαφανίζεται για την επόμενη στροφή με μια υποτυπώδη υπερστροφή που τις περισσότερες φορές δεν χρειάζεται ούτε καν διόρθωση με το τιμόνι.

Από μια άποψη αυτό το TT χρειάζεται προσοχή, διότι είναι τόσο σίγουρο που σε κάνει να πιστεύεις ότι ξαφνικά ανακάλυψες τα περισσότερα μυστικά της τέχνης της υψηλής οδήγησης.

Ασφαλώς, δεν είναι έτσι και επειδή αν γίνει το λάθος, θα γίνει με «πολλά» απαιτεί προσοχή, λιγότερο ενθουσιασμό και προσήλωση στην ιδέα ότι οι οδηγικές ικανότητες σου δεν βελτιώθηκαν επειδή το οδηγείς.


Συνεπώς;

Το κρίσιμο ερώτημα προβάλει. Ποια είναι η ετυμηγορία;

Λοιπόν, το 370 Ζ είναι αυτοκίνητο οδηγού. Με το Nissan πρέπει να έχεις κέφια, χρόνο να βγεις να το χαρείς. Να πηγαίνεις 75 – 80% να το γλιστράς, να το χαίρεσαι, να το απολαμβάνεις. Έχει όλα τα εχέγγυα να είναι και να δείχνει πιο νεανικό, πιο παιχνιδιάρικο. Μερικοί θα το εύρισκαν και πιο όμορφο καθώς θα πίστευαν ότι οι γραμμές του είναι πιο χυτές, χαϊδεύοντας περισσότερο τις αισθήσεις σου και προκαλώντας πιο πολύ τις επιθυμίες σου.

Το ΤΤ βρίσκεται στον αντίποδα. Σε κάνει οδηγό. Κοιτάς το ταχύμετρο και γράφει νούμερα απλησίαστα. Περνάει ακλόνητο, αταλάντευτο. Αναμφίβολα ανεβάζει τις ικανότητες του χειριστή. Τόσο καλό είναι, αλλά χρειάζεται προσοχή κυρίως διότι, σε κάνει να προχωράς σε κινήσεις για τις οποίες δεν είσαι έτοιμος ακόμα. Συνολικά, βγάζει μια αυστηρότητα, μια σοβαρότητα, και για το σεβασμό που προκαλεί και για το ότι δεν γυρνά την ουρά του ξεδιάντροπα και για τις εξαιρετικές του επιδόσεις. Στην συνημμένη βαθμολογία το ΤΤ, λογικά απέσπασε δύο πόντους περισσότερους στον τομέα των επιδόσεων (ήταν καλύτερες) και της ασφάλειας (ένεκα τετρακίνησης)

Να συνυπολογίσουμε όμως, ότι υπάρχει και μια σημαντική διαφορά στις αξίες τους, της τάξης των 16.500 € στο επίπεδο των βασικών τιμών, με ακριβότερο το Audi. Τούτων όλων συνυπολογιζόμενων η απόφαση βαρύνει τον υποψήφιο αγοραστή.

Προσωπικά, αν έμπαινα στην ευχάριστη θέση να έπρεπε να αποφασίσω, θα έκλινα προς το 370 Ζ αν ήμουν σίγουρος ότι θα παρέμενα έτσι κάπως πρωτοκαιρίτικος και παιχνιδιάρης αλλά και συνειδητοποιημένος, ότι όταν θα έφτανε η ώρα του αποχωρισμού θα έχανα περισσότερα αφού το ΤΤ σαφώς θα κρατήσει καλύτερη τιμή στο διηνεκές. Αν πάλι αποφάσιζα να σοβαρευτώ (όχι και το ευκολότερο θέμα στην πλάση) η επιλογή θα ήταν ΤΤ.