H Skoda τη δεκαετία του '60 στην Ελλάδα. (28.02.2013) PDF Print E-mail

Η διαφήμιση μας γυρνά μισόν αιώνα πίσω. Αύγουστος 1963. Ο αγώνας ταχύτητας της Κέρκυρας τελείται για πέμπτη φορά. Είναι μια εξωτική διαδρομή, πιθανότατα το ομορφότερο street circuit του πλανήτη.

Τον αγώνα κερδίζει η e type του γιατρού – θιασάρχη Μίμη Μαρκομιχελάκη, οδηγημένη από τον Γιάννη Χρονίδη. Στην 6η θέση τερματίζει το Skoda TS του Μηνά Βουρδουμπάκη.

Τον επόμενο μήνα στις σελίδες του “Βολάν” προβάλλεται η αγωνιστική επιτυχία του αυτοκινήτου μαζί με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που το κάνουν ελκυστικό.

Όπως ότι είναι “καταπληκτικό”, κομψό”, με “καθίσματα μετατρεπόμενα εις κλίνην”, και βέβαια “μεγάλαι ευκολίαι πληρωμής”. Από τη ρεκλάμα κρατάμε το πλήθος των μοντέλων και το γεγονός ότι όλα είναι ετοιμοπαράδοτα.

Ασφαλώς δεν μας διαφεύγει και η “εξ απαλών ονύχων” υψηλή φορολογία με την διακριτική ονομασία “εισφορά” που αγγίζει το 30% της αξίας πώλησης. Έτσι από τις 50.000 Δρχ. (€146), έφθανε αισίως τις 75.000 Δρχ. ή τα 220 €.

Παρά την φαινομενικά, σε σχέση με σήμερα , εξευτελιστικά φτηνή τιμή, η απόκτηση αυτοκινήτου τότε ήταν μια πολύ πιο δύσκολη υπόθεση απ' ότι στις μέρες μας.