Made in China (31.03.2010) - 2η σελίδα PDF Print E-mail
Article Index
Made in China (31.03.2010)
2η σελίδα
All Pages
Επί του παρόντος

οι κινεζικές προτάσεις είναι οικονομικές, ένα στοιχείο που ειδικά στη σημερινή εποχή, όπου η παγκόσμια ύφεση είναι πανταχού παρούσα, είναι προσόν, ειδικότερα στην Ελλάδα, όπου σαν χώρα με τεράστια οικονομικά ελλείμματα, θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερο προσόν. Κι’ όμως δεν είναι. Για 4 κυρίως λόγους.

1. Ακόμα δεν έχουν πείσει για την πιστότητα τους.

2. Τα τελευταία 20 χρόνια, από της αποσύρσεως των αρχών της δεκαετίας του ’90 και εντεύθεν, ο Έλληνας αναιτίως (οσαύτως και ανοήτως) θαρρεί ότι αποτελεί μια καταναλωτική ιντελιγκέντσια.

3. Η άλογη χρήση των αγαθών (;) του πιστωτικού συστήματος σπρώχνει μόνιμα τον καταναλωτή σε ακριβότερες επιλογές.

4. Δεν είναι σημαντικά πιο οικονομικά.

Ούτως εχόντων των πραγμάτων η διείσδυση τους στην Ελληνική αγορά είναι (ακόμα) περιορισμένη.

Αντίστοιχα είναι και τα σχόλια των συμπολιτών μας όταν αντικρίζουν κινεζικά αυτοκίνητα στους δρόμους της αιωνίας πατρίδας. Στην καλύτερη περίπτωση, εκφράζουν ένα είδος συμπάθειας. Μια συμπάθειας που τις περισσότερες φορές έχεις τις ρίζες της στον οίκτο, οπότε τίθεται το ερώτημα:

Είναι πράγματι έτσι;

Θα απαντήσουμε, χρησιμοποιώντας ένα τελευταίο δείγμα της Κινέζικης προσπάθειας. Είναι το Νοble 1.1.

Έχουμε δυο πρώτες ισχυρές παραμέτρους. Η μια θετική. Το Noble δεν είναι άσχημο. Είναι ένα, κατ’ αρχήν συμπαθητικό στην όψη τετράτροχο. Ειδικά το κόκκινο που είχαμε στη διάθεσή μας, στην ίδια απόχρωση με τη εθνικά χρώματα της καταγωγής του, αλλά και με το βιβλιαράκι του «μεγάλου τιμονιέρη» τραβά τα βλέμματα, Η άλλη παράμετρος είναι αρνητική και έχει να κάνει με την τιμή πώλησης του. Στα 9.890 € που στοιχίζει, έχει να αντιμετωπίσει τα Chevrolet Spark 1,0, Suzuki Alto 1.0, Hyundai i10 1,2, με λιγότερα χρήματα, αλλά ακόμα και στην οικονομικότερη του έκδοση με 8.990 € παραμένει εκτός αγοράς κυριολεκτικά λόγω τιμής.

Το διαφημιστικό μότο της εισαγωγικής China Motors «3 μέτρα, 4 θέσεις» ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα αλλά πόσοι Έλληνες είναι έτοιμοι να πάρουν «λιγότερο» αυτοκίνητο από την Κίνα με τιμή μεγαλύτερη τιμή από πιο καθιερωμένα εξ ανατολής μοντέλα;


Το ισοζύγιο θα βαρύνει ακόμα περισσότερο για το Noble όταν οδηγηθεί. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οδεύει προς την σωστή κατεύθυνση, αφού είναι καλύτερο σαν προϊόν από το «ομογάλακτο» Benny. Έχει όμως πολύ δρόμο να διανύσει ακόμα. Ο κινητήρας, δανεισμένος από τη Suzuki, καλείται να κινήσει ένα σύνολο 875 κιλών (τα IQ, Fiat 500, Suzuki Alto είναι ελαφρύτερα). Το κιβώτιο είναι ασαφές, οι πόρτες αρκετά μεγάλες για να διευκολύνουν την πρόσβαση πίσω, «κρεμάνε» εύκολα κλείνοντας δύσκολα, αναρτησιακά είναι μαλακό κάπως αόριστο με μεγάλες κλήσεις, ενώ το ABS σώζει την παρτίδα στο θέμα της επιβράδυνσης. Το τιμόνι όχι ότι καλύτερο.

Επειδή λοιπόν όλα τα παραπάνω δεν μαζεύονται γρήγορα, αυτό που πρέπει να πακτωθεί, ώστε να υπάρξει μέλλον στο συγκεκριμένο μοντέλο, είναι η τιμή του. Να διασωθεί δηλαδή η μαγική σχέση αξίας προς τιμή και να δοθεί στους υποψήφιους αγοραστές το τεράστιο κίνητρο της τιμής.

Συμπερασματικά.

Η Κινεζική προσπάθεια δεν έχει καμιά ανάγκη για συμπάθεια, πολύ δε περισσότερο για οίκτο, ειδικά από καταναλωτές μιας χώρας που κατασκευάζει μόνον ποδήλατα.

Χρειάζεται, άμεσα όμως, μια νέα τιμολογιακή πολιτική αν επιθυμεί σύντομα μια μεγαλύτερη διείσδυση στην Ελληνική αγορά.

Η μελέτη των στοιχείων δείχνει ότι είναι μόνον θέμα χρόνου. Αν το μέλλον δεν μας επιφυλάσσει ιδιαίτερες εκπλήξεις τα περισσότερα οχήματα δεν θα είναι μόνον made in China, αλλά θα είναι και Κινέζικα.

 

 

δημοσιεύτηκε και στο περιοδικό Car & Driver τ. 244 Απρίλιος 2010