Βαπόρια & αυτοκίνητα - (Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2017) PDF Print E-mail

Τρείς εικόνες για τη σχέση που διέπει τα βαπόρια με τα αυτοκίνητα.  Αρκετά παλιές και χαρακτηριστικές. Δυο από αυτές έχουν να κάνουν με Ελληνικά νησιά. Η μια στα Δωδεκάνησα και ή άλλη στο Σαρωνικό. Η τρίτη μας πηγαίνει αρκετά μακρύτερα, στην άλλη όχθη του Ατλαντικού.


Ας ξεκινήσουμε από την αλλοδαπή.

 

Αρχές της δεκαετίας του ’70. Το βαπόρι από την Ανατολή, αφού διέσχισε τον μεγαλύτερο ωκεανό του πλανήτη, πέρασε την διώρυγα του Παναμά, ανέβηκε στο βορά και έδεσε στην Βοστόνη τω ν Η.Π.Α.

Και εκεί ξεφόρτωσε την πραμάτια του. Γράφοντας πάνω στο σκαρί του με μεγάλα λατινικά γράμματα το όνομα του κατασκευαστή που σε λίγα χρόνια έμελλε να πρωταγωνιστεί στο παγκόσμιο αυτοκινητικό στερέωμα. Celica,  Corona κι όλα τα διαλεκτά μοντέλα βγαίνουν από το κήτος του βαποριού, πλημμυρίζουν τους προβλήτες  για να διατεθούν από το Αμερικάνικο καταναλωτικό κοινό.

Μόλις ένα τέταρτο του αιώνα, μετά τον οδυνηρή της  άνευ όρων παράδοση, η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου δείχνει να επικρατεί στον εμπορικό  ανταγωνισμό. Ταυτόχρονα ξεκινά και την αγωνιστική της τροχιά.

 

Οκτώβριος  1971. Ο «Φίλιππος» που δεν δείχνει να είναι οχηματαγωγό, κατεβάζει στον προβλήτα του λιμανιού της Ρόδου τη «δύο – δύο» με το # 5 για τον επικείμενο αγώνα ταχύτητας.

Το αυτοκίνητο που φρόντιζε ο Χρήστος Τσαβός και το χορηγούσε η ΒΙΟΤΑ, εταιρεία που εισήγαγε τότε τα γερμανικά αυτοκίνητα, οδήγησε ο Νίκος Καπετανάκης. Με παλάγκο και δίχτυ, πάνω στο τρέυλερ  θα ακουμπήσει προσεχτικά τη Ροδίτικη γη. Στον αγώνα δεν θα καταφέρει να αντικρίσει την καρώ σημαία, καθώς εγκατέλειψε στα τελωνεία.

Ήταν ο τελευταίος αγώνας που διεξήχθη στην Ελλάδα σε δρόμους πόλεων. Ο θανάσιμος τραυματισμός του Γιάννη «Μαύρου» Μεϊμαρίδη, εκείνη την Κυριακή 3 Οκτωβρίου του ’71, σηματοδότησε το τέλος των street circuits.

 

Τέλη δεκαετίας του ’50. Μόλις μια δεκαετία από το τέλος του Εμφυλίου, ο τόπος υποφέρει ακόμα από τις καταστραμμένες υποδομές. Συχνά όμως, αρκετά πράγματα δουλεύουν από την επινοητικότητα και τις πατέντες που εφαρμόζονται από ανήσυχα πνεύματα

Κάπως έτσι,  το μικρό 4L, διαπορθμεύεται από τον Γαλατά στον Πόρο, τοποθετημένο πάνω σε δυο κωπήλατα μικρά σκαριά.