2CV - (Παρασκευή 3 Μαρτίου 2017) PDF Print E-mail

Αν το C3 θεωρηθεί απόγονος του  2CV, είναι περίπου βέβαιο ότι δεν θα καταφέρει να αγγίξει το στίγμα του προγόνου του. Όχι ότι δεν αποτελεί μια πλήρη, μια άρτια πρόταση, αλλά διότι σε μια τόσο πλούσια παγκόσμια παραγωγή είναι σχεδόν αδύνατον πια, κάποιο αυτοκίνητο να γίνει σύμβολο. Είναι και θέμα εποχής.

Στο μεσοπόλεμο, ο ιδρυτής Andre Citroen,  πέμπτος γιος του Ολλανδοεβραίου εμπόρου διαμαντιών Levie Citroen (ο οποίος αυτοκτόνησε όταν ο Andres ήταν πέντε ετών), και της πολωνοεβραίας Amelia Kleinman, βίωσε μια μετεωρική άνοδο και μια αντίστοιχη πτώση. Γύρισε την παραγωγή του εργοστασίου από πολεμικό υλικό, σε αυτοκίνητα.

Εμπνευσμένος μηχανικός, ριψοκίνδυνος επιχειρηματίας αλλά και αθεράπευτος τζογαδόρος. Έτσι τον Δεκέμβρη του '34 η εταιρεία πέρασε στα χέρια του βασικού πιστωτή της. Της Michelin. Επτά μήνες αργότερα o Andres εγκατέλειπε τα εγκόσμια χτυπημένος από καρκίνο του στομάχου. Κι' αν η μεγάλη προπολεμική επιτυχία της Citroen ήταν η Traction Avant, η πρώτη μεταπολεμική ήταν το 2CV. Όλα όμως είχαν ξεκινήσει πριν αιματοκυλίσει το σύμπαν το παλικαράκι με το μουστάκι.

Με την πρόταση του αντιπροέδρου της μετά Andre Citroen εποχής, Pierre-Jules Boulanger και την αποδοχή ενός Michelin, του Pierre και προέδρου πια της ετιαρείας, γεννήθηκε το 2CV που ξεκίνησε με τον κωδικό ΤΡV: Très Petite Voiture (Πολύ Μικρό Αυτοκίνητο).

Τρεις μέρες πριν τα Γερμανικά στρατεύματα εισβάλλουν στην Πολωνία, το μοντέλο είχε ήδη λάβει την επίσημη έγκριση της κυβέρνηση και 250 αυτοκίνητα είχαν παραχθεί.  Λίγους μήνες αργότερα όταν το δυτικό μέτωπο κατέρρεε, τα αυτοκίνητα αποσυναρμολογήθηκαν και τα εξαρτήματά τους κρύφτηκαν, για να μην πέσουν στα χέρια του κατακτητή. Μετά το πέρας του πολέμου, η εξέλιξη συνεχίστηκε και τον Οκτώβρη του '48 παρουσιάστηκε στο σαλόνι των Παρισίων.
Αυτή είναι μια πολύ συνοπτική ματιά, για το πως ήρθε το 2CV  στο αυτοκινητικό σύμπαν. Θα παρέμενε σε παραγωγή 42 χρόνια και θα μεταμορφωνόταν από ένα τετράτροχο σε ένα παγκόσμιο σύμβολο.

Κι' αν τέλος πάντων είχε ισχύ εκείνη η διαφημιστική καμπάνια που ήθελε το αυτοκίνητο να κινείται σε κακοτράχαλους επαρχιακούς δρόμους χωρίς να σπάνε τα αυγά που ήταν φορτωμένο, μικρή σημασία είχε.
Περισσότερα από πέντε εκατομμύρια τεμάχια κάθε έκδοσης παρήχθησαν, αλλά αυτό δεν λέει κάτι περισσότερο από μια εμπορική επιτυχία. Ότι εγκαταστάθηκε στις ψυχές εκατομμυρίων ανθρώπων λέει πολλά περισσότερα.