Focus RS - Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016 PDF Print E-mail

To μπλε οβάλ, δεν ήταν πάντα μπλε, δεν ήταν πάντα οβάλ, αλλά η Ford παραμένει Ford εδώ και εκατό δεκατρία χρόνια. Και αυτό σημαίνει ότι αφενός μπορεί να είναι ένα βαρύ βιομηχανικό σχήμα με προϋπολογισμούς κράτους, που κυριαρχεί στην παγκόσμια οικονομική σκηνή, αφετέρου, έχει τη δυνατότητα να παράγει αυτοκίνητα που χαρακτηρίζονται για την διαφορετικότητά τους, την ικανότητα τους να γεμίζουν χαρά τον απαιτητικό χειριστή.

1903 - 1909                                 1909 - 1912                                    1912 -  1927

Είναι η κληρονομιά του εργοστασίου από την πελώρια εμπλοκή του με το μότορσπορ, η καταλυτική παρουσία του οποίου υπάρχει σε κάθε σκαλοπάτι των αγώνων, σε παγκόσμια κλίμακα και εξ’ απαλών ονύχων. Για να διατηρηθεί αυτή η εικόνα, χρειάζεται ενίοτε και η εμπορική προσέγγιση όπου κάποια ακραία μοντέλα, βασισμένα ακριβώς στο πλούσιο αγωνιστικό υπόβαθρο, έρχονται στην παραγωγή για να απευθυνθούν σε όσους ταυτίζονται με την παράδοση.

Ford 15Μ RS. Το πρώτο RS είχε κινητήρα V4 1,7 λίτρων. Εδώ σε τρίπορτη κουπέ έκδοση.

Ένα τέτοιο δείγμα είναι και η σειρά των Focus RS που πρωτογνωρίσαμε το 2002. Το λογότυπο RS παραπέμπει στις λέξεις «Rally Sport» που έχουν προστεθεί στο λεξιλόγιο της Ford από το 1968 όταν λανσαρίστηκαν τα πρώτα 15Μ και 17Μ με κινητήρες V4 και V6 αντίστοιχα. Έκτοτε πέρασε σχεδόν μισός αιώνας, χρονικό διάστημα στο οποίο παρουσιάστηκαν 30 μοντέλα με τα διακριτικά RS. To 30ο, και προς το παρόν τελευταίο, είναι αυτό, το πρώτο τετρακίνητο Focus παραγωγής.

Focus λοιπόν
Ήρθε στη ζωή μας το ’98 αντικαθιστώντας ένα άλλο πολύ δοξασμένο όνομα, το Escort (ελληνιστί: συνοδός), που κατά κυριολεξία συνόδεψε τη καλή φήμη του εργοστασίου επί μακρώ. Έτσι το Focus, είχε ευθύς εξ' αρχής δύσκολο έργο αλλά από την αμέσως επόμενη χρονιά της παρουσίασής του, το ’99, άρχισε να υφαίνει τον μύθο του. Ένα ηγεμονικό συμβόλαιο, αξίας 6 εκατομμυρίων στερλινών, που πάρα πολλοί άσσοι της F1 τότε θα επιθυμούσαν, προσφέρθηκε στον Colin MacRae, τον νεαρότερο παγκόσμιο πρωταθλητή ράλυ και η περιπέτεια ξεκίνησε. Ο Σκώτος μπορεί να μην έφερε αυτό για το οποίο πληρώθηκε, δηλαδή τίτλους, αλλά κόμισε κάτι που πολλοί θεωρούν σημαντικότερο: Συγκίνηση.

Με απαστράπτον το Focus WRC 02, o Colin παίρνει εκκίνηση τον Απρίλη του 2002 στο 31o Cyprus rally. Πίεζε τον Grunholm με σκοπό να επαναλάβει την περσινή του νίκη, κάπου το παράκανε και τουμπάρισε. Μολοντούτο έλεγχε άνετα τη δεύτερη θέση και η εντολή από την ομάδα ήταν του τύπου: Γύρισε πίσω ήσυχα, πάρε τους βαθμούς και όλα καλά. Όρμησε όμως για το θαύμα, μήπως και κάλυπτε τη διάφορα από το υπέρτερο 206 του ψηλού. Μοιραία ήρθε η δεύτρη τούμπα και πάλι καλά που τερμάρτισε στην έκτη θέση.

Αυτός ο οδηγικός δυναμίτης από το Lanark της Σκωτικής Μεσωγαίας έδωσε περισσότερη προβολή στο αυτοκίνητο απ’ ό,τι κάποιος τίτλος. Ποιος θυμάται π.χ. τις διακρίσεις της Citroen C4; Αντίστροφα: ποιος μπορεί να λησμονήσει τα όργια του Colin μέσα στο Focus πάνω σε κάθε πιθανό τερέν των ειδικών του παγκοσμίου; Το αυτοκίνητο παρέμεινε στο αγωνιστικό προσκήνιο 12 χρόνια, συμμετέχοντας σε 173 αγώνες παγκοσμίου πρωταθλήματος, κερδίζοντας 44 νίκες, συγκομιδή έξι οδηγών, 142 podium και δύο παγκόσμιους τίτλους κατασκευαστών. Αντίθετα, το μοντέλο παραμένει ακόμα στην παραγωγή, δεκαοκτώ χρόνια μετά την εμφάνισή του, όντας ένα δυνατό εμπορικό χαρτί, αφού στην Αμερική έχει πουλήσει περισσότερα από 3 εκατομμύρια και στην Μ. Βρετανία είναι το πλέον δημοφιλές όχημα με 1,5 εκατομμύρια πωλήσεις.

Στην κορφή των μοντέλων, έρχεται αυτή η καινούργια έκδοση του RS, με χαρακτηριστικά που συγκινούν, με συστατικά πρωτόγνωρα. Αντίθετα με τους Γιαπωνέζους που έφερναν στη αγορά, σχετικά κοντινές εκδόσεις με αυτές που συμμετείχαν στο WRC, κοντινές σε ό,τι αφορά την τετρακίνηση και τα σπορτίφ χαρακτηριστικά, ταυτόχρονα με την εμφάνιση τους στις ειδικές του παγκοσμίου, η Ford, μας γνώρισε το πιο κοντινό Focus με εκείνα του παγκοσμίου, τέσσερα χρόνια μετά την απόσυρσή και αντικατάστασή του από τη Fiesta.

Στοιχεία από το παρελθόν

Πριν προχωρήσοτμε στην γνωριμία του τελευταίου RS, ας θυμηθούμε κάτι από τα παλιά.

Το πρώτο Focus RS (Mk I) παραγόταν από τον Οκτώβριο του '02 έως τον Νοέμβριο του '03 και σηματοδότησε την επιστροφή του μπλε οβάλ στις εκδόσεις Rally Sport μετά την τελευταία σειρά των Ford Escort RS Cosworth. Κατασκευαζόταν στο εργοστάσιο στο Saarlouis, παρήχθη σε 4.501 κομμάτια, διατέθηκε σε 21 ευρωπαϊκά κράτη και 2.147 από αυτά πουλήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο. Χρησιμοποιούσε τον δίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο ztec κινητήρα απόδοσης 212 ίππων (158 kw).

Σχεδόν δέκα και τρία χρόνια νωρίτερα. Τελευταία μέρα του Μάρτη του 2003 και πρώτη γνωριμία με το ΜΚ 1.

H επιτυχία του Mk1 ώθησε το εργοστάσιο να δεσμευτεί από τον Δεκέμβριο του '07 ότι το Mk 2 θα ερχόταν μέσα στο '09. Όπερ και εγένετο. Με τον δυομισάλιτρο πεντακίλυνδρο της Volvo, με ένα μεγαλύτερο Borg Warner K16 τούρμπο που εξασφάλισε περισσότερα από 20 psi, τα διπλάσια από όσα στον κινητήρα του ST αποδίδοντας έτσι 305 ίππους (224 kw). Για να δουλέψει σωστά αυτό το προσθιοκίνητο RS, έφερε ειδικά σχεδιασμένα MacPherson ονόματι RevnoKnuckle, και διαφορικό ελεγχόμενης διολίσθησης από την Quaife. Μια εντυπωσιακή φτερούγα στην ουρά ήρθε να πλαισιώσει τους βρυχηθμούς του κινητήρα.

Ίδού και η γνωριμία με τη δεύτερη, ισχυρότερη και εντυπωσιακότερη σειρά. Καλοκαιράκι (25 Ιουνίου) του 2009 και η διασκέδαση συνεχίζεται. Ας μην λειφθεί υπ' όψιν η λέξη στα βράχια


Tales from the track
Στην περιγραφή του νέου RS, οι άνθρωποι της Ford, κάνουν λόγο για αναγέννηση. Μιλούν για ατελείωτα χιλιόμετρα δοκιμών από την έρημο της Αριζόνα, έως τις πολικές θερμοκρασίες του βόρειου αρκτικού κύκλου. Στα βίντεο που έχουν αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του μπλε οβάλ ως σειρά ντοκιμαντέρ, καταγράφονται όλες αυτές οι προσπάθειες, ώστε το νέο RS να παραδοθεί στην αγορά αγγίζοντας την τελειότητα από κάθε άποψη, αποτυπώνουν σε μεγάλο βαθμό την αγωνία και το άγχος των συντελεστών. Ένας από τους ρυθμιστές της απόφασης, να δοθεί η τελική έγκριση για την μαζική παραγωγή του αυτοκινήτου, ήταν ο Raj Nair, αντιπρόεδρος στο τμήμα της βελτίωσης των προϊόντων της Ford.

Πρώτη μέρα του Φλεβάρη του 2016. Πρώτη γνωριμία με το τετρακίνητο RS στην Ισπανία

Ο Nair είναι μάνατζερ με διακρίσεις έχει όμως και το μεράκι των αγώνων αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας συμμετέχοντας μάλιστα συχνά στο παρελθόν πριν το καθημερινό του πρόγραμμα του στερήσει αυτή τη χαρά. Όταν λοιπόν  τα αυτοκίνητα προπαραγωγής ανέβαιναν το Γολγοθά του στην πίστα του Lommel στο Βέλγιο ο R. N., εντόπισε τρία θέματα που απαιτούσαν μείζονες αλλαγές. Ήταν ο ήχος της εξάτμισης, η αίσθηση του τιμονιού στο νορμάλ πρόγραμμα και η πέδηση, ειδικά στις περιπτώσεις βίαιων επιβραδύνσεων. Ξανάπεσε όλη η ομάδα με τα μούτρα στη δουλειά και λίγες εβδομάδες αργότερα βρέθηκαν στην πίστα Grattan του Μίτσιγκαν.

Αρκετά αγχωμένοι όλοι, διότι  πάρα πολλοί πλέον το περίμεναν, ένα τεράστιο ενδιαφέρον είχε γεννηθεί για αυτό το αυτοκίνητο και κάθε επιπλέον καθυστέρηση πέραν από μια πληγωμένη υστεροφημία θα είχε επιπροσθέτως οικονομικό αντίκτυπο. Ήταν οι τελευταίες ώρες μετά από δυόμιση χρόνια προσπάθειας, ύστερα από μια δουλειά μεγάλης δυσκολίας, και αντίστοιχης πίεσης.

Στις δηλώσεις τους, ο Dave Pericak επικεφαλής της Ford Performance και ο Tyron Johnson o επικεφαλής μηχανικός του οχήματος ήταν συγκρατημένα αισιόδοξοι λέγοντας πως «τα θέματα που είχαμε δεν ήταν εύκολο να λυθούν» και ότι «είχαμε αρκετά θέματα και προσδοκούμε ότι όλα είναι πολύ καλύτερα», αντίστοιχα, ενώ όλοι συμφωνούσαν ότι: «Δεν πρόκειται να βγάλουμε στην κυκλοφορία ένα αυτοκίνητο που δεν ανταποκρίνεται στις επιδιώξεις μας». Όλα κύλησαν κατά το δοκούν, το αυτοκίνητο κρίθηκε ομόφωνα έτοιμο, δόθηκε η τελική έγκριση να αρχίσει η παραγωγή και σχολιάζοντας με χαμόγελο ο  Raj είπε: «Θα κάνει πολλούς κακούς οδηγούς να φαίνονται καλοί.»

Από τι όμως συγκροτείται αυτό το νέο Focus RS ώστε να δημιουργείται τέτοιος θόρυβος για την επικείμενη έλευσή του. Ας δώσω μια προσωπική απάντηση, μετά τη γνωριμία.

Πρώτη μέρα, πρώτες... ωδικές εντυπώσεις

Λίγο μετά το μεσημέρι, ακούμπησε ήσυχα το Εμπραέρ τους τροχούς του στο αεροδρόμιο της Βαλένθια. Κι ήταν σαν να είχαμε αλλάξει πλανήτη. Από την κρύα και μουσκεμένη από τις πρωινές βροχές Ζυρίχη, οι 22 βαθμοί, το ξηρό κλίμα και ο λαμπερός ήλιος της Μεσογείου ήταν κάτι παραπάνω από μια ζεστή αγκαλιά. Αλλη μια ένδειξη γιατί οι Ελβετοί θα δυσκολευτούν να ευτυχήσουν ακόμα και ως το θησαυροφυλάκιο της Γης, ενώ αντίστοιχα οι Μεσόγειοι θα δυσκολευτούν να μελαγχολήσουν ακόμα και στη μέση μιας θλιβερής ύφεσης.

Στο πάρκινγκ του αεροδρομίου ένα έντονο μπλε χρώμα μιας αρμάδας αυτοκινήτων έδινε περισσότερο χρώμα στο περιβάλλον και στους επισκέπτες ακόμα περισσότερες υποσχέσεις. Μια ντουζίνα Ford Focus RS, παραταγμένα καθαρά, πλήρη καυσίμων, έτοιμα για την πρώτη γνωριμία.
Αριστη θέση οδήγησης, γνωστό εσωτερικό, αν εξαιρεθούν τα τρία όργανα στην κορυφή του ταμπλό, ωραίος ήχος από έναν κινητήρα που δείχνει άμεσα τη δυναμική του. Εθνικό δίκτυο σχετικά άδειο και κατευθυνόμαστε δυτικά. Αλλάζοντας προγράμματα, οι διαφορές ανάμεσα στο sport και στο track γίνονται αντιληπτές ακόμα και στο χαλί της εθνικής.
Οταν εγκαταλείπουμε τον ανοικτό δρόμο, κατεβαίνοντας νότια σε έναν επαρχιακό δρόμο, το αυτοκίνητο ξετυλίγει τον χαρακτήρα του. Σφικτό σαν ένα άριστο όχημα αναγνωρίσεων ασφάλτινου αγώνα, με μια εξαιρετική αίσθηση του τιμονιού και εξίσου αποτελεσματικά φρένα, δίνει τα πρώτα διαπιστευτήριά του.

Στρίβοντας στον ανοιχτό δρόμο στα πέριξ του Lepado Dos Aguas

Αν είναι δυνατό; Με 350 ίππους, ασφαλώς και είναι. Αλλά αυτό που συναρπάζει πιο πολύ, είναι το πόσο καλοστημένο είναι. Πόσο φιλικό, πόσο προβλέψιμο, πόσο γρήγορα μπορεί να κινηθεί χωρίς να σε αγχώσει, αλλά ταυτόχρονα πόσο παιχνιδιάρικο μπορεί να γίνει.

Σε ένα καταπληκτικό οδικό κομμάτι, από το γραφικό και φιλόξενο χωριό Lepado Dos Aguas, όπου ο δρόμος έχει χαραχθεί στο φρύδι τεράστιων όγκων βράχων, άνυδρων και σκληρών σε μια παρατεταμένη κατηφόρα προς τα ανατολικά, μια ακολουθία από συνεχείς στροφές μάς δίνει την ευκαιρία να γνωριστούμε ακόμα καλύτερα.
Υπάρχει ένας ενθουσιασμός. Είναι ένα πλήρες αυτοκίνητο. Ολα όσα διαβάσαμε από τους συντελεστές που το επιμελήθηκαν, φαίνεται να είναι ακριβή. Εχουν κάνει καλή δουλειά. Εχουν υπηρετήσει σωστά την ιδέα.

Τα φρένα δεν χάνουν την αποτελεσματικότητά τους, παρά τη συνεχή πίεση, το τιμόνι δεν σε προδίδει ποτέ και μόλις αντιληφθείς το σύνολο καλύτερα, μικραίνεις τις κινήσεις σου, οδηγείς απλούστερα και το ίδιο σβέλτα. Ακουμπάς πάνω του.
Το πρώτο τετρακίνητο Focus RS τρέχει πάνω σε ένα μονοπάτι σωστών αναλογιών ανάμεσα σε ένα όχημα επιδόσεων και σε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να ταιριάξει τόσο σε ένα σοβαρό κάτοχο, όσο και σε έναν ατίθασο χειριστή.

Κατεβαίνοντας πάλι στα πεδινά και οδηγώντας βόρεια προς τη Βαλένθια, ένιωσα να ζω την πρώτη μέρα της φετινής άνοιξης. Φως εκτυφλωτικό, οι αμυγδαλιές ολάνθιστες, οι πορτοκαλεώνες με το χώμα φρεζαρισμένο ζωντανό, τα λιόδεντρα σε τάξη, στο βάθος οι ορυζώνες που οι ντόπιοι λένε ότι βγάζουν το καλύτερο ρύζι για παέγια και η ταπεινότητά μου στο RS να αφήνει το δεξί πεντάλ για να ακούει τον ήχο μιας αυτοκινητικής άνοιξης.
Τι άλλο να επιθυμήσω την πρώτη μέρα του Φλεβάρη;

 

Δεύτερη μέρα. Η ώρα της πίστας

Αφιερωμένη στο όνομα του αδικοχαμένου αναβάτη Ricardo Tormo, του οποίου τόσο η αγωνιστική καριέρα αλλά και πολύ χειρότερα, η ίδια του η ζωή έσβησε πολύ νωρίς και πολύ άχαρα, η πίστα, μόλις 20 χιλιόμετρα από το κέντρο της Βαλένθια, φιλοξένησε τη δεύτερη και πιο ενδιαφέρουσα μέρα της παρουσίασης του τετρακίνητου Focus RS.

Και αποδείχτηκε μια ξεχωριστή εμπειρία, όχι μόνον διότι η χαρήκαμε το αυτοκίνητο σε ένα ιδιαίτερο περιβάλλον, αλλά διότι η ίδια η παρουσίαση κινήθηκε σε ένα μοναδικό πλαίσιο ελευθεριότητας.
Εννοώ, ότι δεν ήμαστε καθόλου συνηθισμένοι να κάνουμε μια δεκάδα γύρων εντελώς ελεύθεροι οδηγώντας κατά το δοκούν, όπως επίσης δεν θυμάμαι ποτέ να έχουμε το ελεύθερο να καίμε λάστιχα ντριφτάροντας γύρω από κορίνες, με τις ευλογίες των διοργανωτών της παρουσίασης.

Αφού δώσαμε τα εύσημα για την παρουσίαση ερχόμαστε στο προκείμενο. Έτσι, από τη στιγμή, που η πρώτη εντύπωση στον ανοικτό δρόμο κινήθηκε στο επίπεδο του ενθουσιασμού,  ήρθε η δοκιμή στο κλειστό και αυστηρό περιβάλλον της πίστας, για να συνταχθεί εύκολα με την πρώτη εντύπωση.
Η πίστα είναι σαν το σανίδι της θεατρικής σκηνής, με την έννοια ότι πολύ λίγα πράγματα, μπορούν να κρυφτούν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το καλύτερο ξεχωρίζει αυτοστιγμή από το καλό, το ανθεκτικό διαφέρει άμεσα από το παθητικό, το αυθεντικό, διαγράφει το δήθεν.

Μαθαίνοντας το, στην πίστα Ricardo Tormo.

Το νέο τετρακίνητο Focus RS, αποκαλύπτει σε αυτό το χώρο το πραγματικό του πρόσωπο. Είναι ένα καλοδουλεμένο, αξιόπιστο, δυνατό, ευχάριστο σύνολο. Σου κάνει τα χατίρια, σου προσφέρει χαρά ενώ συγχωρεί και κάποιες υπερβολές,
Aναλυτικότερα: Στην επιλογή track, είναι σαφώς πιο ευθύβολο, πιο γρήγορο, πιο σφικτό, πιο συμβατό με την πραγματικότητα της πίστας. Στην επιλογή drift, όμως, είναι πιο διασκεδαστικό, πιο παιχνιδιάρικο και πιο μαλακό.
Τα φρένα εκπληκτικά, επαληθεύουν όσα διαβάσαμε περί πιστότητάς τους, και το μόνο που προβλημάτισε ήταν η φθίνουσα πορεία των ελαστικών. Στον πολύ υψηλό συντελεστή τριβής της πίστας, μοιραία κουράστηκαν γρήγορα ανοίγοντας τις τροχιές. Να μην ξεχνάμε ότι δεν σχεδιάστηκαν, ούτε κατασκευάστηκαν για τέτοιου είδους βάναυση χρήση. Επίσης ο επιλογέας ταχυτήτων, δεν είχε την δέουσα αμεσότητα για τις απαιτήσεις σε γρήγορο ρυθμό στην πίστα και πιθανόν η ελαστικότητα που διαγνώσαμε να ήταν και αυτή προϊόν κόπωσης.

Νιώθω όμως, ότι διυλίζουμε τον κώνωπα. Το νέο RS είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, η οποία επιβιώνει και επιβεβαιώνεται ακόμα και στην σκληρή δοκιμασία της πίστας. Είναι δε και  προσιτή, διότι 350 ίππους συν τετρακίνηση δεν βρίσκεις με 46.0000 ευρώ. Οι  4.600 προπαραγγελίες επιβεβαιώνουν την παραπάνω τοποθέτηση.

Με κλεφτές ματιές στο ταχύμετρο, έβλεπα να κρατά με άνεση τα 160 km/h πάνω  σε καμπές, χωρίς να ελαφραίνει εμπρός ή πίσω. Ένιωθα επιβραδύνει ακαριαία, δίχως να σέρνεται σε μια αβεβαιότητα, καταλάβαινα να στρίβει με ακρίβεια και να ανταποκρίνεται στις εντολές. Ήθελε να είσαι λιγότερο ορμητικός στην είσοδο, να επενδύσεις στην έξοδο και υποθέτω ότι σε καλή επιφάνεια πρέπει να κάνεις μεγάλο σφάλμα για να το χάσεις,. Συνεχίζοντας τις υποθέσεις καταθέτω την άποψη ότι στην Ελλάδα, θα είναι διασκεδαστικότερο, επειδή οι δρόμοι μας γλιστρούν πολύ περισσότερο, αλλά θα απαιτήσει και περισσότερη προσοχή.

Τμήμα αυτής της χαράς αποκομίσαμε στη δοκιμασία του drift στον ευρύτεροι χώρο, της πίστας Ricardo Tormo. Με την επιλογή στο ομώνυμο πρόγραμμα, το μυστικό ήταν η μόνιμη παρουσία ισχύος. Για να διαγράψει δηλαδή, περιφέρειες υπό γωνία, πρέπει να μείνεις στο γκάζι. Αν έκανες το σφάλμα να αφήσεις, η ουρά σταματούσε την ολίσθηση και η μούρη άνοιγε την τροχιά της. Επειδή δε, τουλάχιστον  το 30% της ροπής  κατανέμεται μόνιμα μπροστά, είναι πολύ πιο δύσκολο να χάσεις την ουρά από υπερβολή. Διορθώνεις με το τιμόνι, και δεν πρέπει να το φοβηθείς.

Η ώρα του παιδιού τελείωνε το μεσημέρι της δεύτερης μέρας του Φλεβάρη, καθώς αντίκριζα τις άδειες εξέδρες της πίστας και φανταζόμουν τι είδους ηλεκτρισμένη  αρένα θα ήταν, στο δραματικό φινάλε του περσινού moto GP.
Είναι ψυχοτρόπα τα μηχανοκίνητα σπορ και οποιαδήποτε κατασκευή πλησιάζει τη φιλοσοφία τους, γίνεται εργαλείο πρόκλησης συγκίνησης. Κάτι τέτοιο, αποδείχτηκε ότι  είναι, και το νέο RS.

(πριν περάσουμε στις τεχνολογικές καινοτομίες που αξίζει να προσέξουμε στο νέο Focus RS, εδώ υπάρχει, για όσους ενδιαφέρονται, η φιλολογία για ένα περιθωριακό τμήμα της παρουσίασής του)

 

Θέματα τεχνολογίας

Πλατφόρμα
Έχει ενδιαφέρον το ποιο πάτωμα χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του νέου RS. Σύμφωνα με  τον  Tyron Johnson, αν δεν υπήρχε το Kuga, δεν θα μπορούσε να υπάρξει ούτε το τετρακίνητο Focus RS. Η πλατφόρμα του Kuga λοιπόν, χρησιμοποιήθηκε γιατί αυτή μπορούσε να δεχτεί τετρακίνηση.

Κινητήρας
Κυρίαρχο στοιχείο στο νέο RS, είναι ο συνδυασμός κινητήρα και μετάδοσης. Πρώτη φορά χρησιμοποιείται τετρακίνηση για την οποία φροντίζει το σύστημα Ford Performance AWD και επίσης για πρώτη φορά τοποθετείται ο 2,3 λίτρων EcoBoost. Για τον κινητήρα, ο οποίος είναι ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιείται στην «μικρή» Mustang, o Tyron Johnson είπε: «Πήγαμε στους μηχανικούς της Mustang, με κάποιες ιδέες, πώς θα τον κάνουμε ισχυρότερο. Δεν έδειξαν ενδιαφέρον. Ε! Τώρα δείχνουν».

Έτσι, το αποτέλεσμα της  εξέλιξης μιας ομάδας μηχανικών του τμήματος Ford Performance ήταν οι 320 ίπποι της έκδοσης για την Mustang να ανεβούν στους 350. Η κυλινδροκεφαλή κατασκευάζεται από κράμα με αυξημένη αντοχή σε υψηλότερες θερμοκρασίες, ενώ τοποθετήθηκε πιο ανθεκτική φλάντζα.

Το μπλοκ των κυλίνδρων χρησιμοποιεί χιτώνια από χυτοσίδηρο υψηλής αντοχής. Η αναπνοή του κινητήρα έχει βελτιωθεί χάρη στη νέα σχεδίαση της πιο ελεύθερης εισαγωγής και στο μεγαλύτερης διαμέτρου σύστημα εξαγωγής με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη πεταλούδα.

Νέος επίσης είναι ο υπερσυμπιεστής twin-scroll χαμηλής αδράνειας, ενώ ο εναλλάκτης θερμότητας είναι μεγαλύτερος. Η μέγιστη ροπή των 440 Nm αποδίδεται μεταξύ 2.000 και 4.500 rpm, ενώ για 15 δευτερόλεπτα μπορεί να φτάσει τα 470 Nm με τη λειτουργία overboost κατά τη διάρκεια μιας δυναμικής επιτάχυνσης.

Τετρακίνηση
Το σύστημα της τετρακίνησης, είναι ένα προΐ΄όν της GKN, μιας εταιρείας με πλούσια παράδοση και τις ρίζες της στον 18ο αιώνα και την βιομηχανική επανάσταση. Ιδρύθηκε το 1759 ως Guest, Keen & Nettlefolds και δυόμιση αιώνες αργότερα, στις μέρες μας, είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Λονδίνου, απασχολεί 50.000 εργαζόμενους, κάνει κέρδη εκατοντάδων εκατομμυρίων στερλινών και εξειδικεύεται στους τομείς της αεροναυτικής και της μεταλλουργίας. Από τις δικές της γνώσεις γεννήθηκε η καινοτομία της συγκεκριμένης  τετρακίνησης.

Βασίζεται σε ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα με δύο πολύδισκους συμπλέκτες που κατ' αρχάς κατανέμουν τη ροπή εμπρός - πίσω. Το αυτοκίνητο είναι μόνιμα τετρακίνητο, αλλά μπορεί να γίνει στιγμιαία από πλήρως προσθιοκίνητο μέχρι πισωκίνητο σε ποσοστό 70%, νούμερο μεγαλύτερο από κάθε άλλο σύστημα που προηγήθηκε. Η σημαντική διαφοροποίηση εδώ, είναι ότι ενώ κάποια συστήματα κατανομής ροπής, επενέβαιναν παθητικά, φρενάροντας τον τροχό, συνήθως εσωτερικό, που είχε την τάση να σπινάρει, εδώ έχουμε μια τελείως διαφορετική επιλογή, απολύτως δυναμική. Ο τροχός λοιπόν που πάει να σπινάρει απομονώνεται, αποσυμπλέκεται και το σύνολο της ροπής κατανέμεται στον άλλο τροχό.

Αυτό πραγματοποιείται χάρις στους δύο συμπλέκτες που είναι τοποθετημένοι σχεδόν στο κέντρο του πίσω άξονα και  ελέγχουν το  κάθε ημιαξόνιο. Για όποιον διερωτηθεί πόσο γρήγορα συμβαίνει αυτό, η απάντηση είναι, ότι τα δεδομένα διαβάζονται με μια συχνότητα 100 φορές ανά δευτερόλεπτο και κατανέμουν άμεσα τη ροπή ώστε να μη λείψει ποτέ από εκεί που πρέπει. Ας σημειωθεί, ότι το σύστημα μπορεί να κινήσει το νέο RS, με πλευρική επιτάχυνση που ξεπερνά το 1g, τιμή που συναντάται σε αυτοκίνητα αγώνων.
Όπως εξηγεί ο  Ray Kuczera αντιπρόεδρος στην  GKN: «Δεν υπάρχει διαφορικό, έχει αντικατασταθεί, από τους δίδυμους συμπλέκτες (twin clutches), για αυτό και το αποκαλούμε  Twinster, αλλά το μοναδικό θέμα που η Ford ήθελε από εμάς να κάνουμε για το σύστημά τους ήταν να παρουσιάσουμε αυτό το συγκεκριμένο σύστημα κατανομής ροπής.»


Κιβώτιο ταχυτήτων
Σε ό,τι αφορά το κιβώτιο ταχυτήτων, προτιμήθηκε η παραδοσιακή, για RS, πρόταση με εξατάχυτο μηχανικό της Gedrag, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή και προμηθευτή κιβωτίων για επιβατικά οχήματα στον κόσμο, με ιστορία 81 ετών. Η πρόταση για αυτόματο διπλοσύμπλεκτο, θα προσέφερε, κατά τον Johnson, καλύτερες τιμές επιτάχυνσης, αλλά θα προσέθετε άλλα 28 κιλά επιπλέον βάρους, ενώ θα ήταν και λιγότερο διασκεδαστικό. Το πακέτο της ισχύος και της τετρακίνησης είναι διαχειρίσιμο, μέσα από την επιλογή τεσσάρων προγραμμάτων, τα ονόματα των οποίων είναι απολύτως περιγραφικά για αυτό που προορίζονται: Normal, Sport, Track, Drift.


Αναρτήσεις
Νέα είναι και η ανάρτηση με τα ελατήρια, τα σάιλεντμπλοκς και τις αντιστρεπτικές ράβδους πιο σφιχτές από το Focus ST. Τα αμορτισέρ προσφέρονται  με δύο ρυθμίσεις για οδήγηση στον ανοικτό δρόμο και στην πίστα, όπου είναι κατά 40% ακόμα πιο σφικτές.

Φρένα
Για να επιβραδύνει, αυτή η πολεμική μηχανή με το αστικό κοστούμι, χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά δισκόπλακες 350 mm, οι μεγαλύτερες που τοποθετήθηκαν ποτέ σε RS, ενώ οι δαγκάνες φέρουν πιστόνια 38 mm. Επανασχεδιασμένοι είναι οι αυλοί  που ψύχουν τα φρένα, καθώς οι δοκιμαστές αποφαίνονται ότι ακινητοποίησαν το αυτοκίνητο 13 συνεχόμενες φορές από τα 200 km/h, χωρίς να διαπιστώσουν μεταβολές και εξασθένηση στο σύστημα πέδησης.

Ελαστικά
Οι μηχανικοί της Ford, για άλλη μια φορά, συνεργάστηκαν  με τη Michelin και τα νέα Ford Focus RS θα εξοπλίζονται αποκλειστικά με ελαστικά Michelin. Το ελαστικό Michelin Pilot Super Sport, στη διάσταση 235/35-R19 θα αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης Ford Focus RS και το ελαστικό Michelin Pilot Sport Cup 2, στην ίδια διάσταση, θα είναι διαθέσιμο ως επιλογή αντικατάστασης για βελτιωμένες επιδόσεις σε πίστα.