Τη φιγούρα του Penti Airikkala (07.10.2009) Print
τη θυμάμαι εν πρώτοις από τις μαυρόασπρες σελίδες τoυ αγγλόφωνου περιοδικού Autosport
την τελευταία χρονιά της δεκαετίας του ’70.

Οδηγούσε μια ασημένια Vauxhall Chevette και εντυπωσίαζε με τον τρόπο που όριζε εκείνο το όμορφο επιθετικό coupe μέσα στα Βρετανικά δάση.

Κυριάρχησε εκείνη τη χρονιά, (’79) στο ανοικτό Βρετανικό Πρωτάθλημα που ήταν ένας πολύ ανταγωνισμός θεσμός. Ως ενδεικτικό της ανταγωνιστικότητας να θυμίσουμε, ότι την προηγούμενη σεζόν (’78) Πρωταθλητής είχε στεφθεί ο Hannu Mikkola ενώ την επόμενη (’80) ο Ari Vatanen.

Ένα μόλις αγώνα του Παγκοσμίου κέρδισε -πήρε μέρος σε 36 αγώνες συνολικά-, το 38o Lombard R.A.C. rally (’89), όταν στην τελευταία ειδική το turbo της Celica του Carlos Sainz δυστρόπησε. Η τύχη μάλλον του χρωστούσε εκείνη τη διάκριση και το Galant VR-4 με το No 19 στις πόρτες και τον Ronan McNamee στο δεξί κάθισμα γύρισε πίσω στο Nottingham πρώτο.

Το επόμενο έτος (’90) μέσα σε ένα τετρακίνητο Sierra Cosworth έκανε τρεις εμφανίσεις στο Παγκόσμιο. Εγκατέλειψε στις «1000 λίμνες», τερμάτισε 11ος στο San Remo και προσπαθώντας για την επανάληψη στα Βρετανικά δάση βγήκε άσχημα τουμπάροντας ανάμεσα και πάνω στα δένδρα.
Ήταν και η χρονιά που εγκατέλειψε τη δράση, στα 45 του χρόνια και αφοσιώθηκε στη σχολή του στο Oxfordshire όπου περνούσε τις εμπειρίες του στους μαθητές που φοιτούσαν. Να θυμίσουμε κάποιους από αυτούς: Colin McRae, Richard Burns, Miko Hirvonen, Jari - Mati Latvala.

Tην τελευταία μέρα του Σεπτέμβρη, ο Pennti Airikkala εγκατέλειψε τον μάταιο τούτο κόσμο χάνοντας τη χρόνια μάχη που έδινε ενάντια στον καρκίνο που είχε προσβάλει τον προστάτη του.

Θα μας μείνει το χαμόγελο του και οι παλιές μαυρόασπρες εικόνες με τη Chevette που ο διοπτροφόρος Φινλανδός οδηγούσε με μαεστρία στα ανήλια Βρετανικά δάση.

Εικόνες από εποχές όχι τόσο μακρινές αλλά αρκετά ξεχασμένες...

Πολλοί θα περίμεναν περισσότερα μετά από εκείνη τη διάκριση, καθώς πίστευαν ότι και ο Pentti ανήκε σε εκείνες τις χρυσές γενιές των «Ιπταμένων Φινλανδών». Το γεγονός ότι δεν κατάφερε να φθάσει τις επιτυχίες των συμπατριωτών του ουδόλως του στερεί το χαρακτηρισμό του προικισμένου χειριστή.

 

Αναρτήθηκε και στο wmotors.gr