Bernd Rosemayer & Auto Union - Κυριακή 26 Απριλίου 2015 Print

Πολύ πριν η Audi μας παρουσιάσει το πρώτο της ΤΤ, αρκετά πριν βρεθεί για δεύτερη φορά στο Ingolstadt, πριν καν περάσει από το Neckarsulm, τότε που ελάχιστοι από εμάς ήμασταν γεννημένοι, στην λαμπρή αλλά ταυτόχρονα και τόσο ναρκοθετημένη εποχή του μεσοπολέμου, ιδρύθηκε η Auto Union.


Στα μέσα της δεκαετίας του '30, δεν ξέρουμε ποια φώτιση έδωσε στον Willy Walb, αγωνιστικό διευθυντή της Audi, το θάρρος να προσφέρει μια ευκαιρία στον Bernd Rosemayer μέσα στο Ring. Ο Bernd ήταν μόλις 25 χρονών, διακεκριμένος μεν αναβάτης, μα χωρίς καμιά πείρα στους τέσσερις τροχούς.

Ο μύθος τον θέλει να εμφανίζετε όχι με φόρμα, αλλά με κοστούμι, διότι έκρινε ότι έπρεπε να ντυθεί ανάλογα, για την πρώτη του επαφή με αγωνιστικό αυτοκίνητο. Και τι αυτοκίνητο! Με 16 κυλίνδρους από έξι λίτρα, το δημιούργημα του Dr. F. Porsche απέδιδε 520 πρωτόγονους ίππους, σε μια πρωτοποριακή για την εποχή του τεχνολογία και απαιτούσε έμπειρους, ατρόμητους χειριστές.

Ο Rosemayer έλαμψε ευθύς εκ πρώτης στιγμής. Στην πρώτη του πλήρη σεζόν, το '36 στέφεται πρωταθλητής Ευρώπης, κόντρα σε πελώρια μεγέθη, όπως οι Νuvolari, Caracciola, Varzi. Πιλοτάρει τα Auto Union με τρόπο ανεπανάληπτο, με θάρρος ανείπωτο.

Δεν περιορίζει το θάρρος του μέσα στις πίστες, καθώς αρνείται να γραφτεί στο εθνικοσοσιαλιτικό κόμμα, γυρνώντας την πλάτη στον Heinrich Himmler. Νυμφεύεται μια άλλη ατρόμητη ψυχή την πιλότο Elly Beinhorn που είχε σαρώσει τον πλανήτη με ένα Stearman.

Το Ιανουάριο του '38, μπαίνει σε ένα Auto Union steamliner και επιχειρεί να καταρρίψει το ρεκόρ ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο που συνέδεε την Φρανκφούρτη με το Ντάρμσταντ. Πιθανότατα από ένα στιγμιαίο, ισχυρό πλευρικό άνεμο το αυτοκίνητο έχασε τι σταθερότητα του, συνετρίβη και ο πιλότος έχασε τη ζωή του. Ήταν 29 ετών.

Ο γιος του Berndt jr. ήταν σχεδόν τριών μηνών. Έγινε ορθοπεδικός. Η σύζυγός του Elly έζησε 100 χρόνια, εγκατέλειψε τα εγκόσμια το 2007, αφού είχε παραδώσει το δίπλωμα πιλότου στα 72 της, το 1979.

Ο Rudolf Caracciola είχε πει για τον Bernd: «Δεν γνώριζε τι σήμαινε φόβος. Ανησυχούσα για εκείνον σε κάθε αγώνα. Ήμουν σχεδόν σίγουρος ότι η ζωή του θα ήταν σύντομη.»

Ο Rosemayer θεωρούσε το 13 ως τον τυχερό αριθμό του. Παντρεύτηκε στις 13 Ιουλίου του '36. Δέκα τρεις μέρες αργότερα, κέρδισε το Γερμανικό γκραν πρι. Την τελευταία νίκη του στο Ring, την πέτυχε στις 13 Ιουνίου του '37, ενώ η τελευταία του νίκη ήρθε στην 13η συμμετοχή του '37 στο Donington.

Τον Οκτώβριο του 2009, η Audi έστησε ένα μικρό μνημείο στο σημείο που έχασε τη ζωή του. Είναι περισσότερο από βέβαιο ότι αν δεν υπήρχαν χαρακτήρες σαν τον Walb και τον Rosemayer, ο αυτοκινητικός πλανήτης θα έπρεπε να τους εφεύρει.