Skoda: Στο πέρασμα των αιώνων - Σαββάτο 31 Ιανουαρίου 2015 Print

Πριν από 110 χρόνια, όταν ξεκινούσε η παραγωγή του πρώτου αυτοκινήτου της Laurin & Klement,  της εταιρείας προπομπού της Skoda, ο κόσμος μας ήταν πολύ διαφορετικός. Eίκοσι χρόνια αργότερα, τα οικονομικά προβλήματα την οδήγησαν στη συγχώνευση με την Škoda που την εποχή εκείνη ήταν από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες της Αυστροουγγαρίας.


Η νέα εταιρεία ήταν μοιραίο να ταραχτεί, από την παγκόσμια οικονομική ύφεση των τελών της δεκαετίας του '20 αλλά στο τέλος της επόμενης, ήταν μια υγιής και ανθούσα βιομηχανία.
Τα προϊόντα της κυλούσαν τους τροχούς τους σε όλον τον πλανήτη, όπως καταμαρτυρά και η διαφημιστή αφίσα από τον μεσοπόλεμο.

Η συνέχεια υπήρξε επώδυνη. Αιτία ο δεύτερος μεγάλος πόλεμος του 20ου αιώνα, τον οποίο η Τσεχοσλοβακία ένιωσε ένα χρόνο νωρίτερα με την προσάρτηση της Σουδητίας στο Γ' Ράιχ. Αναγκαστικά η  βιομηχανία άλλαξε όνομα, συνεχίζοντας να παράγει για λογαριασμό της ναζιστικής Γερμανίας.

Με το πέρας του πολέμου, η  τοποθέτηση της Τσεχοσλοβακίας στο αποκαλούμενο και ως Ανατολικό μπλοκ, έκανε το εργοστάσιο στο Mladá Boleslav έναν από τους πνεύμονες της αναδυόμενης σοσιαλιστικής οικονομίας. Τούτο θα κρατούσε σχεδόν μισό αιώνα.

Το '91 την Skoda θα απορροφούσε η Volkswagen και το '93 θα αντικρίζαμε και την ειρηνική διάσπαση της χώρας σε Τσεχία και Σλοβακία.
Τόσα πράγματα άλλαξαν, τόσα χάθηκαν, τόσα γεννήθηκαν αλλά η Skoda παραμένει κοντά μας, ζωντανή με μια γκάμα αξιόπιστων προϊόντων.