Starlet - (Παρασκευή 21 Ιουλίου 2017) Print

Αυτή η δυναμική ανανέωση που υπέστη φέτος το Yaris, προκειμένου να παραμείνει φρέσκο στο προσκήνιο, θυμίζει σε κάποιο βαθμό ότι συνέβη με τον προκάτοχό του. Το πιο κοινό χαρακτηριστικό των δύο μοντέλων ήταν το σημαντικά μακροχρόνιο διάστημα που παρέμειναν στην παραγωγή. Το Yaris, διανύει ήδη το 18ο έτος παρουσίας του στις αγορές. Το Starlet που παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι τον τελευταίο Ιούλιο του 20ού αιώνα, συμπλήρωσε 26 συναπτά χρόνια παρουσίας.

Μπορεί να μην κατέκτησε ποτέ νίκη στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλυ όπως κατάφερε το Yaris στην δεύτερη μόλις εμφάνισή του στο φετινό Σουηδικό ράλυ, γεγονός που υπογράμμισε την εμφατική επαναφορά της  Toyota στο θεσμό, αλλά ήταν τεράστιο κεφάλαιο για το Ιαπωνικό εργοστάσιο.
Εξίσου μεγάλη επιτυχία σημείωσε και στην χώρα μας, τόσο με εμπορικούς όρους, όσο και με τις ημεδαπές αγωνιστικές επιτυχίες αλλά και την ευρύτερη δημοφιλία που χαρακτήρισε όλη την πορεία του στον τόπο μας.

Σταρλετάκια βρίσκονταν παντού, πήγαιναν οικογένειες εκδρομές, εξυπηρετούσαν πολίτες στις πόλεις, έγιναν «δασκάλες» από σχολές οδηγών, φορτώθηκαν με εργαλεία και ανταλλακτικά από κάθε είδους επιτηδευματία. Ακόμα και σήμερα βλέπεις μοντέλα της δεκαετίας του ΄70, να υπηρετούν πιστά τους κατόχους τους, αλώβητα από το χρόνο. Άθραυστα, είτε ως χιλιάρια, είτε ως χιλιοτρακοσάρια, είτε με τεσσάρι είτε με πεντάρι κιβώτιο, ανταποκρίθηκαν σε κάθε αίτημα. Τον Οκτώβριο του 1984, μας ήρθε η τρίτη γενιά και η πρώτη προσθιοκίνητη με γενναία επανασχεδίαση, δείχνοντας τις τάσεις της εποχής.



Πέντε συνολικά γενιές παρήχθησαν, με πλήθος από εκδόσεις, με βενζινοκινητήρες, ή τούρμπο, με  πετρελαιοκινητήρες, με μηχανικά ή αυτόματα κιβώτια. Στο τέλος του 20ού αιώνα είχε έρθει το πλήρωμα του χρόνου. Έδωσε τη θέση του στο Yaris και πέρασε στην ιστορία. Άλλο θέμα αν ακόμα κυκλοφορούν τόσα, ανάμεσά μας.