Renault 11 - (Τρίτη 23 Μαίου 2017) Print

H τέταρτη γενιά του Megane, δεν ήρθε στο σύμπαν της αυτοκίνησης, με παρθενογένεση. Είχε ιστορία, είχε και προγόνους, όπως όλη η «Ρεζί». Πηγαίνοντας 36 χρόνια πίσω, τότε που ένα μεγάλο ποσοστό σημερινών Γάλλων ενήλικων δεν είχαν καν γεννηθεί, βγήκε στην παραγωγή, ως αποτέλεσμα των σχεδιαστικών προτάσεων του Robert Opron. Το R 11.


Μετά τις Citroen SM, GS, και CX, ύστερα από την Α310, και το Fuego, ήρθε και το Renault 11, που ο  Opron το είδε να κυκλοφορεί στα 49 του χρόνια. Το 1982 ψηφίστηκε αυτοκίνητο της χρονιάς.

Οπτικά δεν αποτελεί, ένα σύνολο που σήμερα συγκινεί, στην εποχή του όμως έκανε αίσθηση, ενώ οι κινηματογραφικοί παραγωγοί της σειράς του James Bond, προσέφεραν πρωταγωνιστικό ρόλο σε ένα γαλάζιο R 11, στην 14η ταινία (A View to a Kill), και μάλιστα εντός έδρας. Στη Γαλλική πρωτεύουσα όπου με οδηγό τον πρωταγωνιστή Roger Moore, στην τελευταία μάλιστα παρουσία του Βρετανού ηθοποιού στο ρόλο, συνεχίζει να κινείται, προς τέρψιν του κοινού, παρά το γεγονός ότι έχει μείνει, κατ' αρχάς χωρίς οροφή και ακολούθως μισό ως προς τον διαμήκη άξονα.

Ως μοντέλο ενεπλάκη και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλυ, στην αυγή της ομάδας Α, με καλύτερες επιδόσεις στον εθνικό μας αγώνα. Ξεπερνώντας τις ταλαιπωρίες των Ελληνικών βουνών, τερμάτισε πέμπτο γενικής, πρώτο δικίνητο, στο 34ο Δ.Ρ.Α. ('87), με πλήρωμα τους J. Ragnotti - P. Thimonier, αφήνοντας πίσω του πολλούς ισχυρότερους συνδυασμούς.

Στον ίδιο αγώνα, το άλλο Renault 11 Turbo  με πλήρωμα τους Fr. Cghatriot - M. Perin, ολοκλήρωσε στην 8η θέση, επίσης μπροστά από αρκετούς ισχυρότερους συνδυασμούς.

Στην Ελλάδα της δεκαετίας του ΄80 βέβαια, τα τρίθυρα τούρμπο R11, ήταν εξωτική πρόταση. Μοιραία, η έκδοση με τον ταπεινό κινητήρα των 1.108 c.c. και 48 ίππων, ήταν λόγω τιμής, ιδιαίτερα δημοφιλής.

Παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1988, παραδίδοντας τη σκυτάλη της εξέλιξης στο R19, το οποίο με τη σειρά του, άφησε το προσκήνιο το 1996, προς χάριν του Megane.