Κάποιες φορές είναι προσωπικές, ιστορίες. Κάποιες άλλες είναι κάτι οικουμενικότερο, γνωστότερο.
Στην πλοκή όμως υπάρχει πάντα ένα τετράτροχο ή και περισσότερα.
Ο ρόλος τους δεν είναι ούτε αμελητέος, ούτε άψυχος.
Λειτουργεί σαν δομικό στοιχείο, συμμετέχοντας και όχι διακοσμώντας, γεννώντας συναισθήματα, παρέχοντας ερείσματα.

 



Μοχάμεντ Ρεζά & Geländewagen - Τρίτη 8 Δεκεβρίου 2015 PDF Print E-mail

Είναι απρόβλεπτο το τι μπορεί να ωθήσει, ή να εμποδίσει την αυτοκινητική παραγωγή. Ποιες ανάγκες ή τι επιθυμίες μπορεί να καλύψει. Η ιστορία της G Class ή Geländewagen (όχημα εξοχής σε πολύ ελεύθερη απόδοση), είναι χαρακτηριστική. Την εποχή της παντοδυναμίας του, ο Μοχάμεντ Ρεζά, δεύτερος και τελευταίος μονάρχης της δυναστείας  Παχλαβί, ήταν ταυτόχρονα και σημαντικός μέτοχος της Mercedes. Διετύπωσε λοιπόν την ιδέα προς το εργοστάσιο, για την κατασκευή ενός μικρού ευέλικτου, ισχυρού στρατιωτικού οχήματος.

Η ιδέα κυοφορείται στις αρχές της δεκαετίας του '70, αλλά θα χρειαστεί σχεδόν εννέα χρόνια ώστε να αστικοποιηθεί, το '79 και να λανσαριστεί ως πολυτελές τετρακίνητο. Τότε, ο όρος Sport Utility Vechicles (SUV), δεν είχε ακόμα ανακαλυφθεί. Όπως και να έχει, την ίδια χρονιά ο Σάχης αναγκάζεται να αποχωρήσει από το Ιράν, στο οποίο καταφθάνει ο Χομεϊνί ως ηγέτης της Ισμαλικής επανάστασης. Ο τέως μονάρχης θα αποβιώσει το καλοκαίρι του '80 και ο θρησκευτικός ηγέτης θα αλλάξει τα πάντα στην πατρίδα τους, σε μια ιστορική ενότητα που η Δύση δυσκολεύτηκε να κατανοήσει, αν υποτεθεί ότι την κατανόησε ποτέ. Το κοινό τους γνώρισμα είναι ότι πέθαναν και οι δύο προσβεβλημένοι από καρκίνο.

Read more...
 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 6 Next > End >>

Page 5 of 6