Motorsport

Οι αγώνες με μηχανοκίνητα μέσα, δεν κρύβουν τη φυσική τους βία. Σε συνδυασμό με την προβολή και τη λαμπρότητα που ακτινοβολούν, έχουν δημιουργήσει ένα ισχυρό παγκόσμιο σύστημα.
Για όσους τους αντιμετωπίζουν διαφορετικά, αυτή η ενότητα μπορεί να έχει ενδιαφέρον.



Ο Γ. Μοσχούς στην Κέρκυρα του ΄71 - (Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2018) PDF Print E-mail

Τον Ιούνιο του ’71 ο Γιώργος Μοσχούς είναι 27 ετών  και δυο μηνών. Είναι παντρεμένος με την Δέσποινα και ο Μανώλης, ο πρωτότοκος γυιός του, είναι δυο και κάτι.

Έχοντας εμπλακεί στο χώρο του Ελληνικού μότοσπορ, με χαλαρό μάλλον τρόπο από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, ο Γιώργος , τον  Αύγουστο του ‘70, γράφει το όνομά του στην μικρή λίστα των νικητών του Τατοίου.  Ήταν μόλις ο 13ος.

Λίγους μήνες αργότερα, στις 2 Μαίου του ’71, με την νέα πρωτοεμφανιζόμενη πορτοκαλί δύο - δυο της Electronica του Giovanni Ragusa, κερδίζει τον εκτός πρωταθλήματος αγώνα ταχύτητας στην Νέα Σμύρνη. Πολλαπλασιάζει έτσι, τους ήδη πολλούς θαυμαστές του. Στους επαΐοντες έχει ήδη γίνει σαφές. Ο  Γιώργος δεν συγκινούσε από τις νίκες. Δεν ήταν ένας ακόμα γρήγορος οδηγός. Ήταν ο τρόπος που οδηγούσε. Αυτό το φαντεζί που μας κόμιζε.

Κι ο Γ. Ραπτόπουλος ήταν σίφουνας. Όσοι βρεθήκαν τον Απρίλη του ’64 στην Πάρνηθα, βλέποντας τον «Χάρο» να ανεβαίνει, το πιστοποιούν. Αλλά πόσο φαντεζί να είσαι με ένα δίχρονο χιλίων κυβικών προσθιοκίνητο; Κι ο Στ. Ζαλμάς πρωταθλητής ήταν, θυμίζοντας το μύθο του Δαυίδ με τον Γολιάθ, κερδίζοντας τις e type με το μικρό κόκκινο κουτί του, αλλά με 1300 κ.εκ. και τα ημιαξόνια μπροστά, πόσο να εντυπωσιάσεις;

Ο Γιώργος λοιπόν, είχε 200 άτια,  μπλοκέ στον πίσω άξονα της δυο – δυο, μια περήφανη νιότη και ένα σπάνιο ταλέντο, ενώ βρισκόμαστε πια στο '71 όχι στη δεκαετία του '60 όταν έδρασαν οι δυο προαναφερθέντες πρωταθλητές. Αυτά τα δεδομένα, μας έδωσαν ένα πρωτόγνωρο αποτέλεσμα. Δεν θα είναι λάθος να ισχυριστούμε ότι όλα τούτα συνδυάστηκαν, για πρώτη φορά στο έπακρο, την τελευταία Κυριακή του Ιουνίου του ’71, στο νησί των Φαιάκων.

Ξεκινά από τις χρονομετρημένες δοκιμές του Σαββάτου, όπου κάνει τον ταχύτερο γύρο, ένα δεύτερο μπροστά από την Vette του Τζώνυ, 3,9 από την Α 110 του «Σιρόκο»,  4,6 από την GTAm του Περικλή Φωτιάδη, 5,2 από το Cooper του Στ. Ζαλμά και πολύ περισσότερα από τους υπόλοιπους 16 που στήθηκαν στην εκκίνηση το πρωί της Κυριακής.

Οι δοκιμές κατάταξης έχουν ολοκληρωθεί, ο οδηγός της πορτοκαλί δυο δυο, έχει επικρατήσει άνετα. Ο Π. Φωτιάδης λέει κάτι που κάνει τον Giovanni  και τον Γιώργο να χαμογελούν. Δεξιά ο πληρέστερος και σοβαρότερος rally & racing editor της εποχής του. Ο Τάκης Πιρπιρής.

Read more...
 
O.M.A.E. & μέλλον – (Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2017) PDF Print E-mail

Για δεύτερη φορά φέτος η Ομοσπονδία συγκάλεσε συνέντευξη Τύπου. Την Δευτέρα 18 Δεκεμβρίου. Τέλος του  χρόνου, με πολλά θέματα στην ατζέντα, με εξελίξεις που χαρακτηρίζονται σημαντικές και γεγονότα  που έχριζαν σχολίων και ερμηνειών. Για όσους τέλος πάντων ενδιαφέρονται για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Έστειλε  λοιπόν διακόσια πενήντα (250)  ηλεκτρονικά μηνύματα - προσκλήσεις, σε αντίστοιχους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου.  Ταυτόχρονα έκλεισε και μια άνετη αίθουσα στις εγκαταστάσεις του ποδηλατοδρόμιου, στο Ο.Α.Κ.Α.  Από τους 250, δεκατρείς  (13) άρρενες και οι δυο (2)  θηλυκά τίμησαν την πρόσκληση.  Από τους υπόλοιπους 235, ένας  (1) μπήκε στον κόπο να ενημερώσει ότι δεν θα μπορέσει να παραστεί.

Aπό την χθεσινή (18/12ου) συνέντευξη Τύπου. (φωτό: Τ. Αρωνίτης)

Με την  καθιερωμένη καθυστέρηση των  30+ λεπτών, ξεκίνησε η διαδικασία. Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας έκανε τη γενική εισήγηση  και όπως αναφέρει το δελτίο Τύπου που εστάλη:

Read more...
 
Regina & άλλα – (Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017) PDF Print E-mail

Στην πρόσφατη σύναξη των δικυκλιστών στην Φιλοθέη με κλασσικές μοτοσυκλέτες, ο Γιάννης Τόγελος, ανέβηκε στην Horex Regina 400 του Γιώργου Ραπτόπουλου και γύρισε την διαδρομή.

 

Δυο χρόνια χωρίς τον Γιώργο, η εικόνα του Τ. Αρωνίτη, από την εκδήλωση δίνει μια εξαίσια ευκαιρία να μνημονεύσουμε, λίγο, το παρελθόν.
Εγγύτερο και απώτερο.

Read more...
 
Στο Τατόι, κάποτε και φέτος - (Σαββάτο 14 Οκτωβρίου 2017) PDF Print E-mail

Την δεύτερη Κυριακή του φετινού Οκτώβρη διοργανώθηκε αγώνας ταχύτητας στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Δεκέλειας,γνωστότερο ως Τατόι. Ο προμότερ (ελληνηστί: υποστηρικτής, προωθητής) του αγώνα, φιλοδοξεί επίσης να αναβιώσει το street circuit της Ρόδου και να διοργανώσει αγώνα F1 στην Ελλάδα.

Ο προμότερ λοιπόν, ονοματοδότησε τον αγώνα «Γιώργος Μοσχούς». Ο εκλιπών Μαρουσιώτης οδηγός δεν είναι πολυνίκης της συγκεκριμένης διοργάνωσης, αλλά αποτέλεσε δίχως άλλο, το πλέον θεαματικό και ακολούθως το πιο δημοφιλές πρόσωπο που έστριψε εκεί μέσα. Στον βωμό της δημοσιότητας και της άντλησης φήμης εκ του παρελθόντος, δόθηκε το όνομά του στην συγκεκριμένη εκδήλωση. Δεν γνωρίζω αν ερωτήθηκε, έστω αν ενημερώθηκε, περί τούτου η σύζυγος Δέσποινα και τα τέκνα Εμμανουήλ και Παύλος. Έχω την εντύπωση ότι από εκεί οφείλει να ξεκινά ο κάθε προμότερ σε τέτοιες περιπτώσεις. Τούτο ορίζουν οι κανόνες.



Επί του αγωνιστικού καμιά σχέση, βέβαια, με το Τατόι του παρελθόντος. Όλο εκείνο το πίσω κομμάτι, το άγριο φλέρτ με τα κωνοφόρα, τα υπόστεγα, τα πεζοδρόμια και τα γεφύρια δεν υπήρχε. Σχεδιάστηκε μια διαδρομή αξιοποιώντας τις ευθείες μπροστά και ο αγώνας έγινε εκεί. Συνεπώς, Τατόι, κατ' όνομα μόνον ήταν. Διοργανωτικά, πήγε καλά, κατά πως λένε.

Για να θυμηθούμε το παρελθόν, ας  σημειιιωθεί, ότι το Τατόι υπήρξε από το ’57 η τροφός των Ελληνικών αγώνων ταχύτητας ενώ από τις αρχές του ’72 έως τον Σεπτέμβρη του ’77, ήταν ο μοναδικός χώρος τέλεσης των Ελληνικών σιρκουί. Μια σειρά από εικόνες θα μας το υπενθυμίσει.

Read more...
 
Alfa vince - (Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου 2017) PDF Print E-mail

Τρείς εικόνες, από τρείς διακρίσεις σε τρείς Ελληνικές αναβάσεις, με τρείς δεκαετίες διαφορά, από τρείς διαφορετικούς οδηγούς. Από τον Σεπτέμβρη του ’57, στον Ιούλιο του ’67 και στον Μάρτιο του ’77. Όλες με αυτοκίνητα της Μιλανέζικης φίρμας.


Ο Κώστας Σπηλιωτάκης, ο Γιάννης «Μαύρος» Μεϊμαρίδης και ο Γιώργος Μοσχούς, υπογράφουν τρείς νικητήριες εμφανίσεις. Ας παρακολουθήσουμε τις μικρές αυτές ιστορίες.

 

Read more...
 
07:43:8΄- (Τρίτη 25 Ιουλίου 2017) PDF Print E-mail

Η εξέλιξη των ειδών, στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, έχει επιφέρει μέσα σε λίγες δεκαετίες απίστευτα, σχεδόν, αποτελέσματα. Πρόσφατα δημοσιεύτηκε στον Τύπο, αναρτήθηκε στους διαδικτυακούς τόπους η είδηση ότι το νέο Honda Civic Type R σημείωσε νέο ταχύτερο γύρο, στην διαχρονικά φημισμένη πίστα Nürburgring Nordschleife, ανάμεσα στα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Το γιαπωνέζικο hatch back σταμάτησε τα χρονόμετρα σε επτά λεπτά, σαραντατρία δεύτερα και οκτώ δέκατα (07:43:8΄).



Ένα πεντάπορτο αυτοκίνητο, με δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα που αποδίδει 320 ίππους, με κίνηση στους εμπρός τροχούς, που οποιοσδήποτε μπορεί να αγοράσει, που ενδεχομένως να έχει κάποιον ιδιαίτερο χαρακτήρα αλλά κανένα στοιχείο του δεν χαρακτηρίζεται ως εξωτικό, σημείωσε αυτό το χρόνο. Μέσα στο καλοκαίρι κάθε καταναλωτής θα μπορεί να το προμηθευτεί σε μια πλειάδα Ευρωπαϊκών αγορών με λιγότερο από 50.000 €, ποσό μεγάλο μεν για τα τρέχοντα Ελληνικά υφεσιακά δεδομένα, αλλά λογικό για αυτά που προσφέρει, αυτό το νέο Type R.

Αν μάλιστα, ο καθημερινός αυτός οδηγός, έχει αγωνιστικά γονίδια, αντίστοιχες δεξιότητες και αποκτήσει κάποια γνώση του Nürburgring, μπορεί να πλησιάσει το χρόνο που πέτυχε το αυτοκίνητό του, στα 20,6 χιλιόμετρα της διαδρομής με επαγγελματία οδηγό.

Read more...
 
H O.M.A.E. και οι απέναντι - (Τετάρτη 5 Ιουλίου 2017) PDF Print E-mail

Η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού προσκάλεσε τους εκπροσώπους του Τύπου με σκοπό την ενημέρωση τους.

Η 35λεπτη εισήγηση του προέδρου, είχε τους εξής, κύριους, άξονες. Τις βολές που δέχεται η Ομοσπονδία από τις ομάδες των στεναχωρημένων, όπως τους χαρακτήρισε, το παρόν και το μέλλον του Δ.Ρ.Α. και το περίφημο delegetion, της ανάθεσης δηλαδή από την F.I.A. των αγώνων στον τόπο μας.

Ξεκινώντας από τις επιθέσεις των στεναχωρημένων τους κατέταξε σε δυο κατηγορίες. Σε εκείνους που προτιμούσαν την Λέσχη και σε εκείνους που πίστευαν ότι στην Ομοσπονδία θα είχαν μια θέση, αλλά τελικά δεν την απέκτησαν.

Μίλησε με επώνυμα, κατέθεσε γεγονότα και πρωταγωνιστές. Το ευκόλως συναγόμενο συμπέρασμα του, είναι ότι δύσκολα παλεύεις με αμοραλιστές. Διότι κατά την κρίση του μόνον αυτός ο χαρακτηρισμός χωρά για όσους πολεμούν την Ο.Μ.Α.Ε. με τόσο υποχθόνιο και ανήθικο τρόπο.

Το παράπονο αλλά και η απορία του, εστιάζεται στο ότι ποτέ κανείς από τους στεναχωρημένους δεν ζήτησε οποιαδήποτε πληροφορία και στο γεγονός πως, τελικά, ότι πράττουν δεν πλήττει την ΟΜΑΕ, αλλά αποδυναμώνει τους ίδιους τους αγώνες.

Read more...
 
…χωρίς έκφραση - (Κυριακή 28 Μαίου 2017) PDF Print E-mail

Η νοτιοαφρικανή πρώην πρωταθλήτρια κολύμβησης και o Φιλανδός οδηγός αγώνων, πρώην πρωταθλητής του κορυφαίου θεσμού, στην απονομή του 75ου G.P. του πριγκιπάτου. Η πριγκηπέσα έδωσε το έπαθλο στον πιλότο.

Αγέλαστη ή ακριβέστερα ανέκφραστη μέσα σε ένα κόκκινο μακρύ φόρεμα, λίγους πόντους ψηλότερη από τον πρίγκιπα. Ο πιλότος το παρέλαβε αγέλαστος, ανέκφραστος κι’ αυτός μέσα στην κόκκινη άφλεκτη φόρμα της Scuderia, όπου ξεχώριζε ένα πράσινο τετράφυλλο σε λευκό φόντο. Πώς να εξηγούσες στον Νιcola Romeo, κάτι τέτοιο πριν ογδόντα χρόνια;

Πριγκίπισσα και πιλότος, αντάλλαξαν δυο άψυχα, μελαγχολικά σταυρωτά φιλιά. Πόσο πιο προφανές μπορεί να γίνει ό,τι κανείς δεν ήταν ευχαριστημένος με τον ρόλο του;
Ένα χρυσό κλουβί, σαν μια επανάληψη του ρόλου της προκατόχου της, που από τις πεδιάδες της Πενσυλβάνια και τα στούντιο του Holywοod, ήρθε στο παλάτι της Μεσογείου, για την Charlene, και ένα χρυσό συμβόλαιο για το πιο ανέκφραστο βλέμμα στο παγκόσμιο μότορσπορ, εκείνο του Kimi. Αυτό που κάνουν το θα κυνηγούσαν μετά μανίας εκατομμύρια άνθρωποι, κι όμως αυτοί οι δυο, τουλάχιστον εκείνη τη στιγμή, φαίνονταν  δυστυχισμένοι.

Read more...
 
718 RSK - (Σαββάτο 13 Μαίου 2017) PDF Print E-mail

Η νέα Cayman και η νέα Boxster 718, μας θυμίζουν, σε ότι αφορά την ονοματοδοσία, την πρώτη επτά δεκαοκτώ που παρουσίασε το Γερμανικό εργοστάσιο. Δεν ήταν παρά η εξέλιξη ενός ακόμα επιτυχημένου μοντέλου. Της 550.

Βρισκόμαστε στο 1957, και η πρώτη εμφάνιση της 718, είναι στον φημισμένο αγώνα των 24 ωρών του Le Mans. Οδηγημένη από ένα επιτυχημένο ζευγάρι οδηγών, τον Ιταλό Umberto Maglioli και τον Γερμανό Edgar Barth, δεν κατάφερε να τερματίσει, λόγω ατυχήματος.


Η συνέχεια υπήρξε διαφορετική. Με κινητήρα μόλις ενάμιση λίτρου, ισχύ 140 ίππων, αλλά βασισμένη στο μικρό της βάρος η κεντρομήχανη 718 RS (RennSport - αγωνιστική σπορ) ενίοτε και RSK (όπου το Κ από το Κurz που, δηλαδή κοντό αμάξωμα), το ΄58, με τους Jean Behra - Hans Herrmann κέρδισε την κλάση της στο Le Mans, καθώς και την τρίτη θέση της γενικής κατάταξης, ενώ ο Jean Behra ήρθε δεύτερος στο Targa Florio της ίδιας χρονιάς.

Read more...
 
To μεγαλύτερο ράλυ της ιστορίας – (Τρίτη 18 Απριλίου 2017) PDF Print E-mail

Αύγουστος του ’77. Παναθηναϊκό στάδιο κατά τη διάρκεια του  Singapore Airlines London to Sydney Rally. Ο Τάσος είναι παρών και σηκώνει την μηχανή για να αποθανατίσει με το νο 67 τους Αμερικανούς Dennis Lundstedt, Erick Hauge, Richard Dahn που συμμετείχαν με το εικονιζόμενο Jeep CJ6.

Το τριμελές πλήρωμα είχε την τύχη να ολοκληρώσει στην 22η θέση στους 47 τερματίσαντες, σε αυτό που χαρακτηρίστηκε ως το μακρύτερο ράλυ του κόσμου.  Στο φόντο διακρίνεται στην ουρά του αυτοκινήτου ο Μανώλης Μακρυνός, με το καπελάκι του Δ.Ρ.Α. εκείνης της χρονιάς, και μπροστά από το Jeep ο Τάκης Κουτσίκος με λιγότερα κιλά και περισσότερα μαλλιά. Πορεία ανεπίστροφη για τους περισσότερους εξ ημών.

Read more...
 
More Articles...
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 Next > End >>

Page 2 of 5