Motorsport

Οι αγώνες με μηχανοκίνητα μέσα, δεν κρύβουν τη φυσική τους βία. Σε συνδυασμό με την προβολή και τη λαμπρότητα που ακτινοβολούν, έχουν δημιουργήσει ένα ισχυρό παγκόσμιο σύστημα.
Για όσους τους αντιμετωπίζουν διαφορετικά, αυτή η ενότητα μπορεί να έχει ενδιαφέρον.



Και όσο… (Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020) PDF Print E-mail

Ζούμε μια παράξενη εποχή. Αλλόκοτη. Την αποκοτιά της, υπογραμμίζει με τον πλέον εμφατικό τρόπο η πανδημία. Φθινόπωρο 2020. Μια χρονιά, όπως εύστοχα και χαριτωμένα παρατήρησε κάποιος ότι θα πρέπει να αφαιρεθεί από την ηλικία μας, αφού κατ’ ουσίαν δεν (την) ζούμε. Ασφαλώς, υπάρχει και η ακριβώς αντίθετη άποψη που υποστηρίζει ότι αυτός ο ύπουλος και, προς ώρας, αθεράπευτος covid-19, είναι ένα ακόμα σκαλοπάτι αυτογνωσίας, μια ακόμα, επί μέρους, ανάβαση στο ευρύτερο ανηφόρι της ζωής.

Μonza. Σεπτέμβριος 2018. Άλλες εποχές, μακρινές.

 

Στο διεθνές motorsport, οι δυο πιο δημοφιλείς θεσμοί των τεσάρων τροχών, βρίσκονται σε εξέλιξη, προσπαθώντας να μην χαθεί η χρονιά.  Έτσι το πρώτο Σαβατοκύριακο του Σεπτέμβρη η F1 βρέθηκε στην Monza και το W.R.C. πήγε για πρώτη φορά στην Εσθονία.

Read more...
 
Χαράς & Ευαγγελίας (γωνία) – (Τετάρτη 15 Ιουλίου 2020) PDF Print E-mail

Φίλος τις, έστειλε λινκάκι μετά αντιστοίχου σχολίου. Με τον οποίο φίλο υπάρχει, εδώ και εικοσαετία, ουσιαστική αλληλοεκτίμηση, παρά το γεγονός ότι συχνά οι απόψεις μας για θέματα κοινού ενδιαφέροντος είναι σε διάσταση. Το λινκάκι λοιπόν, παρέπεμπε σε κείμενο τρίτου, που ακροβατούσε ανάμεσα σε ημικαταγγελία και μικροπαρακάλι, γαρνιρισμένο με ολίγον είμαστε και ‘μεις δω.


Δυο ζευγάρια χέρια υψώνονται κάτω από τον καυτό ήλιο της Κυριακής 2 Αυγούστου του ’70. Στημένοι μακριά  από τον διάδρομο, οι χιλιάδες θεατές του αγώνα στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Δεκέλειας βλέπουν με αγωνία την πρώτη νίκη σε πρωταθληματικό αγώνα του Γιώργου Μοσχού. Λίγα δευτερόλεπτα νωρίτερα είχε πέσει η καρώ σημαία και η διαφορά με την Vette του Τζώνυ ήταν δεν ήταν ένα μήκος αυτοκινήτου. Το φλαντζαρισμένο μοτέρ της μαυροάσπρης δυο – δυο άντεξε  στην απηνή καταδίωξη της λευκού επτάλιτρου αμερικάνικου θηρίου και ο Γιώργος έγραφε το όνομα του στην μικρή λίστα των νικητών του Τατοίου. Εικόνες άλλης εποχής

Το αντικείμενο του κειμένου ήταν, η δράση από πλευράς πολιτείας, ειδικότερα δε το υφυπουργείο Αθλητισμού, το οποίον ως γνωστόν, πρόσφατα σύστησε Οργανωτική Επιτροπή για τη «Διεκδίκηση και Διεξαγωγή Μεγάλων Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού» και το παράπονο εστιαζόταν στο ότι δεν συμπεριέλαβε σε αυτήν την επιτροπή εκπρόσωπο η εκπροσώπους των δυο τροχών. Της μοτοσυκλέτας.

Read more...
 
Φράγμα – (Δευτέρα 22 Ιουνίου 2020) PDF Print E-mail

Ψυχές καθαρές και καλοσυνάτες είναι, αλλά, τρόπον τινά, εγκλωβισμένες σε ένα modus νivendi που δεν τους ταιριάζει, πλην όμως τα κοινόχρηστα και άλλα τινά δεν πληρώνονται με αθωότητα και καλοσύνη, έτσι τα ολίγιστα του βίου τους τα εξασφαλίζουν, μέσα από συνθήκες που δεν τους εκφράζουν. Διακριτικά το έθεσα.

Τέτοια εποχή το 1970. Ιούνιος πριν μισό αιώνα. Πάρνηθα. Με μια άριστη τοποθέτηση στην έξοδο της τελευταίας δεξιάς φουρκέτας, ο Σπύρος Τσινιβίδης πιέζει τη δυο δύο που προετοίμασε ο Χρήστος Τσαβός. Μολοντούτο θα χάσει την πρώτη θέση από έναν αποφασισμένο Τζώνυ. Το κληροδότημα εκείνων των εποχών δεν έφτασε στις μέρες μας. Μοιραία, ως εκ τούτου,  και η συνολική έκπτωση του ελληνικού μότορσπορ.

Τέλος πάντων τους εκτιμώ και τους πονώ, είμεθα και, υπό ευρύτερη έννοια, πρώην συνάδελφοι και νυν φίλοι.  Έμφαση και στο πρώην και στο νυν. Για το αεί, δεν κατέχω.  Μου έστειλαν λοιπόν προ ημερών, με διαφορά ολίγων λεπτών, στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο δυο διαφορετικούς συνδέσμους, οι οποίοι αφορούσαν την ίδια είδηση.

Τα ολιγόλογα σχόλια τους ακροβατούσαν ανάμεσα σε μια αδιόρατη ειρωνεία και σε μια έκδηλη απογοήτευση. Η είδηση, είχε να κάνει με μια λαμπρή τελετή που συγκροτήθηκε στο  σύγχρονο αισθητικό, επικοινωνιακό πλαίσιο, στο οποίο ανακοινώθηκε, από τον αρμόδιο υπουργό, η σύσταση Οργανωτικής Επιτροπής για τη «Διεκδίκηση και Διεξαγωγή Μεγάλων Διοργανώσεων Μηχανοκίνητου Αθλητισμού».

Read more...
 
…και γράψε αν σου βγει – (Πέμπτη 9 Απριλίου 2020) PDF Print E-mail

Κάπως έτσι δέχτηκα την προτροπή από άνθρωπο έντιμο και όμορφα ανήσυχο, χωρίς να  ξέρω ακόμα αν κέρδισα ή αν έχασα κάποιες 12 ώρες από την ζωή μου. Ο εν λόγω λοιπόν, σπρώχτηκε από τις ανάγκες των ημερών και έβαλε, δοκιμαστικώς, στη ζωή του το νέτφλιξ.

Με προέτρεψε λοιπόν, να δω τη σειρά F1 drive to survive, καθώς και να γράψω κάτι αν μου βγει, ενώ αφού προέβη σε μια μικρή αλλά περιεκτική κριτική δια την εν λόγω πλατφόρμα, ολοκλήρωσε το μικρό του σημείωμα πληκτρολογώντας: «Τέλος πάντων καλό είναι μέχρι να φύγει το χτικιό». Μετά από 12 ώρες ανελέητου σφυροκοπήματος από εικόνες και ήχους, έχω καταλήξει σε κάποια ημισυμπεράσματα. Κατ’ αρχάς είναι μια εντυπωσιακή παραγωγή. Τεράστια, αν όχι καθολική συμμετοχή σε αυτή, έχει η τεχνολογία. Ακόμα και στην σχετικά πρόσφατη εποχή του Ayrton, κάτι τέτοιο δεν μπορούσε να παραχτεί.

Read more...
 
Αθλητισμός, Βολάν & άλλα – (Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020) PDF Print E-mail

Η μετάβαση από την Ε.Λ.Π.Α στην Ο.Μ.Α.Ε. μετονόμασε τους οδηγούς αγώνων σε αθλητές. Η Ομοσπονδία εντάχθηκε στην γενική γραμματεία αθλητισμού και οι ασχολούμενοι με το αγωνιστικό αυτοκίνητο υποχρεώθηκαν, προκειμένου να συμμετάσχουν σε αγώνες, να εγγραφούν σε αθλητικό σωματείο.


Φεβρουάριος 1977. Εκκίνηση 10ου ράλυ Αττικοβοιωτίας, με 71 συμμετοχές. Με το #4 ο Άλκης Κορρές με τον Ανδρέα Αρκέντη σε μια GS. Δίπλα στον οδηγό ο Γιώργος Ραπτόπουλος.  Θα τερματίσουν 12 γενικής. Άλλες εποχές.

Αυτό συνιστά από μόνο του μια αλλαγή μεγάλου μεγέθους όχι απαραίτητα εύπεπτη σε κάποιο υποσύνολο των οδηγών, ιδιαίτερα των παλαιότερων. Κατ’ ουσίαν άλλαξε όλη δομή του σπορ. Αυτό καθόλου δεν απορρίπτει την αναγκαιότητα των αλλαγών που έπρεπε να γίνουν, οι οποίες (αλλαγές), ήταν εκ των ων ουκ άνευ ειδικά μετά τη κατακόρυφη φθορά της Λέσχης.

Read more...
 
Τέλος εποχών – (Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2020) PDF Print E-mail

Η δημιουργία της Ο.Μ.Α.Ε. και η ανάληψη της εξουσίας του Ελληνικού μότορσπορ είχε έναν και μοναδικό σκοπό. Να προσφέρει λύσεις, εκεί που, για πολλούς λόγους, αδυνατούσε η Λέσχη.

Ξεκίνησε όμως κάπως παράξενα. Με ένα υβρίδιο της Λέσχης. Με ένα μεταποιημένο από το χρόνο και τις συνθήκες τμήμα της, που έβγαλε το φθαρμένο blazer και φόρεσε κάτι λαϊκό. Το επόμενο διοικητικό σκαλοπάτι ήταν ριζοσπαστικότερο, αλλά είχε την ατυχία να αναλάβει πάνω στο φούντωμα της μνημονιακής περιόδου. Είχε επίσης την δυστυχία να πέσει πάνω στον καλπασμό των μέσων κοινωνικής διαδικτύωσης μα και στο άπλωμα του ειδικού Τύπου αλλά και στην εμφάνιση ενός πολύ – πολύ ρηχού τρόπου προσέγγισης για να εκφραστεί έτσι διακριτικά ο περιβάλλων χώρος.

Read more...
 
Συμπτώσεις – (Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2019) PDF Print E-mail

Μια σειρά από περίεργες συμπτώσεις, κατατρέχουν δυο ξεχωριστές μορφές του παγκόσμιου μότορσπορ. Δυο Βρετανούς, παγκόσμιους πρωταθλητές.


Τον Mike Hawthorn γεννημένο 1929, πρωταθλητή F1, το 1958  και τον Richard Burns που γεννήθηκε το 1971, τιτλούχο του W.R.C. το 2001.

Read more...
 
Το τρίωρο του '69 - (Κυριακή 20 Οκτωβρίου 2019) PDF Print E-mail

Μισό αιώνα νωρίτερα, στις 19 Οκτωβρίου του '69, διεξάγεται ο τρίωρος αγώνας ταχύτητας στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Δεκέλειας. Ο μεγαλύτερος σε διάρκεια αγώνας του πρωταθλήματος, διπλάσιος από όλους τους άλλους, φέρει και τον άτυπο τίτλο Ελληνικό Γκραν Πρί. Είναι ο δέκατος αγώνας, τρίωρης διάρκειας, που διεξάγεται στην ιστορία του ελληνικού μότορσπορ, από τους 14 συνολικά που θα διεξάγονταν. Και ήταν εκείνος που  ανέδειξε νικητή ένα αουτσάιντερ. Σαφώς η μεγαλύτερη αγωνιστική έκπληξη εκείνης της δεκαετίας.


Ο νικητής όμως, ήταν ευρύτατα γνωστός, κοινωνικά αποδεκτός και ιδιαίτερα επιτυχημένος ως καλλιτέχνης. Ο λόγος για τον Σταμάτη Κόκκοτα, τον ερμηνευτή με τις μεταξένιες φαβορίτες, όπως σημείωνε ο Τύπος της εποχής. Έτσι σε εκείνο το τρίωρο τα φαβορί χάθηκαν και οι φαβορίτες επικράτησαν, κατά πως εύστοχα γράφτηκε. Ήταν ένας αγώνας με ανατροπές και με μια μικρή, αλλά ως εκρίθη εσφαλμένη, κριτική για την ακρίβεια των αποτελεσμάτων.

Read more...
 
...όνειρα άλλων εποχών - (Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2019) PDF Print E-mail

Καθώς συμπληρώνονται χρόνια τέσσερα από την φυσική απώλεια του Γιώργου Ραπττόπουλου, να μια ιστορία, σχεδόν εξήντα χρόνων, άγνωστη στο ευρύ κοινό. Τον Δεκέμβριο του '61, ο Γιώργος είναι 31 ετών και απασχολείται ως μηχανικός, στην «Βιαμάξ», εισαγωγική εταιρεία των Auto Union και των Mercedes, .

Σε ότι αφορά την εμπλοκή του με το ελληνικό μότορσπορ, έχει αποτραβηχτεί από τους δυο τροχούς, όπου υπήρξε πρωταγωνιστής και έχει στρέψει το ενδιαφέρον του αποκλειστικά στους αγώνες αυτοκινήτων.

Read more...
 
Το τελευταίο Τατόι - (Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2019) PDF Print E-mail

To στρατιωτικό αεροδρόμιο της Δεκέλειας αποτέλεσε την τροφό των Ελληνικών αγώνων ταχύτητας. Από το ΄57 έως το '82, οπότε και τελείται ο τελευταίος αγώνας στο Τατόι, στην κλασσική διαδρομή, με τους όρους και τους κανονισμούς ενός αληθινού αγώνα ταχύτητας, τον Οκτώβριο του '82. Έκτοτε συνέβησαν και άλλες εκδηλώσεις εκεί, αλλά το πνεύμα του Τατοΐου ήταν νεκρό. Άντεξε ένα τέταρτο του αιώνα. Εξυπηρέτησε τα πρώτα βήματα του μεταπολεμικού ελληνικού μότορσπορ. Ξεκίνησε με ΧΚ 120, Goggomobil και Auto Union και τερμάτισε με Escort αλλά και πρωτότυπα ABM & Lola.


Τατόι, Κυριακή 10 Οκτωβρίου 1982. Με το «Δελφοί» φίλτρο κασετίνα σφηνωμένο στη ζώνη του, ο Γιώργος Μοσχούς και το γνώριμο ηφαιστειώδες στυλ του, μαζί με τον Μάκη Σαλιάρη σε μια από τις πολλές διαπραγματεύσεις για την τύχη εκείνου του αγώνα. Πίσω αριστερά διακρίνεται η φυσιογνωμία του Διονύση Αρβανιτάκη. (φωτό. Τ. Αρωνίτης)

 

Εκείνος λοιπόν ο αγώνας, που δεν προσμετρούσε σε κάποιο πρωτάθλημα, ήταν ο τελευταίος. Τελευταίος και ταραχώδης, αφού ανάμεσα στον Σύνδεσμό Οδηγών και την Εθνική Επιτροπή της Λέσχης,  υπήρξαν σημαντικές διαστάσεις απόψεων. Ακόμα και την Κυριακή το πρωί οι οδηγοί σύσσωμοι, ενημέρωσαν τους οργανωτές, δια μέσου του προέδρου του Συνδέσμου, Γιάννη Λέκκα, ότι αν δεν χωριστούν σε κατηγορίες σύμφωνα με τις δικές τους επιθυμίες δεν θα αγωνιστούν.

Read more...
 
More Articles...
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 Next > End >>

Page 1 of 5