Motorsport

Οι αγώνες με μηχανοκίνητα μέσα, δεν κρύβουν τη φυσική τους βία. Σε συνδυασμό με την προβολή και τη λαμπρότητα που ακτινοβολούν, έχουν δημιουργήσει ένα ισχυρό παγκόσμιο σύστημα.
Για όσους τους αντιμετωπίζουν διαφορετικά, αυτή η ενότητα μπορεί να έχει ενδιαφέρον.



Πόση εκδίκηση μπορεί να πάρει η Ιστορία; (20.01.2010) PDF Print E-mail

Έχει ενδιαφέρον η ανακοίνωση της ΕΘ.Ε.Α. περί της υποχρεωτικής εγγραφής στον Σ.Ο.Α.Α. όλων όσων επιθυμούν να εκδώσουν αγωνιστική άδεια για το 2010.

Περισσότερο ενδιαφέρον έχει η αιτιολόγηση της απόφασης. Αντιγράφω:

«Η ΕΘΕΑ έλαβε ομόφωνα τη πιο πάνω απόφαση εκτιμώντας έτσι τις πολύχρονες δημιουργικές προσπάθειες του ΣΟΑΑ αλλά και του ΣΟΑΑΒΕ. Πιστεύουμε πως με τον τρόπο αυτό θα ενδυναμωθούν οι σχέσεις μεταξύ αγωνιζομένων και συνδέσμων που αποτελούν τον υγιή και ενδεδειγμένο τρόπο μεταφοράς της εμπειρίας και των αιτημάτων όλων των αγωνιζομένων προς την ΕΘΕΑ και γενικότερα προς την αρχή του αθλήματος»

Για κάποιον που ήρθε πρόσφατα στο χώρο, η απόφαση ακούγεται λογική, σοβαρή και συναινετική.

Για όσους έζησαν ή θυμούνται τον κόσμο 30 ή και 40 χρόνια νωρίτερα είναι άλλη μια απόδειξη αποτυχίας. Το να εκφράσει όμως οποιοσδήποτε, σήμερα οποιαδήποτε κριτική για το έργο της Λέσχης, που σφράγισε μεταπολεμικά τις τύχες του αγωνιστικού μότορσπορτ στην πατρίδα μας, είναι ματαιοπονία.

Το παιχνίδι της υγιούς ανάπτυξης του ελληνικού μότοσπορτ,


έχει χαθεί σταδιακά εδώ και πολλά χρόνια

Χάθηκε στη διαδοχή του Απόστολου Νικολαίδη,

χάθηκε στο τέλος του ΄68 με τον πρώτο παρεμβατικό τίτλο,

χάθηκε το θέρος του ’79 με τα γεγονότα στη Λέσβο και τις εξελίξεις τους,

χάθηκε στο τέλος του ΄83 με τα δικαστικά χρονικά,

χάθηκε στα μέσα της δεκαετίας που διανύουμε με την εμπλοκή χαρακτήρων που έπρεπε να παραμένουν εξοστρακισμένα,

χάθηκε κυρίως διότι όλες οι υγιείς, ανιδιοτελείς, σημαντικές προσωπικότητες απομακρύνθηκαν.

Δεν έχει τίποτα άλλο να χαθεί, του χιούμορ, ίσως, εξαιρουμένου.

Είναι πραγματικά γκροτέσκο. Η Λέσχη να επιβάλει το συνδικαλισμό. Η Λέσχη που βασίζει την κυριαρχία της πάνω στις κλειστές, ελεγχόμενες αρχαιρεσίες με πληρεξούσια. Από τις Λουδοβίκειες εξαγγελίες:

«η ΕΘ.Ε.Α. δεν δέχεται κρίσεις ούτε πρόκειται να αλλάξει τακτική. Αν αυτό αρέσει στους οδηγούς έχει καλώς. Αν όχι ας σταματήσουν να τρέχουν.»

της δεκαετίας του ’70 φθάσαμε στην υποχρεωτική εμπλοκή του Σ.Ο.Α.Α.

Πόση εκδίκηση μπορεί να πάρει η Ιστορία;

Το ερώτημα προφανώς δεν απευθύνεται σε όλους. Τίθεται μόνον:

σε όσους επιστρέφοντας το θέρος του ΄62 από τη Ρόδο αποφάσισαν την ίδρυση του Σ.Ο.Α.,

σε εκείνους που κατέθεσαν στο διηνεκές τις αγωνιστικές τους άδειες,

σε όλους που έδωσαν χωρίς να σκεφτούν να πάρουν,

σε όσους υπηρέτησαν ιδέες και όχι πρόσωπα ή συμφέροντα.

Ως εκ τούτου πολύ ολίγοι δύνανται να απαντήσουν.

Για τους υπόλοιπους το παιχνίδι συνεχίζεται.


 

αναρτήθηκε και στο wmotors.gr

 

 
Χορηγίες και σπορ (16.10.2009) PDF Print E-mail

Η εμπλοκή, η εργασία στην ομάδα της Scuderia είναι από μόνη της μια δύσκολη υπόθεση. Πόσο μάλλον όταν η θέση εργασίας είναι το κάθισμα των μονοθεσίων της ομάδας.

Η έλευση του Fernando Alonso και των υποστηρικτών του (τράπεζα Santander) στο Maranello, ήταν αναμενόμενο ότι θα δημιουργούσε προβλήματα.

Πρώτον διότι χρειάστηκε να σπάσει το συμβόλαιο του Raikkonen. Ο Φιλανδός μπορεί να «ικανοποιήθηκε» οικονομικά αλλά δεν είναι από εκείνους που σωπαίνουν.

Πολύ πρόσφατο το crashgate για να ξεχαστεί...

Όσο αδιάφορος και να φαίνεται επιφανειακά, προφανώς ενοχλήθηκε ώστε να κάνει λόγο για τον παγκόσμιο πρωταθλητή που «αγοράζει» θέση εργασίας. Δεύτερον διότι ο διάδοχός του στην ομάδα, ο πρώτος Ισπανός τιτλούχος στην F1, προέρχεται από τη Renault και το «crashgate» είναι πολύ πρόσφατο και πολύ βαθύ για να το ξεχάσει ο πλέον θιχθείς από αυτό. Ο λόγος για τον μελλοντικό team mate του στη Scuderia, Felippe Massa, που τα γεγονότα της περσινής Σιγκαπούρης του στέρησαν πιθανότατα έναν τίτλο. Ο Βραζιλιάνος έκανε την πρώτη επιθετική κίνηση μιλώντας στα μέσα της πατρίδας του με όχι και τα κολακευτικότερα λόγια για τον Fernando. Η ομάδα προσπάθησε να τα συμμαζέψει και να εξωραΐσει το κλίμα εν όψει τη επικείμενης συνεργασίας τους, αλλά και της επόμενης χρονιάς όπου ο ανταγωνισμός δεν αφήνει περιθώρια για εσωτερικές έριδες.

Read more...
 
Foneconomics & ποινές (21.09.2009) PDF Print E-mail

Η ανακοίνωση των ποινών από την έκτακτη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι δεν έκρυψε τις προθέσεις της.

Η κυρίαρχη επιδίωξη της F.I.A. ήταν να προστατεύσει την υστεροφημία του αθλήματος ή καλύτερα της επιχείρησης. Σε ένα χώρο όπου δισεκατομμύρια ευρώ τζιράρονται σε ετήσια βάση, χώρια τα ποσά που παίζονται στο στοίχημα, το τελευταίο πράγμα που ήθελε η αρχή του σπορ είναι υποψίες για το πόσο καθαρό είναι το παιχνίδι.

Read more...
 
Δείγμα δεύτερο; Αρνητικό! (14.04.2009) PDF Print E-mail

Η καταιγίδα και η αναβολή του πρώτου GP της χρονιάς, στο Losail, κάνει ακόμα πιο επίκαιρο το σχόλιο της προηγούμενης εβδομάδας για τα γεγονότα στη Sepang.
Η δεύτερη, μέσα σε επτά μέρες, ανωμαλία που πλήττει σε κορυφαίο επίπεδο στο παγκόσμιο motorsport, δίνει ακόμα ένα επιχείρημα σε όσους επιμένουν ότι πρέπει να υπάρχει ένα όριο ανάμεσα στις απαιτήσεις για την άνοδο της τηλεθέασης και το αληθινό πνεύμα του σπορ, όσο από αυτό έχει τέλος πάντων απομείνει στα box των σιρκουί και τις αίθουσες των ομοσπονδιών.

Read more...
 
Στο έλεος της τηλεθέασης (06.04.2009) PDF Print E-mail

Οι ανησυχίες υπήρχαν, οι αντιρρήσεις είχαν τεθεί. Ανησυχίες σχετικά με την εκδήλωση καταιγίδων τις απογευματινές ώρες. Αντιρρήσεις των οδηγών αναφορικά με τη θέση του ήλιου τις ίδιες ώρες.

Ο λόγος για τη χρονική μετάθεση της εκκίνησης των GP της Αυστραλίας και Μαλαισίας προκειμένου να «εξυπηρετηθεί» το Ευρωπαϊκό τηλεοπτικό κοινό.

Read more...
 
Ιστορίες Ζωής (13.01.2009) PDF Print E-mail

Καμιά φορά οι περιστάσεις σε φέρνουν ενώπιον, πραγματικά ειδικών στιγμών. Γιατί πως αλλιώς να χαρακτηρίσουμε την τιμητική αποστρατεία ενός μέγιστου του παγκόσμιου motorsport;

Προσκεκλημένος της Τoyota, βρέθηκα για αυτό το σκοπό, σε μια σεμνή τελετή στο Σουηδικό βορρά, την μητρική γη του Ove Andersson διότι περί ου ο λόγος.

“The pope”, «άγιος», «παππούς» είναι μερικά από τα παρανόμια που του έχουν προσάψει.

Read more...
 
Ο άνθρωπος και το βουνό. W. von Trips - Πάρνηθα (12.01.2009) PDF Print E-mail

Ένας Γερμανός κόμης και το πιο ψηλό βουνό της Αττικής έχουν να διηγηθούν μια ξεχωριστή ιστορία. Οι ρότες τους συναντήθηκαν για πρώτη φορά, τον Σεπτέμβριο του ΄57 αλλά ο δεσμός τους έμελλε να παραμείνει άρρηκτος, εσαεί.

O Γερμανός ευγενής ήταν ο Wolfgang Reichsgraf Alexander Berghe von Trips, μοναχοπαίδι του Eduard και της Thessa. Γεννήθηκε στις 4 Μαΐου του ’28 στην Κολωνία της Γερμανίας. Στα παιδικά χρόνια οι γονείς του τον αποκαλούσαν «Wοlfchen» δηλαδή λυκόπουλο. Η οικογένεια διέμενε στη Βόννη μέχρι το 1932, όταν ο πατέρας του κληρονόμησε το κάστρο Hemmersbach μαζί με μια μεγάλη έκταση από κτήματα και μετακόμισαν εκεί.

Ο Wolfgang βίωσε μια εξαίρετη νεότητα, κατ’ πρώτον διότι ήταν ένα παιδί μιας ισορροπημένης και ισχυρής οικονομικά οικογένειας. Κατά δεύτερον διότι απεδείχθη άχρηστος για το εθνικοσοσιαλιστικό καθεστώς καθότι η μηνιγγίτιδα που τον προσέβαλε, άφησε τα σημάδια της, ενώ υπέφερε και από διαβήτη. Γλύτωσε έτσι την ισοπέδωση από την χιτλερική νεολαία. Τέλος το πατρικό κτήμα στο Hemmersbach ήταν πολύ κοντά στο Nurburgring. Η γειτνίαση αυτή, του επέτρεψε να παρακολουθήσει τα προπολεμικά GP, από το ’35 έως και το ’38.

Αυτά που είδε, αυτά που ένοιωσε τον σημάδεψαν για πάντα. Μπροστά του εκτυλίχτηκαν οι τρομερές μάχες ανάμεσα στις Μercedes και στα Auto Union, είδε τον Bernd Rosemeyer, να δίνει τις μοναδικές παραστάσεις του, αλλά πάνω απ’ όλα, εκεί τον είδε να στέκεται όρθιος στην πλημμυρίδα του σκότους του εθνικοσοσιαλισμού. Ήταν ο μόνος κορυφαίος οδηγός που αρνήθηκε την πρόταση του Heinrich Himmler να γίνει επίτιμο μέλος των SS και αυτή η άρνηση απαιτούσε περισσότερο θάρρος απ' ότι οι στροφές του Ring.  

Read more...
 
Και οι θεοί ...ξεχάστηκαν! (11.01.2009) PDF Print E-mail

Γυρνώντας στις τέντες των πλανόδιων, παραμονή και ανήμερα του αγώνα της Ιmola, τις μέρες του Πάσχα των Καθολικών, δεν συναντούσες την φιγούρα του Ayrton. Ούτε σε καπέλο, ούτε σε T-shirt ούτε σε κάτι από τα δεκάδες μπιμπελό που εμπορευόντουσαν.

Ίσως να είναι καλύτερα έτσι. Η μνήμη είναι κάτι ευγενές, όταν είναι επιλεκτική, ζωντανή, όταν δεν περνάει από τα μονοπάτια της αγοροπωλησίας όταν ζει βαθιά αλλά σιωπηρά στις ψυχές, όταν δεν έχει ανάγκη από τελετές. Διαφορετικά είναι πανηγύρι.

Read more...
 
Mille Miglia (24.12.2008) PDF Print E-mail

Αναψηλάφηση ενός μύθου.

Όσο πιο πολύ ασχοληθείς με αυτό το παρελθόν, όσο πιο πολύ σκύψεις σε αυτή την ιστορία, τόσο πιο μεγάλη νιώθεις τη νοσταλγία, τόσο πιο πολύ φουντώνει μέσα σου ο θαυμασμός για εκείνη την περίοδο, για εκείνους τους ανθρώπους.

Read more...
 
<< Start < Prev 1 2 3 4 5 Next > End >>

Page 5 of 5