Motorsport

Οι αγώνες με μηχανοκίνητα μέσα, δεν κρύβουν τη φυσική τους βία. Σε συνδυασμό με την προβολή και τη λαμπρότητα που ακτινοβολούν, έχουν δημιουργήσει ένα ισχυρό παγκόσμιο σύστημα.
Για όσους τους αντιμετωπίζουν διαφορετικά, αυτή η ενότητα μπορεί να έχει ενδιαφέρον.



23 millisecond – (Τετάρτη 13 Μαρτίου 2019) PDF Print E-mail

Σαν από σύμπτωση, εικοσιτρία χιλιοστά του δευτερολέπτου, ήταν η χρονική απόσταση που χώρισε, τόσο τον πρώτο από τον δεύτερο αναβάτη στον εναρκτήριο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος Moto GP, όσο και το πρώτο από το δεύτερο πλήρωμα στην τελευταία ετάπ του τρίτου αγώνα του WRC, στο Μεξικό. Δυο αγώνες που ολοκληρώθηκαν την περασμένη Κυριακή


Τα 23 millisecond με τις ταχύτητες που περνούν την γραμμή τερματισμού μετά από 42 λεπτά και 36 δευτερόλεπτα αγώνα, οι μοτό της κατηγορίας GP είναι ένα μήκος μοτοσυκλέτας.  Αντίστοιχα η συνολική διαφορά μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου στο Μεξικό, μετά από τρείς ώρες 37 λεπτά αγώνα, καθαρού χρόνου ε.δ. δηλαδή, ήταν 30,2 δευτερόλεπτα, συντριπτικά μεγαλύτερου διαστήματος, από ότι στο Monte όπου μετά από 3 ώρες 21 λεπτά αγώνα, η διαφορά ήταν 2,2 δεύτερα. Αξίζει να σκύψουμε πάνω από αυτά τα νούμερα και να κάνουμε λίγους συλλογισμούς.

Read more...
 
Τα στερνά τιμούν τα πρώτα - (Τρίτη 5 Μαρτίου 2019) PDF Print E-mail

Κάποιες μέρες νωρίτερα, έτυχε να βρεθώ δίπλα στον πύργο των Αθηνών. Πεζός. Είχε να συμβεί κάτι τέτοιο πολλά χρόνια. Κοίταζα το ψηλό κτίριο που φιλοδόξησε, της δεκαετίας του ’70 μεσούσης και της junta αρχούσης, να προσφέρει κάτι από Manhattan στην πολύπαθη Ελληνική πρωτεύουσα.

Μαζί με το τοξοειδές ογκώδες Hilton που είχε ανεγερθεί δέκα σχεδόν χρόνια νωρίτερα, μερικές εκατοντάδες μέτρα νοτιότερα, αποτελούσαν ένα μικρό βήμα για την Ελλάδα, ένα γιγάντιο άλμα προς τον εκσυγχρονισμό της, όπως θα μπορούσε να παραφραστεί και η διάσημη κουβέντα του Ν. Armstrong. Τότε που ακουμπούσε το πέλμα της μπότας του στη Σελήνη, όταν ο πύργος μας ήταν υπό κατασκευή.

Read more...
 
outfit που λεν’ – (Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2019) PDF Print E-mail

Όπερ μεθερμηνευόμενος ο όρος εις την ελληνικήν, σημαίνει ένα σύνολο από ρούχα που φοριούνται για συγκεκριμένη δραστηριότητα ή σκοπό. Σε μια πολύ επίσημη πρόσκληση, π.χ., ένα tuxedo, σμόκιν εις την ελληνικήν, σχεδόν επιβάλλεται. Υπάρχουν και περιπτώσεις όπου μια ορισμένη περιβολή επιβάλλεται αυστηρά. Μια από αυτές, είναι οι  αγώνες αυτοκινήτων όπου οι συμμετέχοντες, ακόμα και σε τοπικούς αγώνες εθνικού επιπέδου, είναι υποχρεωμένοι να φορούν άφλεκτες φόρμες, συγκεκριμένων προδιαγραφών.


Δεν ήταν έτσι πάντα. Από τους οδηγούς κινούμενες, διαφημιστικές πλατφόρμες της σήμερον, με δεκάδες χορηγούς πάνω στην παρδαλή, συχνά καλόγουστη φόρμα, αν ρυθμίσουμε το ρολόι του χρόνου λίγο πίσω, θα φθάσουμε στους οδηγούς που συμμετείχαν με ρούχα της καθημερινότητας. Ενίοτε μάλιστα με ένα τσιγαράκι, ανάμεσα σε δείκτη και μέσο, όπως ο Achim Warmbold στον τεχνικό έλεγχο του 21ου Δ.Ρ.Α.

Για προϊόντα καπνού σήμερα ούτε λόγος, καθότι είναι τουλάχιστον απρεπές ως δημόσια εικόνα. Για το σήμερα, μας δίνει μια ιδέα και η απαστράπτουσα εικόνα του Andreas Mikkelsen. Ο Γερμανός Warmbold και ο Νορβηγός Mikkelsen, πέρα από τη συγκεκριμένη χορευτική κίνηση των χεριών τους, έχουν ένα κοινό σημείο. Το ράλυ της Πολωνίας. Το έχουν κερδίσει και οι δυο. Ο πρώτος το 1973 ανάμεσα στους δυο αγώνες του παγκοσμίου πρωταθλήματος που έχει νικήσει, ο δεύτερος το 2016 ανάμεσα στις τρείς, μέχρι τώρα, νίκες του.

Μιλώντας όμως για αγωνιστικό ρουχισμό, ας δούμε μερικές άγνωστες ή ξεχασμένες εικόνες από την δεκαετία του ’70, τόσο από το Δ.Ρ.Α., όσο και από ημεδαπούς εθνικούς αγώνες.

Read more...
 
Εφουανοποίηση – (Δευτέρα 18 Φεβρουαρίου 2019) PDF Print E-mail

Οι εικόνες που έρχονταν από την, όχι τόσο παγωμένη, Σουηδία συντείνουν στην  πετυχημένη, καθώς φαίνεται, απόπειρα της εφουανοποίησης του παγκόσμιου πρωταθλήματος ράλυ. Ο όρος εννοεί, ό,τι ο θεσμός οδεύει σε ένα εντυπωσιακά θεαματικό πακέτο  εξωστρέφειας και έντονης εμπορικής εξάπλωσης, στα πρότυπα της F1.

Tο πλήρωμα από την Εσθονία, έφερε το Γιαπωνέζικο αυτοκίνητο, που φτιάχνεται στην Ευρώπη υπό τις οδηγίες του Φινλανδού επικεφαλής, στο κατηφορικό τμήμα της ράμπας του τερματισμού ώστε να δημιουργηθεί καλύτερο πεδίο για τις κάμερες και γύρω του συντάχθηκε το σύνολο, σχεδόν, της πολυπληθούς ομάδας, περισσότερα από 60 άτομα. Ακολούθως ξεκίνησε το πανηγύρι της νίκης υπό τους ήχους του Rock the night των Europe.

Read more...
 
Ο κόσμος πριν & μετά του Δ. - (Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2019) PDF Print E-mail

Από την προηγούμενη ανάρτηση που ανέμειξε τα γεγονότα του φετινού rallye Monte Carlo, με εκείνο προς τεσσαρακονταετίας,  προέκυψαν δυο ονόματα.


Του Peter Ascroft, του Bjorn Waldegaard μα και της εποχής τουςΗ προβολή όλων αυτών στην μέρες μας, φέρνει αξιοσημείωτες παρατηρήσεις.

Read more...
 
Transparent – (Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2019) PDF Print E-mail

Να ξεκινήσουμε τηλεγραφικά: 87ο rallye Monte Carlo. Ogier: ανέστησε Citroen. Meeke: αναγεννήθηκε. Loeb: έσβησε ένα ακόμα κεράκι του Jari Matti. Οtt: o τίτλος έρχεται. Yaris: μάλλον ένα βήμα μπροστά.


Σε ότι αφορά τον τίτλο, αυτό το γαλάτικο Transparent, εις την νεολληνικήν διάφανο, θέλει να μαρτυρήσει ότι η σύγχρονη εποχή, έχει κάνει τα πάντα διάφανα. Δεν είναι κρίνα, μα όλα είναι στο φως με τα καλά και τα υπόλοιπα. Πάμε να τα δούμε αναλυτικότερα.

Read more...
 
Δυο + 2 εικόνες για τον Σαράντη – (Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2019) PDF Print E-mail

Μια εξαετία από τον Γενάρτη του '13 και τον θάνατο του Σαράντη Αποστολίδη. Δυο εικόνες, μια από το μακρινό 1984 και μια από το πιο εξωτικό 1964, μας θυμίζουν το παρουσία του, αλλά και δυο τόσο διαφορετικές περιόδους, εν πολλοίς άγνωστες ή ξεχασμένες.

Το προβληματικό παρόν και η αγωνία για το άδηλο μέλλον, συχνά σκεπάζουν το παρελθόν, όποιο και αν είναι αυτό, με ένα είδος λήθης. Ταυτόχρονα όμως και με μια νοσταλγία για όλα όσα έχουν σβήσει.

Δυο εικόνες λοιπόν, προκειμένου να θυμηθούμε και να σχολιάσουμε κάτι από αυτά. Μαζί με αυτές άλλες δυο, όπως εδώ, αριστερά, από τον Μάρτιο του '70,  και την εκκίνηση του Εαρινού ράλυ, και άλλη στο φινάλε, μια από τον Οκτώβριο του 2002, σε μια ξεχωριστή του στιγμή.

Read more...
 
Θεμέλιος λίθος & άλλες ιστορίες - (Δευτέρα 7 Ιανουαρίου 2019) PDF Print E-mail

Στις 3 Οκτωβρίου του 1993, μέρα Κυριακή, τίθεται ο θεμέλιος λίθος  για την κατασκευή του πρώτου Ελληνικού αυτοκινητοδρομίου. Στον Ορχομενό Βοιωτίας. Παρουσία του προέδρου της κυβερνήσεως Κων. Μητσοτάκη. Ας θυμηθούμε το φόντο. Ο τόπος ζεί στους ρυθμούς της απόσυρσης, η αυτοκινητική αγορά έχει εκτοξευθεί, το χρήμα ρέει.

Μοιραία το θέμα, προβάλλεται ιδιαίτερα από τον ημεδαπό Τύπο, ειδικό και μη, όπου ανάμεσα σε άλλα αναφέρεται πως:

Read more...
 
...για τον Γιάννη και μια άλλη εποχή - (Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2019) PDF Print E-mail

Τον γνώριζα από τότε που έτρεχε με τα ΤΤ. Παρέα αρχίσαμε να κάνουμε μετά το μέσον της δεκαετίας του ’70. Ταλαιπωρηθήκαμε όμορφα με σπανιόλικα, δίχρονα, δίτροχα τους χειμώνες στα βουνά της Αττικής και με πανιά των Laser τα καλοκαίρια στους αφρούς του Ν. Ευβοϊκού.


Περνούσα από το κατάστημα των γονιών του με τα δερμάτινα στην Βουλής, διαγώνια από το υπουργείο Παιδείας. Αργότερα, στις αρχές της δεκαετίας του '80, από το δικό του, Lekkas sport, στην Μιχαλακοπούλου, εκεί που τώρα είναι ο Ιταλός. Μετά χαθήκαμε. Μάθαινα διάφορα, διάσπαρτα. Το βράδυ της φετινής πρωτοχρονιάς, έμαθα ότι δεν είναι πια ανάμεσά μας. Λίγες εβδομάδες νωρίτερα είχε εγκαταλείψει τον μάταιο κόσμο μας η πρώην σύζυγός του. Η Νατάσσα, κοπέλα όμορφη, άνθρωπος γλυκός.

Μια ντουζίνα εικόνες, έντεκα  μαυρόασπρες και μία έγχρωμη, σε σειρά χρονολογική, μαζί με λίγες κουβέντες για το Γιάννη και τον κόσμο του, όπως ήταν πριν από δεκαετίες. Έτσι για να μνημονευθεί μια εποχή πιο αισιόδοξη, πιο πολλά υποσχόμενη από την σημερινή. Στο φινάλε εκείνον τον Γιάννη γνώρισα, εκείνον θυμάμαι.

Read more...
 
Δεν ντρέπεσαι, λίγο; - (Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2018) PDF Print E-mail

Δεν μου ήταν ευχάριστο το θέ(α)μα, δεν μου ήταν καν οικείο, καθώς ήταν πολύ μακριά από ότι έχω μάθει και από όσα έχω συνηθίσει. Ας ξεκινήσουμε όμως με τα νούμερα, διότι αργά ή γρήγορα, εκεί πάλι εκεί θα καταλήξουμε.

Η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδας, απέστειλε 200, περίπου, προσκλήσεις σε Μέσα Ενημέρωσης, προκειμένου να τα διαφωτίσει με μια προγραμματισμένη συνέντευξη Τύπου, για τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούσαν το ράλυ Ακρόπολις. Επειδή σε διάφορα Μέσα, απεστάλησαν περισσότερες τις μιας, προσκλήσεις, μια λογική αποτίμηση υπολογίζει ότι αφορούσε περίπου 110 διαφορετικούς, αποδέκτες.

Από τους 110, εμφανίστηκαν 24, μια αναλογία  περίπου 22%, πράγμα που σημαίνει ότι το υπόλοιπο 78% δεν ενδιαφέρεται, ή δεν προλαβαίνει, ή δεν επιθυμεί, να παραστεί προκειμένου να ενημερωθεί. Ουδόλως αυτό σημαίνει, ότι θα  εμποδίσει τους απόντας να αρθρώσουν άποψη.

Read more...
 
More Articles...
<< Start < Prev 1 2 3 4 Next > End >>

Page 1 of 4