Βιβλίο

Αρκετά γνωστή η διαμάχη για το ποιος είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου.

Tούτη η ενότητα, αφιερώνεται σε όσους πιστεύουν ότι οι σελίδες των βιβλίων, μπορούν να διεκδικήσουν αυτή τη διάκριση.




Μωρίς Σιακκής: Let the Rock Stories Roll (04.06.2011) PDF Print E-mail

Λονδίνο. Ένα από τα σημαντικότερα, αν όχι το σημαντικότερο λιμάνι του παγκόσμιου μουσικού ωκεανού. Ο Μωρίς Σιακκής, φτάνει για πρώτη φορά εκεί το ’77 . Τριάντα και ένα χρόνια αργότερα αποτυπώνει τις ευαισθησίες, τις γνώσεις, τις απόψεις του σε μια ιδιαίτερα επιμελημένη έκδοση. Διάβασα το πόνημά του, ακολούθησα τα βήματα του και ακολούθως εκφράζομαι για αυτό που κατάλαβα, για όσα ένοιωσα εκεί που με οδήγησε.

Read more...
 
Κωνσταντίνα Τασσοπούλου: Το καλοκαίρι του Ευκλείδη. (03.05.2011) PDF Print E-mail

Κάτω από τον τίτλο και το ονοματεπώνυμο της δημιουργού, στο εξώφυλλο αυτής της επιμελημένης έκδοσης διακρίνεται πάνω από μια ιχνογραφία η λέξη νουβέλα.

Η υπόθεση έχει να κάνει με τις διακοπές ενός αγοριού προεφηβικής ηλικίας μακριά από την μητέρα του, αλλά «μακριά» και από τον πατέρα του. Δεν έχει αγωνία ή δράμα αυτή η αποστασιοποίηση. Έχει ανθρωπιά, έχει Ελληνικό καλοκαίρι, έχει ενδιαφέρον.

Όπως μας πληροφορούν οι γραφές, νουβέλα ονομάζεται μια σύντομη ιστορία. Είναι ένα μυθιστόρημα περιορισμένης έκτασης που αναφέρεται σε κάποιο πλασματικό γεγονός.

Το περι πλασματικού, σπεύδει να μας το επιβεβαιώσει και η συγγραφέας που πριν απ’ όλα μας προειδοποιεί πως: «ονόματα και πρόσωπα που αναφέρονται αποτελούν προϊόν της οργιάζουσας φαντασίας μου και ουδεμία σχέση με την πραγματικότητα έχουν.»

Κατόπιν τούτων, ημείς, ως αναγνώστες είτε ακολουθούμε τούτη την παραίνεση, είτε πιστεύουμε το ακριβώς αντίθετο.

Σε ότι αφορά το συγγραφικό της τάλαντο όμως, δεν έχουμε πολλές επιλογές. Οφείλουμε να το αποδεχτούμε. Στην αποδοχή τούτη συναινούν αρκετοί συντελεστές. Στην αρχή η παρατηρητικότητα της. Στη συνέχεια η ικανότητά της να καταδύεται στα γεγονότα, στα ψυχικά δρώμενα, στην καθημερινότητα. Τέλος η μαεστρία της να ντύνει με λέξεις το συναίσθημά της

Read more...
 
Oscar Wilde: Aποφθέγματα & Αφορισμοί (20.04.2011) PDF Print E-mail

Όταν πριν από 106 χρόνια, Απρίλιος ήταν πάλι, ο George Henry Sargent προλόγισε την πρώτη έκδοση του βιβλίου στη Βοστόνη των Η.Π.Α. η αξία του Ιρλανδού συγγραφέα ήταν λίγο ανεγνωρισμένη και ο ίδιος ιδιαίτερα παρεξηγημένος.

Μολοντούτο ο Sargent σημειώνει:

«Για το σύνολο του έργου του μπορεί να ειπωθεί οτιδήποτε· το μόνο βέβαιο, όμως, είναι πως στους αφορισμούς και τα αποφθέγματα του, βρίσκουμε το απαράμιλλο άνθος της διανοίας του. Όπως ακριβώς ο Francois de La Rochefoucauld (1613 – 1680) συνένωσε στα περίφημα «Αξιώματά του», τις καλύτερες πρωτότυπες ιδέες του με τις διασκευές του πάνω στο στοχασμό των Αρχαίων· όπως Benjamin Franklin (1706 – 1790) διατύπωσε την πρακτική σοφία της εποχής του στα αποφθέγματα του «φτωχού Ρίτσαρντ»· όπως Francois Rene de Chateaubriand (1754 – 1848) θεμελίωσε τη φήμη του Joseph Joubert στους «Στοχασμούς» του, έτσι και σε αυτή τη σταχυολόγηση αποφθεγμάτων, αποκαλύπτεται με μοναδικό τρόπο, η λογοτεχνική διάνοια του Όσκαρ Ουάιλντ.»

Read more...
 
Ελλάς Ευρώπη Παναθηναϊκός vol ΙΙ (12.04.2011) PDF Print E-mail

Με όλο το σεβασμό απέναντι σε έναν Πανεπιστημιακό δάσκαλο, να καταθέσω την προσωπική μου άποψη για την χθεσινή παρουσίαση του βιβλίου του στο βιβλιοπωλείο «Ιανός».

Πλούσιο πάνελ, με «βαριά» ονόματα. Αντώνης Αντωνιάδης, Παύλος Τσίμας, Αριστείδης Καμάρας, Θοδωρής Μανίκας και βέβαια ο συγγραφέας, Αλέξανδρος Κιτροέφφ. Η αναφορά έγινε με τη σειρά εμφάνισης.

Ο Αριστείδης Καμάρας έκανε λόγο για την ψηλάφηση της κοινωνικής διαστρωμάτωσης που με επιτυχία πραγματοποιεί ο συγγραφέας στο βιβλίο του αναφορικά με τις δυνάμεις που ανέδειξαν τον σύλλογο. Αντίστοιχα ευρύτατη ήταν και η κοινωνική διαστρωμάτωση του κοινού που παραβρέθηκε στην παρουσίαση.

Νικολακόπουλος , αλλά και Δομάζος με Μιχάλη Κίτσιο. Εκδότες αλλά και οργανωμένοι οπαδοί. Νέοι αλλά και ηλικιωμένοι. Γνωστοί με την έννοια του αναγνωρίσιμου αλλά και άγνωστοι.

Read more...
 
Στ. Θεοδωράκης: Οι άνθρωποί μου (17.01.2011). PDF Print E-mail

Οι λόγοι για τους οποίους το κοινό μπορεί να αντιπαθεί ή να συμπαθεί ένα δημόσιο πρόσωπο ποικίλουν. Αν εστιάσουμε στους δημοσιογράφους, οι λόγοι αντιπάθειας ατυχώς συνορεύουν με εκείνους της συμπάθειας. Εξαρτάται και από το είδος της δημοσιογραφίας. Οι TV περσόνες π.χ., συγκινούν εύκολα το ευρύ κοινό για λόγο προφανή. Το χαμηλό επίπεδο. Ένας αναλφάβητος μπορεί να είναι τηλεθεατής, άρα και θαυμαστής του τύπου: «Ωραία τα λέει ο κ. Νίκος». Να μην λησμονούμε βέβαια και το λεπτό σημείο, που οι τηλεοπτικοί δημοσιογράφοι είναι συχνά, περισσότερο showmensnowwomen και λιγότερο γραφιάδες.

Αντίθετα ο «εφημεριδάς», ο δημοσιογράφος των εντύπων εν γένει, απευθύνεται εκ των πραγμάτων σε ένα κοινό, που ξέρει τουλάχιστον ανάγνωση. Μπορεί (το κοινό) να μην έχει κρίση, πιθανόν δεν έχει γνώση αλλά την «αλφαβήτα» την κατέχει.

Τέλος υπάρχει και η κατηγορία των all-rounders, εκείνοι δηλαδή οι δημοσιογράφοι που τα κάνουν όλα. Εφημερίδα, ραδιόφωνο, τηλεόραση.

Ένας από αυτούς είναι και ο Σταύρος Θεοδωράκης. Δύο χρόνια πριν τα 50του πια, ήδη ένα τέταρτο του αιώνα στο επάγγελμα, έχει κάνει ένα μεγάλο κύκλο – ταξίδι, στα media, σε όλα τα μέσα, συν εσχάτως το protagon.gr, συν το πρόσφατο βιβλίο του: «Οι άνθρωποί μου».

Read more...
 
<< Start < Prev 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Next > End >>

Page 30 of 35