Βιβλίο

Αρκετά γνωστή η διαμάχη για το ποιος είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου.

Tούτη η ενότητα, αφιερώνεται σε όσους πιστεύουν ότι οι σελίδες των βιβλίων, μπορούν να διεκδικήσουν αυτή τη διάκριση.




Ντέλλα Ρουφογάλη – Ρούνικ: Να γιατί (10.12.2011) PDF Print E-mail

Οι αυτοβιογραφίες συγκέντρωναν ανέκαθεν ενδιαφέρον. Είτε διότι έκαναν ευρύτερα γνωστά θέματα που αφορούσαν μαζικά αναγνωρισμένες προσωπικότητες, είτε διότι μέσα από την αφήγησή τους αποκάλυπταν στοιχεία από άλλες, πιο γνωστές, προσωπικότητες αλλά και λεπτομέρειες από ταραγμένες εποχές.

Στην περίπτωση της Βασιλικής Πασβαντίδη που, στην πορεία του χρόνου έγινε Nτελαντώνη, Ρουφογάλη και Ρούνικ ισχύει το δεύτερο.

Χωρίς να διεκδικεί λογοτεχνικές δάφνες, είναι μια προσωπική κατάθεση, μια αφήγηση της ζωής της που χωρίς αμφιβολία ως κυρίαρχο χαρακτηριστικό, διατηρεί την σπανιότητα αν όχι τη μοναδικότητα της περιπέτειας που έζησε.

Κορίτσι πτωχής οικογένειας Ποντίων που γεννήθηκε στην σπαρασσόμενη από τον εμφύλιο Ελλάδα, στην Νεάπολη του νομού Ημαθίας. Πέρασε τα παιδικά και μαθητικά της χρόνια στην Βέροια. Ακολούθως, η πορεία της ήταν άκρως απρόβλεπτη. Πρώτος γάμος στα 18, μετανάστευση στη Γαλλία, βίαιες σκιές στη σχέση, καριέρα μανεκέν στην Νότια Αφρική, στη Ν. Υόρκη, στην Αθήνα και πρώτο διαζύγιο.

Γνωριμία με τον τότε επικεφαλής της Κ.Υ.Π. Μιχαήλ Ρουφογάλη, δεύτερος γάμος, μεταπολίτευση, καταδίκη του συζύγου, συμπαράσταση αλλά και αναμενόμενη προοδευτική απομάκρυνση. Εργασία, σχέσεις, ταξίδια, δεύτερο διαζύγιο και τρίτος γάμος. Λαμπερή ζωή ανάμεσα σε Ευρώπη και Αμερική, εξωτικά ταξίδια, λαμπερότερες παρέες, επιχειρηματικά πλάνα, άφθονο χρήμα, αντίστοιχη εξουσία αλλά και συγκρούσεις, αγωνίες, ασθένειες, θάνατοι, εμπόδια που δεν ξεπερνιούνται ανεξάρτητα από τα υλικά πλούτη.

Αν και βρίσκεται εννιά χρόνια στα ράφια των βιβλιοπωλείων, δεν θα το είχα ανακαλύψει, αν δεν σκόνταφτα σε μια εμπεριεχομένη φράση του, την οποία ανακάλυψα στο διαδίκτυο ερευνώντας για ένα συγγενές θέμα. Αφηγείται λοιπόν η συγγραφέας ένα περιστατικό που έλαβε χώρα λίγο μετά το δεύτερο γάμο της με τον πανίσχυρο, τότε, υποστράτηγο Μ. Ρουφογάλη:

Read more...
 
Μωρίς Σιακκής: Let the Rock Stories Roll (04.06.2011) PDF Print E-mail

Λονδίνο. Ένα από τα σημαντικότερα, αν όχι το σημαντικότερο λιμάνι του παγκόσμιου μουσικού ωκεανού. Ο Μωρίς Σιακκής, φτάνει για πρώτη φορά εκεί το ’77 . Τριάντα και ένα χρόνια αργότερα αποτυπώνει τις ευαισθησίες, τις γνώσεις, τις απόψεις του σε μια ιδιαίτερα επιμελημένη έκδοση. Διάβασα το πόνημά του, ακολούθησα τα βήματα του και ακολούθως εκφράζομαι για αυτό που κατάλαβα, για όσα ένοιωσα εκεί που με οδήγησε.

Read more...
 
Κωνσταντίνα Τασσοπούλου: Το καλοκαίρι του Ευκλείδη. (03.05.2011) PDF Print E-mail

Κάτω από τον τίτλο και το ονοματεπώνυμο της δημιουργού, στο εξώφυλλο αυτής της επιμελημένης έκδοσης διακρίνεται πάνω από μια ιχνογραφία η λέξη νουβέλα.

Η υπόθεση έχει να κάνει με τις διακοπές ενός αγοριού προεφηβικής ηλικίας μακριά από την μητέρα του, αλλά «μακριά» και από τον πατέρα του. Δεν έχει αγωνία ή δράμα αυτή η αποστασιοποίηση. Έχει ανθρωπιά, έχει Ελληνικό καλοκαίρι, έχει ενδιαφέρον.

Όπως μας πληροφορούν οι γραφές, νουβέλα ονομάζεται μια σύντομη ιστορία. Είναι ένα μυθιστόρημα περιορισμένης έκτασης που αναφέρεται σε κάποιο πλασματικό γεγονός.

Το περι πλασματικού, σπεύδει να μας το επιβεβαιώσει και η συγγραφέας που πριν απ’ όλα μας προειδοποιεί πως: «ονόματα και πρόσωπα που αναφέρονται αποτελούν προϊόν της οργιάζουσας φαντασίας μου και ουδεμία σχέση με την πραγματικότητα έχουν.»

Κατόπιν τούτων, ημείς, ως αναγνώστες είτε ακολουθούμε τούτη την παραίνεση, είτε πιστεύουμε το ακριβώς αντίθετο.

Σε ότι αφορά το συγγραφικό της τάλαντο όμως, δεν έχουμε πολλές επιλογές. Οφείλουμε να το αποδεχτούμε. Στην αποδοχή τούτη συναινούν αρκετοί συντελεστές. Στην αρχή η παρατηρητικότητα της. Στη συνέχεια η ικανότητά της να καταδύεται στα γεγονότα, στα ψυχικά δρώμενα, στην καθημερινότητα. Τέλος η μαεστρία της να ντύνει με λέξεις το συναίσθημά της

Read more...
 
Oscar Wilde: Aποφθέγματα & Αφορισμοί (20.04.2011) PDF Print E-mail

Όταν πριν από 106 χρόνια, Απρίλιος ήταν πάλι, ο George Henry Sargent προλόγισε την πρώτη έκδοση του βιβλίου στη Βοστόνη των Η.Π.Α. η αξία του Ιρλανδού συγγραφέα ήταν λίγο ανεγνωρισμένη και ο ίδιος ιδιαίτερα παρεξηγημένος.

Μολοντούτο ο Sargent σημειώνει:

«Για το σύνολο του έργου του μπορεί να ειπωθεί οτιδήποτε· το μόνο βέβαιο, όμως, είναι πως στους αφορισμούς και τα αποφθέγματα του, βρίσκουμε το απαράμιλλο άνθος της διανοίας του. Όπως ακριβώς ο Francois de La Rochefoucauld (1613 – 1680) συνένωσε στα περίφημα «Αξιώματά του», τις καλύτερες πρωτότυπες ιδέες του με τις διασκευές του πάνω στο στοχασμό των Αρχαίων· όπως Benjamin Franklin (1706 – 1790) διατύπωσε την πρακτική σοφία της εποχής του στα αποφθέγματα του «φτωχού Ρίτσαρντ»· όπως Francois Rene de Chateaubriand (1754 – 1848) θεμελίωσε τη φήμη του Joseph Joubert στους «Στοχασμούς» του, έτσι και σε αυτή τη σταχυολόγηση αποφθεγμάτων, αποκαλύπτεται με μοναδικό τρόπο, η λογοτεχνική διάνοια του Όσκαρ Ουάιλντ.»

Read more...
 
Ελλάς Ευρώπη Παναθηναϊκός vol ΙΙ (12.04.2011) PDF Print E-mail

Με όλο το σεβασμό απέναντι σε έναν Πανεπιστημιακό δάσκαλο, να καταθέσω την προσωπική μου άποψη για την χθεσινή παρουσίαση του βιβλίου του στο βιβλιοπωλείο «Ιανός».

Πλούσιο πάνελ, με «βαριά» ονόματα. Αντώνης Αντωνιάδης, Παύλος Τσίμας, Αριστείδης Καμάρας, Θοδωρής Μανίκας και βέβαια ο συγγραφέας, Αλέξανδρος Κιτροέφφ. Η αναφορά έγινε με τη σειρά εμφάνισης.

Ο Αριστείδης Καμάρας έκανε λόγο για την ψηλάφηση της κοινωνικής διαστρωμάτωσης που με επιτυχία πραγματοποιεί ο συγγραφέας στο βιβλίο του αναφορικά με τις δυνάμεις που ανέδειξαν τον σύλλογο. Αντίστοιχα ευρύτατη ήταν και η κοινωνική διαστρωμάτωση του κοινού που παραβρέθηκε στην παρουσίαση.

Νικολακόπουλος , αλλά και Δομάζος με Μιχάλη Κίτσιο. Εκδότες αλλά και οργανωμένοι οπαδοί. Νέοι αλλά και ηλικιωμένοι. Γνωστοί με την έννοια του αναγνωρίσιμου αλλά και άγνωστοι.

Read more...
 
<< Start < Prev 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 Next > End >>

Page 26 of 31