Μοχάμεντ Ρεζά & Geländewagen - Τρίτη 8 Δεκεβρίου 2015 PDF Print E-mail

Είναι απρόβλεπτο το τι μπορεί να ωθήσει, ή να εμποδίσει την αυτοκινητική παραγωγή. Ποιες ανάγκες ή τι επιθυμίες μπορεί να καλύψει. Η ιστορία της G Class ή Geländewagen (όχημα εξοχής σε πολύ ελεύθερη απόδοση), είναι χαρακτηριστική. Την εποχή της παντοδυναμίας του, ο Μοχάμεντ Ρεζά, δεύτερος και τελευταίος μονάρχης της δυναστείας  Παχλαβί, ήταν ταυτόχρονα και σημαντικός μέτοχος της Mercedes. Διετύπωσε λοιπόν την ιδέα προς το εργοστάσιο, για την κατασκευή ενός μικρού ευέλικτου, ισχυρού στρατιωτικού οχήματος.

Η ιδέα κυοφορείται στις αρχές της δεκαετίας του '70, αλλά θα χρειαστεί σχεδόν εννέα χρόνια ώστε να αστικοποιηθεί, το '79 και να λανσαριστεί ως πολυτελές τετρακίνητο. Τότε, ο όρος Sport Utility Vechicles (SUV), δεν είχε ακόμα ανακαλυφθεί. Όπως και να έχει, την ίδια χρονιά ο Σάχης αναγκάζεται να αποχωρήσει από το Ιράν, στο οποίο καταφθάνει ο Χομεϊνί ως ηγέτης της Ισμαλικής επανάστασης. Ο τέως μονάρχης θα αποβιώσει το καλοκαίρι του '80 και ο θρησκευτικός ηγέτης θα αλλάξει τα πάντα στην πατρίδα τους, σε μια ιστορική ενότητα που η Δύση δυσκολεύτηκε να κατανοήσει, αν υποτεθεί ότι την κατανόησε ποτέ. Το κοινό τους γνώρισμα είναι ότι πέθαναν και οι δύο προσβεβλημένοι από καρκίνο.

Μιλώντας για θρησκείες, την ίδια χρονιά που ο Σάχης εγκατέλειπε τα εγκόσμια, ο Πάπας Ιωάννης Παύλος ο Β' επισκέπτεται την Δ. Γερμανία και για τις μετακινήσεις του χρησιμοποιεί μια μεταποιημένη και θωρακισμένη G Class 230. To συγκεκριμένο αυτοκίνητο, στις μέρες μας βρίσκεται στο μουσείο της Mercedes στην Στουτγάρδη.
Επί 36 συνεχή χρόνια η πολιτική σειρά παράγεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Γκρατς της Αυστρίας, ενώ περισσότερες από 40 χώρες, περιέλαβαν τη στρατιωτική έκδοση στις ένοπλες δυνάμεις τους.

Μαζί με το άλλο θαυμαστό ειδικό όχημα του Γερμανικού εργοστασίου, το Unimog, η G θεωρείται η πιο παλιά και σχεδόν απαράλλαχτη παραγόμενη σειρά. Σε ότι αφορά την εξωτερική εμφάνιση. Διότι κάτω από το καπό, μέσα και κάτω από τους θόλους και στα έγκατα του αμαξώματος έχει ενσωματωθεί όλη η τεχνολογία που έχει παράξει η Mercedes, όπως Bluetec, ή το AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC, ή τον τετράλιτρο V8 biturbo κινητήρα.  Κι όλα αυτά σε διάφορες εκδόσεις, 3θυρες, 5θυρες, cabriolet ή με έξτρα μακρά αμαξώματα για να φθάσουμε προσφάτως και στο θηριώδες Double Cab 6×6 με σχεδόν 3,5 μέτρα μεταξόνιο.

Η σειρά G, πέρα από ένα αξιόπιστο στρατιωτικό όχημα, στην πολιτική του έκδοση μπορεί να συνδυάσει υπερβολική πολυτέλεια με εξαιρετικές εκτός δρόμου επιδόσεις.