Τατόι, 40 χρόνια νωρίτερα - (Πέμπτη 2 Οκτωβρίου 2014) |
Έχοντας ήδη λησμονήσει τι έψαχνα (όχι και τόσο σπάνιο φαινόμενο), στο ψηφιοποιημένο φωτογραφικό μου αρχείο, έπεσα πάνω σε μια εξαίρετη σειρά φωτογραφιών του φίλου Δ. Γ. Σ. από τον κάπως μακρινό, πια, Ιούλιο του '74. Στα 19 του, τότε, ο Δημήτρης φωτογράφιζε και έγραφε για την «Ομάδα». Εστιάζω στον αγώνα ομάδας Ένα (Gr.1) για διάφορους λόγους: Κατ΄ αρχάς διότι ανακάλυψα μια πανέμορφη εικόνα του Kadett που συμμετείχα στο 13ο Ι.Ρ.Α. Ακολούθως διότι ήταν μια θαυμάσια ευκαιρία να μνημονεύσουμε την κατηγορία της ομάδας 1, στα πρώτα της μάλιστα βήματα, ακολούθως να ξεφυλλίσουμε τον τύπο της εποχής, αλλά και να θυμηθούμε πρόσωπα και πράγματα. Τέλος, διότι θα κάνω χαρούμενο τον αναγνώστη Γιώργο Β. από το Αγρίνιο με την ομολογηθείσα αδυναμία του, προς την φίρμα του «Κεραυνού». Ο Τζώνυς στρίβει το Kadett στην παρακαμπτήριο με γυαλιά μοτοσυκλετιστή (goggles) πάνω από το γείσο του κράνους. Για όσους απορούν, τα σπασμένα παρμπρίζ ήταν σύνηθες φαινόμενο σε πολλούς αγώνες στο Τατόι, όπου υπήρχαν αρκετές μικρές πέτρες πάνω στην οδόστρωμα και αν το προπορευόμενο όχημα πατούσε κάποια, την εκσφενδόνιζε με ορμή, προς το παρμπρίζ του επόμενου. Ο Τζώνυς ήταν έτοιμος και για αυτό το ενδεχόμενο σε μια εποχή που τα laminated κρύσταλλα δεν είχαν επιβληθεί. Το Καdett κάθεται ψηλά πάνω στις Minilite και στα φαρδιά racing, πιθανότατα Dunlop ελαστικά. Η φωτό είναι από τις δοκιμές του Σαββάτου όπου το λευκό Opel με το νούμερο δύο στις πόρτες, έκανε τον τρίτο χρόνο.
το περιοδικό «4τροχοί. Το ρεπορτάζ έχει ενδιαφέρον διότι μας μεταφέρει όλη την ελεγκτική δυσκολία της κατηγορίας 1 καθώς και πλήρη περιγραφή των συνθηκών. Άλλη μια ιδιαιτερότητα είναι οι πελώριες διαφορές ανάμεσα στους χρόνους των δοκιμών και του αγώνα, όπου οι δεύτεροι είναι πιο γρήγοροι από τους πρώτους. Τούτο το ελληνικό φαινόμενο, συνέβαινε διότι οι οδηγοί είχαν στη διάθεσή τους μόλις μισή ώρα, για την διαδικασία των δοκιμών και των χρονομετρημένων δοκιμών, προκειμένου να θυμηθούν τη διαδρομή της «πίστας», να ρυθμίσουν ότι χρειαζόταν και να προσπαθήσουν για ένα γρήγορο γύρο. Η κατάσταση τη δεκαετία του '60 ήταν χειρότερη καθώς δοκιμές και αγώνας γίνονταν την ίδια μέρα. Εκκίνηση της ομάδας 1. Διακρίνονται από αριστερά στην πρώτη γραμμή το 80 GT του «Λεωνίδα» που έχει ήδη ένα μικρό προβάδισμα, η Veloce του Μοσχού και το Kadett του Τζώνυ. Πίσω τους η άλλη Veloce του Κοντούζογλου και το Escort του Κοκκαλάνη. Απομένει το ερώτημα γιατί ο Νίκος Βαγιανός, με το λευκό Mini, ένα τόσο πηγαίο όσο και ανεκμμετάλευτο, για να μην πω «άμυαλο» ταλέντο, ξεκινά στο τέλος αφού είχε κάνει τον 4ο χρόνο στις δοκιμές. Ο νικητής Γιώργος Μοσχούς κατέβασε εννιά δευτερόλεπτα (!) το χρόνο των δοκιμών και τερμάτισε άνετα μπροστά από τους υπολοίπους όπως συνάγεται από τις μ.ω.τ. των αποτελεσμάτων.
|