Δυο λόγια για τον Θεολόγη Καλεμτζάκη - 25 Μαίου 2013 PDF Print E-mail

Ο Θεολόγης (Γάκης) Καλεμτζάκης γεννήθηκε τον Μάρτη του '46 στη Σαλονίκη. Παιδί εύπορης οικογένειας, γρήγορα ένοιωσε τη γοητεία των αγώνων αυτοκινήτου και το '65 εξέδωσε την πρώτη του licence. Ο επαγγελματικός του προσανατολισμός, παρέλαβε την πατρική εταιρεία εμπορίας κρεάτων, του επέτρεψε να ασχοληθεί με ευχέρεια στο σπορ που αγαπούσε.

Τον Ιούνιο του ΄67 κάνει για πρώτη φορά αισθητή την παρουσία του, καθώς στο πρωταθληματικό ράλυ “Σκρά Κιλκίς Λαχανά” πλασάρεται στην τρίτη θέση, αφήνοντας πίσω τον νικητή της προηγούμενης χρονιάς Σταύρο Ζαλμά αλλά και τον Γιώργο Ραπτόπουλο.

Αγωνίζεται με το ψευδώνυμο “Οζελοτ", προφανώς για να αποφύγει τον πατρικό έλεγχο. Το περιοδικό “νέο αυτοκίνητο”, κάνει λόγο για τον “νέο από την Θεσσαλονίκη”.

Τον Σεπτέμβρη του '68, με συνοδηγό τον Ζαφειρίου σε Lotus Cortina και το 2 στις πόρτες, θα τερματίσει τρίτος στο ράλυ Δ.Ε.Θ. Θα είναι το πρώτο 1 – 2 – 3, Βορειοελλαδιτών οδηγών σε πρωταθληματικό αγώνα. Πρώτος τερμάτισε ο Σταύρος “Βόρειος” Γεωργιάδης με Lancia Fulvia HF και δεύτερος ο Γ. Ραπτόπουλος με Audi 90. Σκανδαλωδώς η επιτροπή εφέσεων έβγαλε και τους τρεις εκτός αγώνος, στην πρώτη χρονιά των ελληνικών αγώνων που το παρασκήνιο ήταν πιο έντονο από το προσκήνιο.

Στο τέλος του '69, υπό δριμύ ψύχος, θα κερδίσει με τη Lotus το πρώτο auto cross που διοργανώθηκε στη Θεσσαλονίκη, αφήνοντας δεύτερο το Γιάννη “Μαύρο” Μεϊμαρίδη.

Μπαίνοντας στη δεκαετία του '70, είναι ήδη γνωστός. Εκφράζει τις πιο ζωντανές ελπίδες των βόρειων για επαναλήψεις διακρίσεων όπως εκείνες του πρωταθλητή Ραπτόπουλου και του νικητή Γεωργιάδη.

Στο “Εαρινό” του '70 θα κερδίσει “ετάπ” από τον “Σιρόκο”, δεν θα καταφέρει όμως να τερματίσει όπως και στο “Μαύρο Ρόδο” που κάνει μια από τις πρώτες του εμφανίσεις με το Capri, αλλά θα κερδίσει το δεύτερο “Θερμαϊκού” με τη Lotus. Οι ελπίδες της Θεσσαλονίκης για ένα τίτλο μετά τον τελευταίο του Ραπτόπουλου το '63, έμοιαζαν πολύ ισχυρές στο 8ο ράλυ Δ.Ε.Θ. ('74). Ο Γάκης, που αγωνίζεται πιά με το επώνυμό του, κερδίζει τις τέσσερις πρώτες ετάπ, (Πολύγυρο, Σταυρό, Όσσα, Θεοδώριο) αλλά στη συνέχεια η Ascona του εγκαταλείπει από ηλεκτρικά. Αν είχε κερδίσει θα είχε εξασφαλίσει τον τίτλο. Κατεβαίνει στην Αθήνα για το 6ο “Μαύρο Ρόδο” αλλά σπάει το μοτέρ πριν την πρώτη ετάπ (Μαραθώνας). Έτσι όλα παίζονται στο “Φθινοπωρινό”, όπου στη δεύτερη ετάπ θα τουμπάρει την Ascona του, θα χάσει κάθε ελπίδα και θα χαρίσει το πρωτάθλημα στον “Λεωνίδα”. Μοναδική παρηγοριά για τους Θεσσαλονικείς η δεύτερη τρίτη, τέταρτη θέση του πρωταθλήματος.

Κυριακή 11 Ιουλίου 1971. Κιλκίς. Τερματισμός του 9ου ράλυ 'Σκρά Κιλκίς Λαχανά". Ο θεολόγης συμμετείχε με Toyota και κέρδισε την τελευταία ετάπ, το Πολυδένδρι.

Σε κάθε περίπτωση ο Θελόγης Καλεμτζάκης δεν ήταν εκείνος που μέτρησε τους περισσότερους τίτλους από τους συντοπίτες του. Πλην όμως είχε μια παρουσία τόσο πολύχρονη όσο και εκρηκτική. Από το '65 που ξεκίνησε με Zodiac στο Χορτιάτη έως το ΄92 με Cosworth. Οδήγησε δύσκολα, δυνατά αγωνιστικά αυτοκίνητα και τα οδήγησε ατίθασα, δυναμικά με ψυχή,

Άνθρωπος ανοικτός, γλεντζές, Αρειανός τω “θρησκεύματι”, καθώς δεν δήλωνε “Αρειανός” , αλλά “Αρεινάρα”, έζησε τη ζωή του με τρόπο αντίστοιχο. Στους αγώνες εκτός από χρόνο και την ψυχή του, κατέθεσε και ένα πολύ σημαντικό ποσό χρημάτων, ενώ πέρα από την ικανοποίηση του σπόρτσμαν δεν θέλησε να κερδίσει τίποτα άλλο από αυτούς.

Ο Θεολόγης Καλεμτζάκης, αποχώρησε χθες Πέμπτη 24 Μαΐου, από τα εγκόσμια. Θα τον θυμούνται όσοι τον αγάπησαν.

υ.γ. μια συγνώμη για την κακοποίσης της φωτογραφίας, πλην όμως είναι η μόνη λύση (αν είναι), για την αλητεία του διαδικτύου, είναι κάποιο μέσο προστασίος κυρίως των ανθρώπων που έχουν το αρχειακό υλικό.