Porsche Boxster S (07.02.2009) |
Page 1 of 3
Δεν είναι τυχαίο που η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει πλήξει ιδιαίτερα τόσο την παραγωγή όσο και το τμήμα της διανομής της αυτοκινηταγοράς. Όπως και να έχει, η απόκτηση οχήματος είναι κάτι που πολύ εύκολα παίρνει αναβολή σε κάθε νοικοκυριό. Έτσι, στο σύνολο της, η αυτοκινητοβιομηχανία δοκιμάζεται. Του κανόνα αυτού δείχνουν να διαφεύγουν, προς το παρόν, ελάχιστα εργοστάσια.Ίσως η πιο ξεχωριστή περίπτωση είναι η Porsche. Λογικό, αφού αυτή η εξαιρετικά υγιής οικονομικά εταιρεία μπορεί να αντέξει τους ευρύτερους κλυδωνισμούς της κρίσης για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.Δεν δίστασε λοιπόν, να προχωρήσει στην παγκόσμια πρεμιέρα της νέας Boxster S και το έκανε με πολύ στυλ. Αξιοποιώντας το ένδοξο και ιστορικό παρελθόν της πραγματοποίησε την παρουσία σε ένα έδαφος που έχει αφήσει επανειλημμένα τα κυρίαρχα αγωνιστικά διαπιστευτήρία της. Στη Σικελία, όπου από το ’56 έως το ΄73 έχει επικρατήσει 9 συνολικά φορές σε έναν από τους δύσκολους, απαιτητικούς, επικίνδυνους αγώνες. Στο Targa Florio. Εκεί λοιπόν, πριν από 52 χρόνια ο Umberto Maglioli πέτυχε την πρώτη μεγάλη νίκη για το Γερμανικό εργοστάσιο οδηγώντας μια Spyder 550, επικρατώντας σπουδαίων αντιπάλων με ισχυρότερα οχήματα. Η φήμη της 550 εκτοξεύθηκε στα ύψη το ίδιο και το όνομα της κατασκευάστριας και μπορούμε να ισχυριστούμε ότι από τότε αρχίζει η μοναδικά ανοδική πορεία της. Η επικράτηση στο πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα αναβάσεων το ’57, η σοβαρή, αποτελεσματική εμπλοκή με το μότοσπορ δεν άργησε να δώσει καρπούς και η συνεχής εξελικτική πορεία έφερε το Γερμανό κατασκευαστή εκεί βρίσκεται σήμερα. Η 550 ήταν ένα πολύ διαφορετικό όχημα. Ελαφρύ, με κινητήρα μόλις 1.500 κ.εκ., πολύ χαμηλό, δεν άργησε να χαρακτηριστεί ως «φονεύς γιγάντων» καθώς μπορούσε να σταθεί δίπλα σε ισχυρότερες κατασκευές ειδικά σε «αργούς» στριφτερούς αγώνες. Ένα άλλο παρανόμι που κέρδισε ήταν και «little bastard» όπως πολύ προφητικά και αρκετά μακάβρια την αποκαλούσε ο James Dean, αφού μέσα σε στη δική του 550 έχασε τη ζωή του στις 30 Σεπτεμβρίου του ’55 στο δρόμο προς το Salinas της Καλιφόρνια όπου θα συμμετείχε σε αγώνα.
Η πρώτη Boxster, παρουσιάστηκε στα τέλη του ’96 και πιστώθηκε ως μοντέλο του ’97. Ήταν εφοδιασμένη με εξακύλινδρο επίπεδο κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων, ενώ από το 2000 υπήρχαν οι επιλογές για κινητήρες των 2,7 και 3,2 λίτρων. Με το μοντέλο του 2009 η χωρητικότητα του «μικρού» κινητήρα ανέβηκε στα 2,9 λίτρα ανεβάζοντας την ισχύ άλλους 10 ίππους, ενώ και η έκδοση S με τα 3.234 κ.εκ από τους 295 ίππους ανέβηκε στους 310. Αντίστοιχες βελτιώσεις έγιναν και στις τιμές της ροπής. Πέρα από τις διάφορες μικρές σχεδιαστικές αλλαγές που αφορούν στα φωτιστικά σώματα, η μεγάλη καινοτομία είναι η χρησιμοποίηση του PDK ή αλλιώς dopellkuplungsgetriebe ή πιο απλά και λιγότερο γερμανικά, κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη που χρησιμοποιείται στις εκδόσεις Carrera & Targa υποσχόμενο ταχύτερες αλλαγές από τα μηχανικά κιβώτια. |