Καυσαέρια & Πειράματα - (Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2018) |
Μιλώντας για τα θέματα που ανάγει ή υποβαθμίζει ή αγνοεί ο Τύπος, το παράδειγμα της VW και το σύστημα αναστολής των καυσαερίων, είναι χαρακτηριστικό. Όχι μόνον για την καταδίκη της. στις Η.Π.Α. για κακουργήματα (συνωμοσία για εξαπάτηση του Αμερικανικού δημοσίου, παράβαση του νόμου καθαρού αέρα, παρεμπόδιση του έργου της Δικαιοσύνης, εισαγωγή αγαθών με ψευδείς δηλώσεις), αλλά και για την έκθεσή της στο θέμα των πειραμάτων με πρωτεύοντα θηλαστικά πλην ανθρώπου (Non Human Primates). Μπορεί πολλά από τούτα να είδαν χθες το φως της δημοσιότητας, έχουν όμως ομολογηθεί αρκετούς μήνες νωρίτερα από την σειρά Dirty Money (βρώμικο χρήμα - Netfix) η οποία ξεκινά με το ντοκιμαντέρ Hard Nox, μια παραγωγή που αναφέρεται επακριβώς στην περίπτωση αυτή. Τα γεγονότα αφηγούνται λεπτομερώς. Ιδρύθηκε μια εταιρεία ερευνών (ΕUGT), με κεφάλαια από τους Γερμανούς κατασκευαστές (B.M.W. Mercedes, VW). Σκοπός ήταν η μελέτη των επιπτώσεων των καυσαερίων. Η ΕUGT καταβάλει 730.000 δολάρια, στο Ινστιτούτο Ερευνών Αναπνευστικού Λάβλεις (L.R.R.I.), προκειμένου να διεξάγει την μελέτη και να αποδείξει πόσο πιο καθαροί είναι οι τελευταίας τεχνολογίας πετρελαιοκινητήρες. Το πείραμα λαμβάνει χώρα στο Αλμπουκέρκι του Ν. Μεξικό, τον εξοπλισμό (δυναμόμετρο) παρείχε ο Stuart Johnson (33 χρόνια απασχολούμενος στην VW) επικεφαλής το τμήματος μηχανολογίας και περιβάλλοντος της εταιρείας στην Αμερική. Αυτά και άλλα καταθέτονται σε ένορκη κατάθεση που έκανε ο S. J. στις 8 Αυγούστου του 2017, η οποία μάλιστα είχε διάρκεια πέραν των έξι ωρών. Υπάρχει η υπόνοια ότι ο Johnson συνεργάστηκε με τις αρχές, για αυτό και δεν του έχει απαγγελθεί κατηγορία. Ας σημειωθεί, ότι η VW, είχε γνώση των αποτελεσμάτων σε πραγματικό χρόνο. Πράγμα πρωτοφανές, σύμφωνα με την γνώμη του επικεφαλής του πειράματος Dr. Jacob McDonald.Τα πρωτεύοντα θηλαστικά ήταν μαϊμούδες, στις οποίες χορηγούνταν σε επαναλαμβανόμενες συνεδρίες, ποσότητες καυσαερίων για τρείς τουλάχιστον ώρες, μέσα σε διαφανή κλουβιά. Ταυτόχρονα τους προέβαλαν καρτούν από οθόνες τηλεοράσεων, ώστε να είναι απασχολημένες. Οι εκπομπές προέρχονταν από έναν σκαραβαίο μοντέλο του ’13, ενώ αμέσως μετά, έγινε συγκριτική δοκιμή με ένα ημιφορτηγό Ford F – 250 του οποίου οι εκπομπές είναι σαφώς πιο βλαβερές. Ακολούθως, οι μαϊμούδες οδηγήθηκαν σε εργαστήριο, οι επιστήμονες πήραν δείγμα αίματος για εξετάσεις και ερευνήθηκαν οι πνεύμονές τους. Ανακοινώθηκε ότι τα ζώα Δεν θανατώθηκαν. Το πόρισμα θεωρεί, ότι ο Dr. Jacob McDonald, εξαπατήθηκε, καθώς οι δοκιμές έγιναν πάνω στο δυναμόμετρο, οι τροχοί δεν έστριβαν, το σύστημα αναστολής δούλευε και οι εκπομπές ήταν χαμηλές. Ως γνωστόν η VW τιμωρήθηκε με πρόστιμο 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων, κανείς εκ των διευθυντών της δεν φυλακίστηκε, αν και είχε αποδειχτεί ότι αρκετοί γνώριζαν τι συνέβαινε, ενώ από ένα χρονικό σημείο και μετά έγινε προσπάθεια συγκάλυψης, και όχι συμμόρφωσης. Στην συνέντευξη Τύπου όπου ανακοινώθηκε το πρόστιμο, τον Ιανουάριο του '17, μέσα σε μια ατμόσφαιρα όπου αναμένονταν βαρύτερες ποινές, όταν η γενική εισαγγελέας Loretta Lynch τις ανακοίνωσε, ένας δημοσιογράφος ερώτησε: «Δηλαδή αν αύριο το πρωί, μια τρομοκρατική οργάνωση αναστείλει την δραστηριότητα της, δεν θα τιμωρηθεί για τα πεπραγμένα; » Η απάντηση που δόθηκε, ήταν ότι δεν πρέπει η πολιτεία να είναι εκδικητική, δεν πρέπει ο κόσμος να χάσει τις δουλείες του. Ως επίμετρο, ας σημειωθεί, ότι τον Ιούνιο του ’17 ο πρόεδρος D. Trump, με μια πολύ σύντομη δήλωση, απέσυρε τις Η.Π.Α. από το σύμφωνο των Παρισίων για την προστασία του περιβάλλοντος. Επί τούτου συμπορεύτηκαν μαζί του η Συρία, όπου ξέρουμε τι συμβαίνει και η Νικαράγουα, η οποία κρίνει πως το σύμφωνο δεν συμβάλει στο να αντιμετωπίσει τις κλιματικές αλλαγές.
|