Chevrolet bross - (Σαββάτο 27 Μαίου 2017) PDF Print E-mail

To στόρυ με την Αμερική ως την γη των ευκαιριών και τις τόσες αφηγήσεις μεγάλων επιτυχιών, δεν έχει μια ανάγνωση. Οι ζωές των αδελφών Chevrolet αποτελούν την άλλη, τη θλιβερή, όψη.



Διότι πως αλλιώς θα μπορούσαμε να προσεγγίσουμε το θέμα των αδελφών  Chevrolet; Από την Ευρώπη στην Αμερική ως μετανάστες για ένα καλύτερο οικονομικό μέλλον. Εμπνευσμένοι μηχανικοί, τολμηροί οδηγοί αγώνων, ιδρυτές  της ομώνυμης αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά με κάθε άλλο, παρά ευτυχές τέλος.

Ο μικρότερος Gaston έχασε τη ζωή του, στα 28, κατά τη διάρκεια αγώνα στο Beverly Hills. Ο μεσαίος Arthur, εννιά μέρες πριν συμπληρώσει τα 62 του χρεοκοπημένος πια, κρεμάστηκε πάσχοντας από βαθιά κατάθλιψη. Ο μεγαλύτερος Luis έχασε τη ζωή του 63 ετών, μετά από χειρουργικές επιπλοκές και ακρωτηριασμό του ποδιού του. 
Όταν τα τρία αδέλφια ξεκινούσαν την πορεία τους στο χώρο, με πολύ δουλειά και πίστη, όλα έδειχναν πιο ευοίωνα.

.Luis Chevrolet.                                        .Gaston Chevrolet.                                           .Arthur Chevrolet.

Η ιστορία ξεκινά με την γέννηση του Luis Chevrolet, ανήμερα Χριστούγεννα του 1884, στο La Chaux-de-Fonds στην βορειοδυτική Ελβετία γνωστό τότε κέντρο της ωρολογοποιίας. Ήταν το δευτερότοκο παιδί της οικογένειας η οποία σύντομα μετακόμισε στο διαμέρισμα Côte-d' Or  της Γαλλίας. Εκεί, ανέπτυξε τις μηχανολογικές του δεξιότητες ενώ διακρίθηκε και ως αναβάτης σε αγώνες  μοτοσυκλετών. Ακολούθως εργάστηκε για λίγο στο Παρίσι και στη συνέχεια, στο γύρισμα του αιώνα, μετανάστευσε στο Μόντρεαλ όπου εργάστηκε ως οδηγός για ένα χρόνο, προτού βρεθεί στο Μπρούκλυν όπου απασχολήθηκε στην De Dion Bouton.


Το 1905 παντρεύτηκε την Suzanne Treyvoux και σύντομα έγινε πατέρας δυο γιων, ενώ προσλήφθηκε από την Fiat ως οδηγός αγώνων, όπου σύντομα θα αποκτήσει σημαντική φήμη. Ανάμεσα σε άλλα, θα οδηγήσει το διακοσίων ίππων V8 Darracq, και για ένα σύντομο χρονικό διάστημα, θα κατείχε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας εδάφους με 119 μίλια την ώρα.
Τον Μάρτιο του 1909, ο Louis και ο αδελφός του Arthur, που στο μεταξύ είχε μεταναστεύσει στην Αμερική προσλήφθηκαν από την Buick προκειμένου να ενταχθούν στο αγωνιστικό τμήμα. Θα κάνουν σημαντικές εμφανίσεις, θα διακριθούν, μα θα έχουν και άτυχες στιγμές, καθώς και τραυματισμούς.

Φτάνουμε έτσι στον Νοέμβριο του 1911 όταν ο  Louis ιδρύει μαζί με τον William C. Durant, τον  William Little και τον Dr. Edwin R. Campbell (γαμπρό του Durant), την εταιρεία Chevrolet Motor Car Company με έδρα το Ντητρόιτ. Μια ερμηνεία για το σήμα της, έναν τρόπον τινά, παραποιημένο σταυρό, είναι για να τιμηθεί η πατρίδα του Chevrolet.

Μια άλλη ερμηνεία, έχει να κάνει με την ταπετσαρία ενός παρισινού ξενοδοχείου που κάποτε είχε κοιμηθεί ο Luis και του άρεσε. Σύντομα όμως θα προκύψουν διαφορές ανάμεσα στον Luis και τον Durant, αναγκάζοντας τον Chevrolet, να πωλήσει το μερίδιό του και να αποχωρήσει. Ο Durant, μέσα από μια διαδικασία απορροφήσεων και εξαγορών θα κυριαρχήσει στην General Motors, στην οποία θα ανήκει πλέον και η Chevrolet ως κατασκευάστρια εταιρεία.

Έτσι το 1916 οι αδελφοί  Chevrolet, στους οποίους είχε προστεθεί πια και ο νεότερος  Gaston, ίδρυσαν την Frontenac Motor Corporation, που κατασκεύαζε αγωνιστικά ανταλλακτικά για αυτοκίνητα Ford τα οποία μεταποιούσε και κάπως έτσι γεννήθηκε το γνωμικό: Built Ford tough, with Chevy stuff. (Κατασκευάστε ισχυρά Φόρντ με ανταλλακτικά Σεβρολέ).



Το 1919 θα συμμετάσχουν στα 500 μίλια της Ινδιανάπολις με  Frontenac και θα ολοκληρώσουν ο μεν Luis στην έβδομη θέση, ο δε Gaston στην έβδομη.  Ο θρίαμβος για την Frontenac και τον Gasτοn θα έρθει την επόμενη χρονιά όταν την τελευταία μέρα του Μαΐου του 1920, ο νεότερος των  Chevrolet, σπάζοντας μια αρνητική παράδοση πέντε ετών όπου οι νίκες πήγαιναν σε Ευρωπαίους κατασκευαστές (τρείς στην Peugeot, μια στην Delage και μια στη Mercedes), θα κυριαρχήσει. Ήταν, μάλιστα, ο πρώτος οδηγός στην ιστορία του αγώνα που κέρδισε χωρίς αλλαγή ελαστικών. Ένα από τα ατού του αυτοκινήτου ήταν και τα νέα καπάκια των κινητήρων, σχεδιασμένα από τους αδελφούς  Chevrolet τα οποία έφεραν  εκκεντροφόρους επικεφαλής.

Την επόμενη χρονιά το αυτοκίνητο τους, θα νικήσει και πάλι σε αυτόν τον παραδοσιακότερο και ταχύτερο Αμερικάνικο αγώνα με οδηγό τον φημισμένο, εκείνη την εποχή, Tommy Milton. Στο μεταξύ, είχε προηγηθεί το πρώτο χτύπημα στην οικογένεια. Τέσσερις βδομάδες μετά το γάμο του με την Marguerite Bueron, ο Gaston συμμετέχει στις 25 Νοεμβρίου του '20 στον τελευταίο αγώνα της σεζόν στο Beverly Hills. Τραυματίστηκε θανάσιμα στον 146ο από τους 200 γύρους όταν συγκρούστηκε τον Eddie O'Donnell. Θα κερδίσει, μετά θάνατον, τον τίτλο «ο Βασιλιάς της ταχύτητας».

Με την απώλεια του Gaston, αλλά και το σοβαρό τραυματισμό του Arthur στις δοκιμές της Ινδιανάπολης του '20, o Luis ορκίστηκε να μην βρεθεί ποτέ κανείς Chevrolet, σε αγωνιστικό αυτοκίνητο, έτσι μαζί με τον Arthur επικεντρώθηκαν στην μηχανολογική τους δραστηριότητα.
Στο τέλος της δεκαετίας του '20 τα δυο αδέλφια εγκατέλειψαν τα αυτοκίνητα, ίδρυσαν την Chevrolet Brothers Aircraft Company σχεδιάζοντας το νέο κινητήρα Chevrolair για αεροπορική χρήση. Ατυχώς βίωσαν ότι περίπου και με το ομώνυμο εργοστάσιο αυτοκινήτων, καθώς η επιχείρηση τελικά εξαγοράστηκε από τους επενδυτές.



Με τα οικονομικά τους να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο με την οδυνηρή εμπειρία του Arthur να χάσει το γυιό του, Arthur jr. το '31, οι εναπομείναντες Chevrolet πέρασαν στην αιωνιότητα, με τον τρόπο που περιγράφηκε στην αρχή.
Είναι μια αδικία. Το όνομα Chevrolet να δεσπόζει για δεκαετίες στο αυτοκινητικό σύμπαν, η πατέντα τους για τους εκκεντροφόρους επικεφαλής να έχει βραβευτεί από το 1930 και οι ίδιοι να χάνονται λησμονημένοι.