Από τη θολή γραμμή των οριζόντων στο GTR - (Σαββάτο 16 Απριλίου 2016) PDF Print E-mail

Που να ΄ξερε ο Νίκος Καββαδίας, ο επονομαζόμενος και Μαραμπού ή Κόλιας, ότι 36 χρόνια μετά από την πρώτη δημοσίευση του αριστουργήματός του «Ιδανικός και ανάξιος εραστής»  η Nissan θα χρησιμοποιούσε δυο λέξεις του, για να ορίσει ένα διακεκριμένο μοντέλο της. Από τη «θολή γραμμή των οριζόντων του ποιητή», το Ιαπωνικό εργοστάσιο πήρε το Skyline που ποτέ δεν ήταν ή δεν θα γινόταν θολό και βάφτισε το PGC10.



Ήταν η πρώτη γενιά Skyline, που κύλησε τους τροχούς της στους δρόμους της γης. Η δεύτερη ήρθε τον Γενάρη του '73, η τρίτη το '89, η επόμενη το Γενάρη του '95 και η πέμπτη και τελευταία τον Γενάρη του '99.

Το Skyline δεν άργησε να αποκτήσει τις διαστάσεις του, στο αυτοκινητικό σύμπαν. Ας θυμηθούμε το προσωνύμιο που του αποδόθηκε τον Ιούλιο του '89:  Godsilla. Ανάδοχος ήταν το Αυστραλιανό περιοδικό Wheels. Τα παιδιά από down under θυμήθηκαν την δημιουργία του Ιάπωνα σκηνοθέτη Ishirō Honda από το '54, με θέμα το μυθικό τέρας.

Οι 160 ίπποι από το δίλιτρο μοτέρ S20 της πρώτης γενιάς, έφτασαν αισίως του 550 του GT-R. Μα και τα 1.100 κιλά της πρώτης εκείνης δίπορτης καρότσας φτάσαμε στα 1.760. Η τεχνολογική εξέλιξη ανάμεσα στα δυο μοντέλα μέσα στον μισό σχεδόν αιώνα που μεσολάβησε είναι ασύλληπτη.   Περισσότερα για το σημερινό GT -R σε δυο μέρες.